بازدید 3078

پیشروی تروریست‌ها در افغانستان و آسیای میانه تحت حمایت آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ائتلاف آمریکا با داعش را محدود به حضور در عراق و سوریه ندانست و گفت: هم‌اکنون آمریکایی‌ها به دنبال هدایت تروریست‌ها در افغانستان و آسیای میانه هستند.
کد خبر: ۷۷۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 14 February 2018

مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت : آمریکایی‌ها علاوه بر ساماندهی گروه های تروریستی داعش در سوریه و عراق به ساماندهی آنها در مناطق دیگر چون افغانستان نیز اقداماتی انجام داده‌اند.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر ائتلاف مبارزه با داعش در عراق و سوریه نه تنها درست نیست، بلکه توطئه‌ای برای انحراف سایر کشورهای منطقه از این موضوع است.

وی افزود: در بخش‌های شرقی منطقه به ویژه افغانستان شواهد بسیاری از حضور گرو‌های تروریستی و داعش است که توسط آمریکا هدایت و مدیریت می‌شوند.

صفاری نطنزی ادامه داد: آمریکایی‌ها در منطقه سوریه و عراق گروه‌های تروریستی را ایجاد کردند تا بر سر راه ایران موانعی ایجاد کنند که خوشبختانه به موفقیت دست نیافتند، حال نیز با سرپوشاندن بر دیگر اقدامات خود به دنبال ناامنی در افغانستان و آسیای میانه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در هر حال با تقویت گروه‌های تروریستی در بخش‌های مختلف منطقه خاورمیانه خواهان توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران هستند تا به روش‌های خود بتوانند مانع افزایش نفوذ و قدرت ایران در منطقه شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ ملت ؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چندی پیش گفته است که ائتلاف مبارزه با داعش فقط برای مبارزه با این گروه تروریستی در عراق و سوریه است و به جای دیگر نخواهد رفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان