بازدید 5858
۳

مشاهده آنفولانزای پرندگان در تهران

کد خبر: ۷۷۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 14 February 2018
رییس اداره محیط زیست تهران گفت: طی سه هفته گذشته در مورد تلفات ناشی از آنفلوانزای پرندگان در دریاچه خلیج فارس تهران ثبت شده است که پس از بررسی ها آنفلوانزای پرندگان در آن تایید شده است.

به گزارش میزان، محمد حسین بازگیر، رییس اداره محیط زیست تهران گفت: آنفولانزای پرندگان در دریاچه خلیج فارس تهران مشاهده شده است:

محمد حسین بازگیر گفت: طی سه هفته گذشته در مورد تلفات ناشی از آنفلوانزای پرندگان در دریاچه خلیج فارس تهران ثبت شده است. دو پرنده آب زی از گونه کاکایی تلف شده بودند که پس از بررسی ها آنفلوانزای پرندگان در آن تایید شده است.

وی هشدار داد: از شهروندان درخواست می کنیم از هر گونه ارتباط با پرنده های وحشی، شهری و به ویژه پرنده های مهاجر خودداری کنند. همچنین در صورت مشاهده لاشه های مشکوک پرندگان از دست زدن به آن پرهیز و موارد را به محیط زیست تهران اطلاع دهند.

رییس اداره محیط زیست تهران با اشاره به افزایش کنترل زیستگاه ها گفت: گشت ها در محل هایی مانند آبگیر، رودخانه و محل حضور پرندگان شدت پیدا کرده و کلیه اقدامات برای حفاظت، کنترل و پیشگیری در دستور کار قرار گرفته است. همچنین به مراجع دیگر نیز شرایط اعلام شده است.

بازگیر با تاکید بر هشدارها گفت: درباره هرگونه تماس فیزیکی با پرندگان به ویژه لاشه آنها هشدار می دهیم. بیماری پر ریسک و خطرناکی است و مردم باید هشدارها را جدی بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
فکر میکنم دست زدن به فضولات پرندگان روی ماشینها به جهت تمیز کردن هم خطرناک باید باشه .
مسخره است. این همه دفتر و دستک آخرش مردم باید اقدام کنند و مراقب باشند!! لاشه مشکوک دیگه چه صیغه ای است؟
لطفا به فكر معدوم كردن پرندگان وحشي نباشيد كافي است بر روي منابع غذايي آنها در هر كشوري كه گذر مي شود آنتي بيوتيك يا دارو ريخته شود.
اگر بخواهيم كليه پرندگان را از بين ببريم ديگر چيزي نمي ماند!
جهان بايد به فكر درمان پرندگان نيز باشد! البته با ريسك پايين! آنها در گذر از مسيرها يا آلوده شده اند و يا در حال آلودگي قرار دارند بنابراين بهتر است مسيرهاي آنان را پاك كنيم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان