بازدید 3263

وزش باد شدید و هجوم گردوخاک ایذه را درنوردید

کد خبر: ۷۷۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۷ 14 February 2018
وزش بادهای نسبتاً شدید از اوایل شب در شهرستان ایذه باعث ورود ریزگردها به این منطقه شد، اما به دلیل عدم وجود دستگاه سنجش آلودگی در این منطقه میزان آلودگی به‌مانند گذشته مشخص نیست.
 
به گزارش فارس از ایذه، پس از ورود توده جدید گردوخاک شدید به بسیاری از مناطق استان خوزستان، شب سه‌شنبه بخش‌های شمالی ازجمله شهرستان ایذه که تمام‌روز را با هوای ابری پشت سر گذاشتند به‌یک‌باره زیر توده شدید این گردوخاک فرورفت.

در کنار ورود گردوخاک شدید به این منطقه، وزش بادهای شدید و قابل‌ملاحظه از دیگر پدیده‌هایی بود که هوای منطقه را تحت تأثیر خود قرار داد و باعث برخاستن گردوخاک سطح منطقه و حاصل از خشکی تالاب‌های شهرستان در کنار توده ریزگردهای خارجی شد.

با وجود اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی در ساعات ابتدایی شب نیز از آغاز بارندگی در این شهرستان حکایت داشت ولی ادامه یافتن وزش باد شدید و ورود گردوخاک غلیظ به پدیده اصلی هوای این منطقه تبدیل شد و به‌جز بارش چند قطره‌ای باران در ساعاتی پایانی شب، بارندگی قابل‌ملاحظه دیگری مشاهده نشد.

با این وضعیت، مردم منطقه انتظار دارند هرچه سریع‌تر سامانه بارشی پیش‌بینی‌شده فعالیت خود را آغاز کند تا کمی از شدت ریزگردها و هوای نامطبوع خاکی کاسته شود.

این در حالی است که شهرستان‌های شمال شرق استان خوزستان به‌ویژه شهرستان ایذه در مواقعی مانند دیروز که از گردوخاک رنج می‌برد به دلیل نداشتن دستگاه سنجش آلودگی در خود همواره از اعلام شرایط آلودگی جوی محروم بوده و مردم این شهرستان در مواقع بحرانی هوا نیز بدون اطلاع از میزان خطرات پدیده‌هایی مانند ریزگردها در معرض آن قرار می‌گیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر