بازدید 3386
۲
ماکرون:

در صورت اثبات استفاده از سلاح‌های شیمیایی به سوریه حمله می‌کنیم

وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه گفت در صورتی که ثابت شود دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده علیه این کشور اقدام نظامی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۷۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۷ 14 February 2018

وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه گفت در صورتی که ثابت شود دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده علیه این کشور اقدام نظامی خواهد کرد.

به گزارش تابناک، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه گفت کشورش در صورتی که شواهدی درباره حمله شیمیایی در سوریه وجود داشته باشد، به سوریه حمله خواهد کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه، علی‌رغم این، روز سه‌شنبه گفت که تا کنون شواهدی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. پیش از این، «فلورنس بارلی»، وزیر دفاع فرانسه هم گفته بود که تا کنون مدرک قابل اطمینانی درباره استفاده دمشق از سلاح شیمیایی به دست نیامده است.

پس از موفقیت‌های دولت سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی، کشورهای غربی و رسانه‌های آنها بار دیگر ادعاهای اثبات‌نشده درباره استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی در منطقه غوطه شرقی را تشدید کرده‌اند. دمشق، این اتهامات را قویاً رد کرده است.

دمشق می‌گوید آنچه رسانه‌های تحت حمایت غرب درباره استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی نقل می‎کنند، نسخه جدیدی از اهداف آمریکایی غربی و بهانه‌تراشی‎های آنها برای رسیدن به سرزمین سوریه و ملت آن بویژه پس از دستاوردهای تاریخی ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم است.

دولت سوریه در سال ۲۰۱۴ بر اساس توافقی میان آمریکا و روسیه زرادخانۀ تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحویل داد.

دمشق همچنین بارها دربارۀ تسلیحات شیمیایی معارضان و تروریست‌ها و امکان استفاده از این تسلیحات در مناطق غیرنظامی هشدار داده است.

دولت آمریکا در آوریل سال گذشته میلادی (فروردین‌ماه ۱۳۹۶) هم با مطرح کردن اتهامات مشابه علیه دولت سوریه با ۵۹ موشک «تام هاوک» به فرودگاه نظامی «الشعیرات» در نزدیکی حمص حمله کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یکی نبود این وسط به وزیر خارجه فرانسه بگه اونوقت که عراق علیه ایران از سلاح شیمیایی استفاده میکرد شما کجا بودی؟ اینکه خودتون کمکش میکردید به کنار
سلام‌در‌صورتیکه‌ثابت‌شود‌استفاده‌از سلاحهای شیمیایی‌توسط‌دوستان‌غرب‌ومخصوصا‌امریکاصورت گرفته‌(که بسیلر‌بعید‌است‌این اثبات این موضوع)آنگاه فرانسه به چه گروهی حمله‌خواهد‌نمود.؟!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر