بازدید 5985

اردوغان آمریکا را تهدید کرد

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: در برابر کمک آمریکا به تروریست های منطقه ساکت نمی مانیم و ما نیز وارد عمل خواهیم شد.
کد خبر: ۷۷۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴ 13 February 2018

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: در برابر کمک آمریکا به تروریست های منطقه ساکت نمی مانیم و ما نیز وارد عمل خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، اردوغان روز سه شنبه در جلسه حزب عدالت و توسعه در مجلس ملی ترکیه افزود: آمریکایی ها مدعی هم پیمانی با ترکیه هستند ولی از طرفی دیگر به تهدیداتی که متوجه ترکیه است، توجهی ندارند و این گونه شراکت قابل قبول نیست.
وی با بیان این که 'آمریکا، حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) را گروه تروریستی نمی داند، گفت: خود آنها در برابر هر گونه تهدید تروریستی علیه خود از فرسنگ ها دورتر اقدام به عملیات می کنند، ولی وقتی نوبت ترکیه می رسد، به این گونه مسائل توجهی ندارند.
وی اظهار کرد: 'عملیات شاخه زیتون در عفرین را به موقع آغاز کردیم و اگر اندکی تاخیر می کردیم، این تروریست‌ها بیشتر پیشروی می کردند.'
اردوغان با بیان این که 'اکنون برخی کشورهای عضو ناتو خواهان آن هستند که عملیات شاخه زیتون را خاتمه دهیم' گفت: 'منطقه را از وجود تروریست ها پاکسازی خواهیم کردو بر این اساس پس از عفرین، اقدامات لازم را در منبج و هر جای دیگری که تروریسم باشد، انجام خواهیم داد.'
وی بدون نام بردن از کشور و گروهی خاص و به صورت تلویحی خطاب به آمریکا بیان کرد: نمایش داعش در سوریه و عراق به پایان رسیده و نقاب از چهره بردارید و با ما با چهره واقعی خود رو به رو شوید.
وی با مخاطب قرار دادن دولت آمریکا گفت: شما تا به حال با داعش چه مبارزه ای کرده اید؟
اردوغان با اشاره به این که ترکیه با سوریه 911 کیلومتر مرز مشترک دارد، اظهار کرد: کشوری که حتی یک مرز مشترک با سوریه ندارد، صرفا به خاطر توانایی ها و امکاناتش وارد سوریه شده و انواع سلاح و مهمات را آورده و برخی گروه ها را تامین مالی می کند.
وی اضافه کرد: ترکیه در جریان همه حوادث منطقه و ائتلاف گروه ها و کشورها قرار دارد و دیگر کسی نمی تواند داعش را بهانه مبارزات خود قرار دهد چرا که همه آنها اکنون با داعش در یک صف قرار گرفته اند.
رئیس جمهوری ترکیه در ادامه خطاب به ملت آمریکا گفت: این پول هایی که برای تروریست ها هزینه می شود، از جیب شما خارج می شود.
وی تاکید کرد: 'به کشورهایی که در دریای اژه و مدیترانه بدون اطلاع به ترکیه فعالیت های اکتشاف گاز انجام می دهند، هشدار می دهم که تصور نکنند ما به دلیل انجام عملیات شاخه زیتون گرفتار و مشغول هستیم و اگر لازم باشد، قادر به انجام هر گونه اقدام هستیم و برای ما قبرس و اژه نیز مانند عفرین اهمیت دارد.'

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار