بازدید 5963

تبریز، برای اولین بار قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد

این اولین قهرمانی یک تیم تبریزی در تاریخ لیگ برتر بسکتبال است؛ در حالی که پیش از این مهرام چند بار توانسته بود به این عنوان دست پیدا کند.
کد خبر: ۷۷۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷ 13 February 2018

تیم بسکتبال شهرداری تبریز با شکست مهرام در فینال ماراتن گونه، توانست جام قهرمانی لیگ برتر را برای نخستین بار بالای سر ببرد.

به گزارش تابناک ورزشی، ماراتن فینال لیگ برتر بسکتبال که از هفته گذشته بین 2 تیم شهرداری تبریز و مهرام آغاز شده بود، امروز با برگزاری دیدار پنجم در سالن توانای تبریز به پایان رسید. پیش از این شاگردان مصطفی هاشمی و مهران حاتمی هر کدام توانسته بودند به 2 پیروزی در بازی های قبلی دست پیدا کنند و امروز نبرد نهایی با حضور پرشور تماشاگران تبریزی در این شهر برگزار شد.

 شهرداری تبریز از همان ابتدای مسابقه توانست اختلاف خوبی را با نماینده تهران ایجاد کند. این روند تقریبا تا پایان مسابقه ادامه دار بود و در نهایت شهرداری با نتیجه 85 بر 73 توانست از سد مهرام بگذرد. شاگردان مهران حاتمی که در نیمه نهایی موفق به شکست نفت آبادان شده بودند، بعد از یک رقابت سخت با مهرام در نهایت موفق شدند جام قهرمانی لیگ برتر در سال 96 را بالای سر ببرند. این اولین قهرمانی یک تیم تبریزی در تاریخ لیگ برتر بسکتبال است؛ در حالی که پیش از این مهرام چند بار توانسته بود به این عنوان دست پیدا کند.

در این بازی شهرداری تبریز همانند بازی چهارم کوارتر اول را طوفانی آغاز کرد و با دفاع خوب و حمله‌های سریع اختلاف 11 امتیازی را ایجاد کرد و 37 بر 16 به پیروزی رسید. محمد یوسف وند که در بازی های گذشته مهرام کاملا نیمکت نشین بود، در این بازی در ترکیب اصلی وارد میدان شد.کوارتر دوم را هم شهرداری بهتر آغاز کرد و حتی اختلاف را به 19 امتیاز هم رساند و مهرام هم همانند کوارتر اول سردرگم بازی می کرد و بازیکنان این تیم با بدشانسی هم روبرو بودند و چند توپ شان از داخل سبد بیرون آمد و در نهایت با حساب 22 بر 19 به سود شهرداری تبریز به پایان رسید.کوارتر سوم شاگردان هاشمی بازی بسیار بهتری را نسبت به میزبان خود شهرداری به نمایش گذاشتند و با عملکرد خوب در دفاع و حمله اختلاف 17 امتیازی را به 3 رساندند و 27 بر 16 به پیروزی رسیدند.امتیاز نخست کوارتر چهارم را شهرداری کسب کرد و بازیکنان این تیم با حمایت تماشاگران خودی سعی در حفظ برتری خود داشتند و تا 3 دقیقه پایانی آنها 9 امتیاز از حریف خود پیش بودند و پولن در مهرام با نفوذهای خود دو خطای پیاپی را گرفت، اما در ادامه کار برتری با شهرداری تبریز بود و آنها اختلاف را حفظ کردند و با حساب 85 بر 73 به برتری رسیده و نخستین قهرمانی خود را در لیگ برتر جشن گرفتند.

تبریز، برای اولین بار قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل