بازدید 6568
سوژه

چه کسی جلوی اجرای محرومیت3ساله کارمندفدراسیون راگرفته؟

تورک در نامه‌ای به حمیسی، رئیس حراست فدراسیون فوتبال خواستار اجرای حکم و ممانعت از فعالیت کسرایی در حوزه فوتبال شد. رئیس کمیته اخلاق تأکید کرد هر کسی در اجرای این حکم ممانعت کند، باید تخلف او با قید فوریت به این کمیته اعلام شود. مهلت یک‌هفته‌ای چند بار تمام شده و کسرایی همچنان در بخش بین‌الملل سازمان لیگ مشغول به فعالیت است
کد خبر: ۷۷۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ 13 February 2018

پس از مدت‌ها جنجال و حاشیه در خصوص یکی از کارمندان فدراسیون فوتبال در بخش بین‌الملل، کمیته اخلاق مهرماه96 حکم به محرومیت سه‌ساله این فرد داده اما حالا خبر می رسد این حکم با گذشت مدت زیادی از صدور به طرز مشکوکی اجرا نشده است!

به گزارش تابناک ورزشی، حکم محرومیت سه ساله به‌دلیل تخلفاتی بود که از سوی محمدرضا کسرایی مبنی بر ثبت‌نام بازیکن خارجی در ایران بدون دریافت ITC و امتناع از صدورITC به یکی از بازیکنان ایرانی که قصد بازی در یکی از باشگاه‌های کشور قطر را داشت، صورت گرفته بود. همین مسئله و دیگر حاشیه‌ها باعث شد کمیته اخلاق حکمی بدهد مبنی بر اینکه نامبرده به سه سال محرومیت از فعالیت رسمی در حوزه فوتبال اعم از داخلی و خارجی محکوم است.

در توضیح رأی کمیته اخلاق آمده بود با توجه به اینکه نامبرده در استخدام فدراسیون فوتبال است، رأی این کمیته در مقام اخراج و قطع رابطه استخدامی وی نبوده و صرفاً فدراسیون فوتبال مکلف است از به‌کارگیری نامبرده در مناصب حساس و مشاغلی که به‌صورت مستقیم با امور و مسائل فوتبال کشور و بازیکنان و مربیان در تمام سطوح مرتبط است، خودداری کند، همچنین ادامه اشتغال به کار وی در امور اداری و داخلی فدراسیون از نظر کمیته اخلاق بلامانع اعلام شد.

با این حال پس از اعلام این رأی مشخص شد که کسرایی همچنان در بخش بین‌الملل سازمان لیگ مشغول به کار است، با وجود اینکه از سوی کمیته اخلاق محروم شده بود. پس از رسانه‌ای شدن این موضوع سازمان لیگ فوتبال ایران اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر کرد مبنی بر اینکه، «حکم محرومیت نامبرده عدم به‌کارگیری در مناصب ‏حساس و فعالیت در خصوص مشاغلی است که رابطه مستقیم با باشگاه‌ها، بازیکنان و ‏مربیان دارد و در مقام اخراج و قطع رابطه استخدامی نامبرده نیست. ضمناً این رأی در کمیته استیناف قابل تجدید نظرخواهی است».

چه کسی جلوی اجرای محرومیت3ساله کارمندفدراسیون راگرفته؟

تسنیم مدعی شده که با وجود تأکید مسئولان کمیته اخلاق، مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ اهمیتی به این رأی نمی‌دهند و همین مسئله باعث شد مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق چندی پیش تذکری جدی بدهد. تورک در نامه‌ای به حمیسی، رئیس حراست فدراسیون فوتبال خواستار اجرای حکم و ممانعت از فعالیت کسرایی در حوزه فوتبال شد. رئیس کمیته اخلاق تأکید کرد هر کسی در اجرای این حکم ممانعت کند، باید تخلف او با قید فوریت به این کمیته اعلام شود. طبق تأکید رئیس کمیته اخلاق قرار بوده در یک هفته نیز این کار صورت بگیرد.

با این حال بیش از یک ماه از این نامه گذشته، مهلت یک‌هفته‌ای چند بار تمام شده و کسرایی همچنان در بخش بین‌الملل سازمان لیگ مشغول به فعالیت است. اینکه چرا مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اقدامی برای اجرای حکم نمی‌کنند، موضوع پرابهامی است که باید به آن پاسخ داده شود. این مسئله جایی جالب می‌شود که محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال در مناظره‌ای که با علی کریمی داشت تأکید کرد کمیته اخلاق مسائل را پیگیری می‌کند، اما وقتی کمیته اخلاق موضوعی را پیگیری کند، رأی بدهد و حکم اجرا نشود، آن پیگیری نیز از سوی فدراسیون فوتبال زیر سؤال می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس