بازدید 2339

اهوازی‌ها هنگام گرد و غبار در منزل بمانند

کد خبر: ۷۷۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 13 February 2018

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد: در هنگام وقوع گرد و غبار ترجیحا مردم در منازل خود بمانند و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، داروهای خود را به موقع مصرف کنند و در صورت نیاز به خدمات درمانی، به موقع به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه و یا با اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج نظری درباره برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات درمانی لازم در زمان وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، گفت: اقدامات درمانی بیمارستان‌ها و اورژانس پیش بیمارستانی به صورت روتین جزو برنامه‌های ما است و کادر درمانی ما همیشه در این مورد، آمادگی لازم را دارند؛ چرا که پدیده گرد و غبار در این استان در اکثر روزهای سال وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان این که در زمان وقوع گرد و غبار، مراجعین، معمولا با علائمی مثل مشکلات تنفسی، حساسیت های چشمی و در برخی موارد علائم گوارشی به مراکز درمانی مراجعه می کنند، افزود: در زمان آخرین وقوع گرد و غبار در این استان، حدود ۱۳۰۰ نفر عمدتا با مشکلات تنفسی، به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه کردند که بسیاری از این افراد به صورت سرپایی ترخیص و تعداد کمی بستری شدند.

وی در ادامه با اشاره به حضور فعال و آمادگی همیشگی اورژانس پیش بیمارستانی در مواقع بروز گرد و غبار، تاکید کرد: باید ناوگان اورژانس نوسازی و تعداد نیروهای اورژانس نیز در استان خوزستان به منظور بهبود در ارائه خدمات افزایش یابد.

نظری افزود: مردم در این مواقع به خوبی از خود مراقبت و به پیشگیری توجه بیشتری می‌کنند و کمتر در فضای بیرون از منزل تردد می‌کنند و افرادی که دارای مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و عروقی هستند، به توصیه‌های پیشگیری توجه بیشتری دارند.

نظری در ادامه بر لزوم توجه مسئولین به حل مسئله گرد و غبار در استان‌های جنوبی کشور تاکید کرد و گفت: مسئولین ابتدا باید باور داشته باشند که می‌توان این مشکل را حل کرد و اگر باور کنند که این مسئله هست، آن زمان به صورت جدی برای حل مشکل اقدام می‌کنند.

بنابر اعلام وبدا، وی در پایان با اشاره به تشکیل جلسات متعدد و کمیته بحران، به هنگام وقوع این پدیده گفت: برای موضوع گرد و غبار باید در طول سال برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان