بازدید 2314

موافقت بنگلادش با نظارت سازمان ملل بر روند بازگشت روهینجایی‌ها

بنگلادش با نظارت سازمان ملل بر فرایند بازگرداندن آوارگان روهینجا به میانمار موافقت کرد.
کد خبر: ۷۷۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 13 February 2018

بنگلادش با نظارت سازمان ملل بر فرایند بازگرداندن آوارگان روهینجا به میانمار موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، شهریار عالم، وزیر امور خارجه بنگلادش اظهار کرد، دولت این توافق را امضا کرده تا کشور به بازگرداندن فردی از این اقلیت مسلمان برخلاف خواسته‌اش متهم نشود.

حدود ۶۰۰ هزار مرد، زن و کودک به دنبال بروز درگیری‌ها در میانمار، از ماه اوت ۲۰۱۷ از این کشور فرار کرده و به بنگلادش گریخته‌اند.

عالم گفت: بارها گفته‌ایم که این فرایند بازگشت بسیار پیچیده است. می‌خواهیم فرم‌های بازگشت این افراد را در حضور ماموران سازمان ملل پرکنیم تا کسی نتواند بگوید آنان با فشار کسی یا خلاف میلشان به میانمار فرستاده شدند.

وی افزود، بنگلادش نمی‌خواهد این آوارگان را تنها برای بازگشت به میانمار بفرستند. بنگلادش می‌خواهد مطمئن شود که وضعیت در میانمار ایمن و امن است.

عالم این اظهارات را پس از آن بیان کرد که بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس گفت‌وگوهایی را با آنگ سان سوچی، رهبر میانمار صورت داد.

جانسون طی دیدار خود از میانمار، با سوچی در خصوص بحران روهینجا مذاکره کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: با وی درباره تجربه شخصی خودم از دیدن وضعیت فاجعه‌بار آوارگان روهینجا در بنگلادش و نگرانی عمیق خود در خصوص آینده آنان صحبت کردم. طی این گفت‌وگو بر اهمیت صورت گرفتن تحقیقاتی تمام و کمال و مستقل از جانب مسئولان میانمار در زمینه خشونت‌های استان راخین و مجازات مسئولان این نقض حقوق بشر تاکید کردم.

وی افزود: همچنین ضرورت ایجاد وضعیتی در راخین را یادآور شدم که بتواند این منطقه را به مکانی امن برای آوارگان روهینجا برای بازگشت بدون ترس آنان و با اطمینان از اینکه به حقوق اساسیشان احترام گذاشته می‌شود، تبدیل کند.

جانسون اذعان کرد: انگلیس هم‌اکنون یکی از اهداکنندگان اصلی در این بحران انسانی است. ما بهره‌گیری از تمام ابزارهای دیپلماتیک و نفوذمان در صحنه جهانی را برای یافتن راهی برای ایجاد آینده‌ای بهتر برای جامعه روهینجا ادامه خواهیم داد. من تلاش‌های سوچی را برای ایجاد صلح کشوری به منظور پایان دادن به درگیری ۷۰ ساله در میانمار تحسین می‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار