بازدید 3762

بازار تهران به بمبی آماده انفجار تبدیل شده است

عضو مجمع نمایندگان استان تهران اجرای طرح بازآفرینی را تنها راه تامین امنیت جانی کسبه‌های این منطقه دانست.
کد خبر: ۷۷۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 12 February 2018

 

محمد محمودی شاه‌ نشین در گفت و گو با خانه ملت، در مورد وضعیت بازار تهران و خطراتی همچون حریق که آن را تهدید کرده و با تکرار حوادث اخیر می‌تواند فاجعه دیگری چه بسا عمیق‌تر از ساختمان پلاسکو را رقم بزند گفت: متاسفانه سالهاست که همه مسئولان از کارشناس ساده شهرداری تا رئیس جمهور برای رفع این قبیل مشکلات تنها صورت مساله و وجود نیازهای این بخش از خدمات شهری و ایمنی گرفته تا راه‌های لازم برای تردد را مطرح می‌کنند ولی برای رفع این مشکلات راه‌حل مناسبی ارائه نمی‌‎دهند.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌توجهی به این مهم در حالی شکل گرفته که در این سالها می‌شد برای برون‌رفت از این مشکل به‌راحتی از مشاوره متخصصان داخلی و حتی خارجی بهره‌مند شد.

وی با اشاره به طرحی که تنها در قالب پیشنهاد برای تامین ایمنی ساختمان‌های قدیمی مطرح شده است تصریح کرد: به تازگی طرح بازآفرینی توسط رئیس جمهور مطرح شده است که اولویت اول آن ترمیم بافت‌های فرسوده نقاط مرکزی استان تهران به ویژه بازار است و برای عملیاتی کردن آن نیز هر چند در ابتدای راه برای مطالعات شهرسازی نیاز به تامین اعتبارات دارد اما در ادامه راه بدون اعتبارات ملی هم قابل اداره کردن بوده به طوری که ارزش افزوده بسیار بالایی نیز داشته باشد.

محمودی شاه نشین تاکید کرد: اگر اجرای طرح بازآفرینی با چشم اندازی که رئیس جمهور مطرح کرده، از بازار قدیمی تهران و منازل اطراف شهر آغاز شود، نقش بسیار مهمی در تامین ایمنی شهر خواهد داشت.

وی در بیان مشکلات تهدیدکننده ایمنی بازار تهران اظهار کرد: هم‌اکنون بازارهای خطی که در مرکز شهر قرار گرفته با مشکلات متعددی همراه است چرا که در آنها نکات ایمنی از جمله تامین پله‌های فرار در زمان بروز خطر تعبیه نشده و سایر تدابیر لازم برای زمان آتش‌سوزی اندیشیده نشده است، کما اینکه در بسیاری از خیابان‌های منتهی به بازار بزرگ تهران حتی امکان تردد ماشین‌های آتش‌نشانی هم وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: متاسفانه یکی از اشتباهات بزرگی که در سال‌های گذشته انجام شده، این بوده که بجای استفاده از انرژی برق برای تامین گرما، لوله‌های گاز شهری به مغازه‌ها و کوچه‌های باریک بازار انتقال داده شده و این امر بازار را به بمب آماده انفجار تبدیل کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، یادآورشد: اجرای طرح بازآفرینی مستلزم این است که تمام دستگاه‌ها همسو و هماهنگ عمل کنند، نه اینکه شهرداری به دولت محول کند و دولت نیز آن را از جمله وظایف شورای شهر بداند، بنابراین در صورت توجه به اصل اتحاد می‌توان در یک سیکل زمانی مشخص به رفع نگرانی‌های موجود امیدوار بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی