بازدید 4517

صنعت را اگر به‎‌حال خود رها کنیم عملکرد بهتری دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: صنایع و محصولات صنعتی کشورهای دیگر یکی پس از دیگری جایگزین صنایع کشور می‌شوند.
کد خبر: ۷۷۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 12 February 2018

 

ولی ملکی در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص توسعه و حمایت از صنایع تولیدکننده و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی، اظهار داشت: صنایع وابسته به کشاورزی بیشتر تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی هستند، به‌صورت مثال تسهیلات ارزان قیمت برای خرید تراکتور توسط وزارت جهاد کشاورزی از طریق بانک کشاورزی ارائه می شود که در رونق کارخانجات اثرگذار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی‌که بازار خرید محصولات کشاورزی رونق داشته باشد به آن صنعت نیز کمک می‌شود، گفت: در دهه گذشته مشکلاتی برای تراکتورسازی تبریز به‌وجود آمده بود که با استفاده از این روش مشکلات آنها برطرف شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در خصوص رفع مشکلات کارخانه‌های تولیدکننده ماشین‌آلات راهسازی نیز از این طریق با استفاده از خرید 3 هزار دستگاه محصول تولیدی آنها اقدام کرد، ادامه داد: اما برخی دیگر از مشکلات از طریق قانون رفع موانع تولید برطرف می‌شود که تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

وزارت صنعت به صنایع کشور کم‌توجه است

وی در خصوص اینکه آیا وزارت صنعت به نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی کم توجهی می‌کند، اظهار داشت: وزارت صنعت در خصوص تمامی صنایع کم توجهی داشته و صنعت تولید ماشین‌های کشاورزی نیز بخشی از این صنایع است.

صنایع کشورهای دیگر یکی پس از دیگری جایگزین صنایع داخلی می‌شوند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنایع و محصولات صنعتی کشورهای دیگر یکی پس از دیگری جایگزین صنایع کشور می‌شوند، اضافه کرد: در صنایع نساجی و صنایع الکترونیکی مانند تولید لوازم خانگی مشکلات حادی وجود دارد، کارخانجات فعال ما یکی پس دیگری به تعطیلی کشیده شده‌اند.

صنعت را اگر به‎‌حال خود رها کنیم عملکرد بهتری دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه اگر در صنایع دیگر نیز ورود کنیم این مشکلات وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت یا وزارت صنایع اگر تنها بستر بازار، تسهیلات ارزان قیمت و صادرات را برای تولیدکنندگان فراهم کند بیشترین کمک کرده است، صنعت را اگر به‎‌حال خود رها کنیم بهتر عمل می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل