بازدید 3190

تنوع مدارس تدریجی کاهش یابد

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مجلس با بیان اینکه تنوع مدارس در نظام تعلیم و تربیت نگران‌کننده است، گفت: کاهش تنوع مدارس مستلزم برنامه‌ریزی است و نباید به صورت دفعتی اجرا شود.
کد خبر: ۷۷۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 12 February 2018

 

داود محمدی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش و تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش در حذف هر نوع آزمون تستی در مدارس ابتدایی کشور، حذف مدارس خاص و ممنوع شدن توزیع کتاب‌های تستی کمک درسی، گفت: تصمیم‌گیری در حوزه آموزشی کشور باید با تامل و کارشناسی همراه باشد چرا که هرروزه نظریات علمی جدیدی وارد این حوزه می‌شود و تصمیمات باید با این یافته‌های جدید متناسب باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبقه‌بندی دانش‌آموزان در مدارس متنوع نیازمند کارشناسی و بررسی علمی است؛ متاسفانه کارشناسان حوزه آموزش نظر واحدی درخصوص مزایا و معایب کاهش تنوع مدارس ندارند؛ برخی افراد کاهش تنوع مدارس را ضروری می‌دانند و برخی دیگر ارائه آموزش ویژه به دانش‌آموزان نخبه را الزامی بیان می‌کنند.

وی بیان کرد: حذف مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نیازمند بررسی علمی و دقیق است؛ روش‌هایی که تاکنون در آموزش و پرورش اجرا شده باعث طبقه‌بندی دانش‌آموزان شده است افرادی که از توانایی مالی مناسبی برخوردارند می‌توانند شرایط آموزشی بهتری برای فرزندان خود ایجاد کنند این درحالیست که قشر ضعیف جامعه این توانایی را ندارند.

محمدی با بیان اینکه تنوع مدارس یکی از ضایعات نگران‌کننده‌ای است که در آموزش و پرورش به وجود آمده است، اظهار کرد: خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان در مدارسی تحصیل کنند که از کیفیت بالایی برخوردار است و همین عامل باعث ایجاد فشار روانی و استرس برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌شود.

تنوع مدارس در نظام تعلیم و تربیت نگران‌کننده است

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنوع مدارس در نظام تعلیم و تربیت نگران‌کننده است، تاکید کرد: اگرچه تنوع مدارس باید کاهش یابد اما برای دانش‌آموزانی که بهره هوشی بالایی دارند نیز باید راهکار و فکری اندیشیده شود تا استعداد این افراد هرز نرود.

محمدی در ادامه گفت: کاهش تنوع مدارس مستلزم برنامه‌ریزی است و نباید به صورت دفعتی اجرا شود؛ مشکلات موجود در آموزش و پرورش به دلیل تصمیم‌گیری‌های دفعتی و بدون کارشناسی است؛ استفاده از کارشناسان کارآزموده برای جلوگیری از بروز مشکلات در آموزش و پروش موضوع مهمی است.

حذف آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان به کارشناسی دقیق نیاز دارد

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ابتدا باید خانواده‌ها را برای پذیرش این تصمیم آماده کند، افزود: در صورتی که برای حذف مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان از مدت‌ها قبل کارشناسی‌های لازم انجام می‌شد و خانواده‌ها از مزیت‌های این طرح آگاه می‌شدند به حذف آزمون مدارس نمونه دولتی اعتراض نمی‌کردند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: در صورتی که حذف مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان به درستی اجرایی نشود اثرات مطلوب و مثبتی از آن به دست نمی‌آید؛ اگرچه بهتر بود آموزش و پرورش این تصمیم را زودتر اعلام می‌کرد تا خانواده‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تحصیل فرزندان خود انجام دهند اما نباید لزوم کاهش تنوع مدارس را نادیده گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها