بازدید 2028

آنکارا: در حفاظت از جان غیرنظامیان در عملیات عفرین حساسیم

معاون نخست وزیر ترکیه مدعی است، آنکارا حساسیت خود را در حفاظت از غیرنظامیان در جریان عملیات عفرین در سوریه نشان داده است.
کد خبر: ۷۷۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 12 February 2018

معاون نخست وزیر ترکیه مدعی است، آنکارا حساسیت خود را در حفاظت از غیرنظامیان در جریان عملیات عفرین در سوریه نشان داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه گفت:‌ در جریان عملیات سپر فرات(عملیات سال 2016 ترکیه در شمال سوریه) به دقت این مساله را مدنظر قرار دادیم که غیرنظامیان آسیبی نبینند. حالا در عملیات عفرین نیز نسبت به حفاظت از غیرنظامیان حساسیت نشان دادیم.

این سخنان درحالی بیان می‌شود که دیدبان حقوق‌بشر سوریه که یک نهاد ناظر بر جنگ سوریه مستقر در لندن است، می‌گوید تاکنون ده‌ها غیر نظامی از جمله شماز زیادی زن و کودک در حملات ترکیه جان باخته‌اند.

بوزداغ ادامه داد: عملیات شاخه زیتون تا زمانی که نگرانی‌های ترکیه درباره وضعیت سوریه برطرف نشود، ادامه خواهد داشت.

معاون نخست وزیر ترکیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: آنهایی که به ترکیه بابت وضعیت غیرنظامیان در جریان عملیات عفرین هشدار می‌دهند، باید بدانند که آنکارا به غیرنظامیان اهمیت می‌دهد و در حفاظت از آنها حساسیت لازم را دارد.

در 20 ژانویه سال جاری میلادی، ترکیه علمیات موسوم به "شاخه زیتون" را با هدف اعلام شده "پاکسازی تروریست‌های پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق کرد و داعش" در عفرین، واقع در شمال غرب سوریه آغاز کرده است.

به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه، این عملیات با هدف ایجاد امنیت و ثبات در سراسر مرزهای ترکیه و سوریه و همچنین حفاظت از سوری‌ها در برابر عملیات شبه‌نظامیان و تروریست‌ها انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل