بازدید 2507

ونزوئلا اظهارات مداخله جویانه سناتور آمریکایی را محکوم کرد

دولت ونزوئلا اظهار نظر اخیر یک سناتور آمریکایی را مبنی بر اینکه جهان از هرگونه کودتای مسلحانه ارتش ونزوئلا علیه نیکولاس مادورو حمایت خواهد کرد، شدیدا محکوم کرد.
کد خبر: ۷۷۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰ 12 February 2018

دولت ونزوئلا اظهار نظر اخیر یک سناتور آمریکایی را مبنی بر اینکه جهان از هرگونه کودتای مسلحانه ارتش ونزوئلا علیه نیکولاس مادورو حمایت خواهد کرد، شدیدا محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خورخه آریازا، وزیر امور خارجه ونزوئلا بعد از انتشار این توئیت مداخله جویانه از سوی سناتور آمریکایی "مارکو روبیو" اعلام کرد: نیروهای مسلح ونزوئلا "به قانون اساسی پایبند هستند" و از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 22 آوریل دفاع خواهند کرد.

آریازا اظهار داشت: هدف واشنگتن از این اقدامات روی کارآوردن یک دیکتاتور راست گرا به جای نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا است؛ دیکتاتورهای راست گرایی همچون آگوستو پینوشه در شیلی که طی سال‌های گذشته بر چندین کشور منطقه با مشت آهنین حکومت کردند.

آریازا که اخیرا سفری به کشورهای حوزه کارائیب داشت به شبکه تلویزیونی تلسور گفت: اما اکنون دوره و زمانه فرق کرده است.

روز جمعه مارکو روبیو، سناتور آمریکایی که اصالت کوبایی دارد در توئیتی نوشت: جهان از نیروهای مسلح ونزوئلا در صورتی که تصمیم به محافظت از مردم و بازیابی دموکراسی از طریق کنار زدن یک دیکتاتور بگیرند، حمایت خواهد کرد.

او همچنین نوشت: در ونزوئلا سربازان ارتش از سطل آشغال‌ها تغذیه می‌کنند و خانواده‌هایشان به گرسنگی گرفتار شده‌اند در حالی که مادورو و دوستانش مثل پادشاهان زندگی می‌کنند و جلوی کمک‌های انسان دوستانه را نیز می‌گیرند.

روبیو در عین حال نقل قولی از سیمون بولیوار، یک چهره انقلابی آمریکای لاتین منتشر کرد که گفته است: زمانی که استبداد تبدیل به قانون می‌شود، شورش و عصیان تبدیل به یک حق می‌شود.

روبیو ریاست یک کمیته فنی سنای آمریکا را که به وضعیت دموکراسی و حقوق بشر در نیم کره غربی می‌پردازد برعهده دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان