بازدید 2820

رضایی: ارزش‌های انقلابی باید وارد اقتصاد شود

کد خبر: ۷۷۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 11 February 2018

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما باید با یک دست امنیت و با دستی دیگر اقتصاد کشور را حفظ کنیم که تحقق آن مستلزم وارد کردن ارزش‌های انقلابی به موضوع اقتصاد کشور است.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی ظهر امروز در سخنرانی مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در زنجان، اظهار کرد: امروز مردم ایران بار دیگر نشان دادند که با حضور میلیونی خود در وفاداری به انقلاب اسلامی، استوار و محکم هستند.

 

وی در ادامه به جایگاه استان زنجان در تحولات انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مردم استان زنجان در وفاداری به انقلاب و دفاع از آن خوش درخشیدند، تقدیم ۳۰۰۰ شهید، ۷۰۰۰ جانباز و سه شهید مدافع حرم، تنها گوشه‌ای از دلاوری‌های مردم ولایت‌مدار استان زنجان است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: بانوان زنجانی در شهریورماه سال ۱۳۵۷ با حضور خود در خیابان‌ها اولین راهپیمایی را در کشور در جهت حمایت از انقلاب اسلامی به راه انداختند، آنان در آن روز این پیام را مخابره کردند که انقلاب اسلامی نه تنها در خیابان‌ها، بلکه در خانواده‌ها نیز نفوذ کرده است و این نشان از عمق نفوذ انقلاب در دل مردمان این دیار داشته است.

 

وی یادآور شد: پس از گذشت یک ماه از نخستین راهپیمایی بانوان زنجانی، مهرماه راهپیمایی پنجاه‌هزار نفری مردم زنجان برگزار شد که حرکت‌ها موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به علت نام‌گذاری انقلاب ایران به انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: گزارشی که از سوی تحلیل‌گران خارجی درباره علت نام‌گذاری انقلاب ایران به انقلاب اسلامی ارائه شده، این نکته را در پی دارد که شعارهای مردم ایران در انقلاب، اسلامی بوده است، به همین دلیل نام انقلاب را انقلاب اسلامی گذاشته‌اند.

 

رضایی یادآور شد: در پیروزی انقلاب اسلامی همه اقشار مردم حضور داشتند اما پیشگامان این نهضت، روحانیون و انقلابیونی چون شهید بهشتی، آیت‌الله طالقانی، مقام معظم رهبری بودند که در خط مقدم کنار امام خمینی (ره) حضور داشتند.

 

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی، شاهان مردم را به آمریکا و انگلیس دعوت می‌کردند که نتیجه آن انحراف از مسیر توحیدی بود و موجب تضعیف شدن خلاقیت در بین مردم شده بود و آنان را رفته‌رفته وادار به نوکری انگلیسی‌ها می‌کرد و از طرفی ترس، فساد و ظلم در جامعه رو به افزایش بود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، یادآورشد: جدایی مردم از خدا و از یکدیگر موجب تکه‌تکه شدن جامعه شده بود، با پیروزی انقلاب اسلامی دو رکن اساسی دعوت به حق و رهبری و دعوت به با هم بودن زنده شد و یک انقلاب الهی شکل گرفت که ولایت‌فقیه ریسمانی محکم بین مردم و خدای متعال شد.

 

وی تصریح کرد: با شروع جنگ تحمیلی هشت ساله دفاع‌مقدس، شاهد حضور نیروهای مردمی بسیج و نیروهای مسلح از نقاط مختلف ایران بودیم که همگی برای دفاع از کشور به مناطق مورد یورش دشمنان انقلاب اعزام شده بودند؛ انگیزه شهادت‌طلبی و وحدت ملت موجب پیروزی ایران از آن جنگ بزرگ شد.

 

رضایی یادآور شد: نباید در انجام امورات مختلف از یاد خدا غافل شد، بلکه باید کار ما در جهت جلب رضای خداوند باشد که نتیجه آن انقاق، ایثار و رسیدگی به محرومان خواهد بود؛ ولایت یکی از ارزش‌های دیگری بود که از دل انقلاب بیرون آمد و پس از انقلاب نیز جاری و ساری شد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ولایت خاصه و عامه در کشور به وجود آمد که نتیجه این ولایت، فرمانبری و صف‌بندی بین دشمن و ایجاد مرزبندی بین دشمنان، دوستان ایران و اسلام شد که نتیجه آن بصیرت‌مندی بود.

 

وی در ادامه به ارزش سوم از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ارزش سوم، عدالت انقلاب اسلامی بود که از دل توجه به خدا به وجود آمده بود، که نتیجه آن انقلاب الهی و شایسته سالاری بود؛ شایسته‌سالاری نخستین علامت عدالت در کشور محسوب می‌شود.

 

رضایی افزود: هر زمان دیدید که مسیر پیشرفت و ترقی کشور به روی جوانان باز است، نشان از عدالت دارد ولی اگر در مقابل مسیر باندبازی و جناح‌گرایی باز باشد می‌توان گفت که مسیر عدالت کند شده است؛ اما با شایسته‌سالاری توجه به روستاییان نیز در کشور شکل گرفت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقتدار چند صد ساله از دست رفته کشور بار دیگر به ایران بازگشت.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز نه تنها ایران مستقل است، بلکه به نداهای استقلال‌آمیز نیز کمک می‌کند؛ اینکه سخن از کمک مالی ایران به سوریه زده می‌شود، دروغ است، مگر نه اینکه ایران در جنگ تحمیلی با تحریم کامل و بدون دلار موفق به نوآوری شدیم و امروز نیز این اعتماد به نفس و توکل به خداوند را به کشورها دیگر آموزش می‌دهیم که این بسیار با ارزش‌تر از دلار است.

 

این مسئول گفت: اگر راست می‌گویید اسناد کمک مالی ایران به سوریه را منتشر کنید، ایران با دادن اعتماد به نفس و روحیه شهادت‌طلبی که برخاسته از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع‌مقدس بود به این کشور کمک کرده است که یک کار انسانی و الهی محسوب می‌شود و با وجود ناامنی در کشورهای منطقه امروز ایران در جزیره امنیت قرار دارد که منطقه پناهگاه انسان‌های آزادی‌بخش شده است.

 

رضایی یادآور شد: متاسفانه اقتصاد ایران به اندازه دفاع و امنیت رشد نکرده است، که علت آن وارد نشدن ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است؛ به طوری که اگر روحیه شهادت‌طلبی و انگیزه الهی در اقتصاد وارد می‌شد همان تحول که در امنیت شکل گرفته در اقتصاد و اداره کشور نیز رخ می‌داد، باید بپذیریم که ارزش‌های اسلامی وارد اقتصاد کشور آن چنان که باید و شاید نشده است.

 

وی تصریح کرد: امروز دشمن با تکیه بر عوامل نفوذی خود اجازه ورود ارزش‌های اسلامی به اقتصاد کشور را نمی‌دهد که در این میان وظیفه ما نه تنها حفظ امنیت است، بلکه باید ارزش‌های اسلامی را نیز وارد اقتصاد کشور کنیم و در این مسیر اگر اعتراضی نیز وجود دارد باید به شکلی باشد که دولتمردان را وادار به حرکت در مسیر انقلاب کند.

 

رضایی افزود: مردم ایران بزرگ‌ترین انرژی و سرمایه ما در کشور هستند که در این راستا مسئولان نیز باید مطابق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری حرکت کنند و سیاست‌های اصل ۴۴ و سیاست‌های چشم‌انداز ۲۰ ساله را اجرایی کنند.

 

وی تصریح کرد: اعتراض در چارچوب قانون دو حسن دارد، نخست اعتراض در چارچوب نظام جمهوری اسلامی تداوم‌بخش انقلاب خواهد بود؛ مسئولان باید تلاش کنند تا انقلاب را وارد اقتصاد، عمران و معیشت مردم کنند، زیرا زندگی مردم باید همانند پیشرفت‌هایی که در عرصه موشک رخ داد پیشرفت کند که در این صورت فقر و گرانی از بین خواهد رفت، وحدت بیشتر جامعه را فرا خواهد گرفت ما باید با یک دست امنیت و با دستی دیگر اقتصاد حفظ کنیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: دولتمردان باید پاسخ‌گوی نظام، مقام معظم رهبری، مردم و شهدا باشند، من با اطمینان به مردم می‌گویم اگر وحدت خودمان را حفظ کنیم و همه در مسیر نظام و ولایت یک بسیج ملی در جهت حل مسائل تشکیل دهیم، مشکل اقتصاد نیز حل خواهد شد، کما اینکه شاهد ادامه محاصره اقتصادی و تحریم‌ها باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر ما به انرژی که موجب پیروزی ملت مقابل صدامیان شد بازگردیم و در مسیر ارزش‌های انقلابی حرکت کنیم به قطع یقین مسائل اقتصادی حل خواهد شد و اگر ارزش‌ها و وفاداری‌های جامعه حفظ شود، خواهیم دید که از سال‌های آینده شمشیر عدالت و مبارزه با فساد و تشکیل بسیج میلیونی برای پیشرفت ایران محقق خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل