بازدید 4649
۶

حال کارگران خوب نیست!

کد خبر: ۷۷۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 11 February 2018

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است اگر دستمزد کارگران چندبرابر خط فقر بود شاید موجب تورم می‌شد ولی در شرایط فعلی افزایش مزد به تورم دامن‌ نمی‌زند. به گفته وی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی با تمام مزایا رقمی نیست که به معیشت یک کارگر و خانواده‌اش کمک کند.

هادی ابوی ـ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: نیمی از جمعیت کشور را خانوارهای کارگری تشکیل می‌دهند که باید قدرت خرید نسبی داشته باشند تا بتوانند امرار معاش کنند. وقتی این جمعیت قدرت خرید و اجازه خرید نداشته باشد چگونه انتظار داریم که تولید کننده تولید کند و تولیدات داخل فروش برود.

وی با بیان اینکه امروز بحث ما معیشت خانوار است و بحث تورم را مطرح نمی‌کنیم، افزود: نمایندگان ما در شورای عالی کار هم به این نتیجه رسیده‌اند که امروز درصدی روی نرخ تورم اضافه و به حقوق کارگران اضافه شود دردی از کارگر دوا نمی‌کند. به همین دلیل به دنبال بحث معیشت کارگر هستیم چون کارگر با این عدد و رقم نمی‌تواند زندگی کند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: به فرض اینکه نرخ تورم زیر پنج درصد رسیده باشد، آنچه در کف بازار و زندگی کارگران ملموس است باید مورد توجه قرار گیرد و اینکه آیا با این میزان درآمد می‌توانیم زندگی چهار نفر را اداره کنیم یا نه؟

ابوی گفت: هرقدر که تولید کننده و بازاری کالا عرضه کنند ولی مشتری نباشد چه فایده‌ای دارد؟ مشتریان تولید داخلی جامعه کارگری هستند ولی وقتی توان خرید نداشته باشند که کالای ایرانی بخرند و مشابهش ارزان‌تر است سراغ کالای خارجی می‌روند.

به اعتقاد این مقام مسئول کارگری یکی از علل اصلی عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار، فقدان قدرت خرید در جامعه است که موجب شده قاچاقچیان از این خلا سوء استفاده و کالای قاچاق وارد کشور کنند.

وی با بیان اینکه که امروز سفره‌های کارگران خالی‌تر و معیشت آنها سخت‌تر شده است، گفت: مقام معظم رهبری همواره دو مساله امنیت و معیشت را به عنوان دغدغه اصلی کارگران مورد تاکید قرار داده‌اند. ما به دنبال سیاه‌نمایی نیستیم که بگوییم دولت زحمت نمی‌کشد و نرخ تورم را کاهش نمی‌دهد و به اقشار آسیب پذیر توجه نمی‌کند اما حقیقت این است که حال کارگران خوب نیست و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی با تمام مزایا رقمی نیست که به معیشت کارگر و خانواده‌اش کمک کند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان با تاکید بر اینکه افزایش دستمزد به تورم منجر نمی‌شود، گفت: دستمزد کارگران سالهای سال است عقب مانده است. اگر دستمزدها بالا و چندین برابر خط فقر بود این امکان بود که موجب تورم شود ولی در حال حاضر کیلومترها با خط فقر و معیشت فاصله داریم و باید این عقب ماندگی جبران شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۶
منم حالم خوب نیست
برن دکتر.خوب میشند.
کارگری = برده داری نوین
جالبه میخان 5 ساله پلکانی حقوق های عقب مانده چند درصدی را جبران بابا تا 5 سال دیگه وافزایش ناچیز حقوق من دیگه زنده نیستم که استفاده کنم امروز حال مرا دریابید امروز حال مرا دریابید
بسمه تعالی
حداقل حقوق پایه بایستی 2 میلیون تومان باشد. ولی کجاست گوش شنوا.


اقتصاد ما در خدمت سیاست است نه مردم

جالبه میخان, تو 5 سال دیگه حقوق مرا ترمیم کنید الحق والانصاف خیلی پرو تشریف دارید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل