بازدید 2792

سفیر روسیه در سازمان ملل: مذاکره با آمریکا ضروری است

سفیر روسیه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: مسکو آماده گفتگو با واشنگتن است چون این مسئله برای دو طرف و همچنین جامعه بین‌المللی امری ضروری محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۷۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 10 February 2018

سفیر روسیه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: مسکو آماده گفتگو با واشنگتن است چون این مسئله برای دو طرف و همچنین جامعه بین‌المللی امری ضروری محسوب می‌شود.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت:  ما با شرکای آمریکایی خود خوشتندارانه رفتار می کنیم ما همواره آماده گفتگوهستیم. این مذاکره ضروری است نه تنها برای ما بلکه برای تمامی جامعه بین‌الملل.

وی با اشاره به اظهارات نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل که گفته بود "مسکو دوست واشنگتن نیست"، گفت:  ما به این سخنان ارزشی نمی‌گذاریم. نخست ما به دنبال مقابله با هیچ دولتی نیستیم. ما تنها به دنبال روابط متمدنانه هستیم. اما آنچه که امروز اتفاق می‌افتد را نمی‌توان  روابط متمدنانه دانست.

وی ادامه داد: در میان نهادهای سیاسی آمریکا همیشه  یک توافق مبهمی در قبال روسیه وجود داشته است. 

 این سفیر در ادامه صحبت‌هایش گفت: درجریان دیدار ماه ژانویه به دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا گفته است  روسیه  وایالات متحده باید با یکدیگر به منظور مواجهه با تهدیدهای واقعی به ویژه تهدید تروریسم همکاری داشته باشند.

سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین گفت: مسکو و واشنگتن باید اختلافات خود را حل و فصل کرده و با تهدیداتی که دوطرف به آن روبرو هستند مقابله کنند. بسیاری از کشورها در سازمان ملل انتظار دارند که روسیه همراه با آمریکا باشد. زمانی که روابط بین دو کشور خوب باشد جهان جای بهتری خواهد بود.

تحریم تسلیحاتی لیبی

سفیر روسیه در سازمان ملل در ادامه گفت: شورای امنیت سازمان ملل برای تعلیق تحریم‌های تسلیحاتی علیه لیبی در حال حاضر هیچ پیش شرطی را مد نظر قرار نمی‌دهد. هیچ درخواستی برای لغو این تحریم تسلیحاتی وجود ندارد چرا که چنین تصمیمی کمکی به بهتر شدن اوضاع در لیبی نخواهد کرد. گروهای تروریستی همچنان تهدیدی بزرگ برای جامعه بین الملل محسوب می‌شوند و لیبی قطعات شکسته شیشه‌ای است که به جهان آسیب می رساند. مردم لیبی و دولت این کشور تجربیات کافی برای مواجهه با چالش‌های سیاسی موجود ندارند. لیبی در سال 2011 وبه واسطه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با ممنوعیت واردات سلاح روبرو شده است.

اوضاع در افغانستان

 سفیر روسیه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: آمریکا اوضاع در افغانستان را بیشتر از آنچه که واقعیت داشته باشد خوب جلوه می‌دهد اما اوضاع جور دیگری‌است . این کشور در حال تبدیل شدن برای محل اصلی فعالیت  گروه‌تروریستی داعش است. و این مسئله می‌تواند برای همتایان آسیای میانه و روسیه نگران‌کننده باشد. روسیه هرچیزی راکه لازم باشد برای انجام یک گفتگوی سیاسی در داخل افغانستان انجام می‌دهد و این درحالی است که آمریکا به دنبال استفاده از ابزار نظامی است.

 

کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در سوچی

سفیر روسیه در سازمان ملل در ادامه صحبت‌هایش گفت: نشست سوچی بر پایه آنچه که در روند صلح سوریه در ژنو برگزار شد صورت می‌گیرد.

وی ازحضار در این کنگره خواست تا کمیته‌ای را برای تدوین قانون اساسی جدید در سوریه تشکیل دهند. هدف اصلی این نشست ایجاد کمیسیونی است که در ژنو فعالیت خواهد کرد و بر تدوین قانون اساسی جدید و اضافه کردن متمم‌هایی به قانون اساسی موجود در سوریه تمرکز می‌کند.

استفاد از تسلیحات شیمایی در سوریه

سفیر روسیه در سازمان ملل ادامه داد: ما دو مورد از رایزنی‌های کارشناسانه داریم . شرکای آمریکایی می‌گویند که  قطعنامه ما  باعث ضرر آنها شده  بهترین گزینه بازگشت به مکانیزم تحقیقات است که توسط مسکو متوقف شده است اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه رفتار کنیم این آمریکایی‌ها بودند که این مکانیسم را متوقف کردند و نخواستند برنامه روسیه را اجرایی کنند.

وی همچنین شایعات مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمایی توسط دولت سوریه را بخشی از کمپین افترا برای بی ثبات کردن مقامات سوری دانست و ادامه داد:  این یک کمپین تبلیغاتی قدیمی است.

تصمیم  آمریکا در به رسمیت شناختن قدس

سفیر روسیه در سازمان ملل ادامه داد:  ما فکر می‌کنیم که چنین تصمیمی نابهنگام بود و باعث پیشرفت در حل مسئله فلسطین و اسراییل نمی‌شود. در ششم دسامبر 2017 دولت آمریکا تصمیم خود را مبنی بر به رسمی شناخت قدس به عنوان پایتخت اسراییل اعلام کرد و آن را به وزارت امور خارجه ابلاغ نمود که باعث انتقادهای گسترده در بسیاری از کشورها شده است.

تحریم‌های کره شمالی

واسیلی نبنزیا به خبرنگاران گفت که فکر می‌کند تحریم ‌های شدیدتر و بیشتر علیه کره شمالی نباید اعمال شود. وی ادامه داد: دیگر چیزی نمانده که ما بخواهیم مانع آن برای کره شمالی‌ها شویم. آنها باید بفهمند فشارها از طریق تحریم‌ها محدودیت‌های خودش را دارد و حالا این محدودیت‌ها مشخص شده است. در حقیقت تحریم ‌ها باید ابزاری برای متقاعد کردن دولت کرده شمالی باشد تا سر میز مذاکره بیاید.

"توقف در برابر توقف"، برنامه مناسب برای شبه جزیره کره

سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین گفت:  ایده ما،‌ برای حل مساله شبه جزیره کره، برنامه توقف در برابر توقف با کمک چین است.

وی ادامه داد: از یک طرف ما باید کره شمالی رامتقاعد کنیم تا دست از برنامه های تحریک آمیز خود بردارد و از طرف دیگر باید کره جنوبی و آمریکا رزمایش‌های مشترک خود را متوقف کنند.

 ما د رحال حاضر  در لحظه مهمی به سر می‌بریم  چون می توانیم مذاکرات بین کره شمالی و آمریکا را برگزار کنیم. شرکای آمریکایی ما در حال حاضر چگونگی رویارویی با این مشکل را تحلیل می‌کنند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که یافتن راه حل ضرورت دارد و اقدام نظامی می تواند فاجعه آمیز باشد.

روابط ایران و آمریکا

 سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو بر این باور است که اظهارات اخیر سفیر آمریکا در سازمان ملل نشان می‌ دهد که واشنگتن ممکن است در حال آماده سازی اقدامات تنبیهی جدید علیه ایران باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار