بازدید 2562
۲

الکل، مواد مخدر و خودکشی معضلات جامعه آمریکا

کد خبر: ۷۷۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 10 February 2018

براساس نتایج به دست آمده از تازه‌ترین بررسی‌ها، جامعه آمریکا به شدّت درگیر افزایش مصرف الکل، دخانیات و خودکشی در میان مردم خود است؛ ضمن اینکه نرخ امید به زندگی در ایالات متحده آمریکا همچنان رو به کاهش است.

به گزارش فارس، براساس نتایج به دست آمده از تازه‌ترین بررسی‌ها، جامعه آمریکا به شدّت درگیر افزایش مصرف الکل، دخانیات و خودکشی در میان مردم خود است؛ ضمن اینکه نرخ امید به زندگی در ایالات متحده آمریکا همچنان رو به کاهش است.

اطلاعات جدید بانک جهانی نشان می‌دهد، برای دومین سال پیاپی نرخ امید به زندگی بین مردم آمریکا کاهش یافته و مهم‌ترین دلیل آن افزایش مصرف الکل و دخانیات است که در بعضی از مصرف‌کنندگان منجر به خودکشی نیز می‌شود.

طبق گفته مؤسسه ملی سوء مصرف الکل، بیش از 70 درصد افراد 18 ساله و بالاتر اعلام کرده‌اند که در سال گذشته الکل مصرف کرده‌اند.

براساس آمار و ارقام موجود، حداقل 85 میلیون و 500 نفر از زنان آمریکایی الکل مصرف می‌کنند و بیش از 33 میلیون نفر از‌ آنها در طی روز از سیگار و مشتقات آن استفاده می‌کنند.

با توجه به داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها ایالات متحده، مصرف الکل بین‌ سال‌های 2010 تا 2016 منجر به مرگ سالانه بیش از 88 هزار نفر در آمریکا شده است.

علاوه بر این، داده‌های موجود حکایت از آن دارد که میزان مصرف بیش از حد مواد مخدر در بین سال های 2000 تا 2014، 137 درصد افزایش یافته است.

براساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا، سوء مصرف مواد مخدر در سال 2016 در میان مردم آمریکا منجر به مرگ بیش از 63 هزار و 600 هزار نفر شده است؛ الکل نیز منجر به مرگ بیش از 88 هزار نفر شده است که از این تعداد 26 هزار نفر زن بوده‌اند.

محقق مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در ایالات متحده می‌گوید: «نرخ خودکشی در سالمندان افزایش نیافته است، اما از 2007 تا ابتدای 2016، نرخ خودکشی در پسران جوان 31 درصد افزایش داشته و در دختران با 2 برابر افزایش روبه‌رو بوده است؛ ضمن اینکه در زمان بی‌ثباتی اقتصادی نرخ خودکشی نیز با رشد عجیبی مواجه می‌شود».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خدا رو شکر، همه بد هستند و فقط ما خوبیم ، خدا ر. شکر که هیچکدوم از این مشکلات در جامه مسلمان ما وجود نداره
آره ما خوبیم نه تنها هیچ کدوم از این مشکلات رو نداریم بلکه اختلاس هم نداریم اصلا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل