بازدید 3915

کاهش 1.3 درصدی ارزش طلا در هفته گذشته

قیمت طلا روز جمعه تحت فشار تقویت دلار و نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره در جهان به 1316.65 دلار در هر اونس کاهش یافت.
کد خبر: ۷۷۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 10 February 2018

قیمت طلا روز جمعه تحت فشار تقویت دلار و نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره در جهان به 1316.65 دلار در هر اونس کاهش یافت.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه تحت فشار تقویت دلار و نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره در جهان کاهش یافت اما به علت افت بازارهای بورس در جهان، هنوز امنیت این سرمایه مانع از کاهش بیشتر قیمت آن می‌شود.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی افزایش یافت و قوی‌ترین هفته در نزدیک به 15 ماه گذشته را ثبت کرد.
والتر پهوویچ، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «در حال حاضر، 2 نیروی رقیب در بازار طلا وجود دارد...یکی سرمایه‌گذارانی که به بی‌ثباتی بازار و اینکه طلا هنوز از خاصیت امنیت برخوردار است، اعتقاد دارند و دوم دلالانی که کمتر معامله می‌کنند و اعتقاد دارند که دلار با افزایش نرخ بهره بیشتر تقویت می‌شود.»

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 2.11 دلار کاهش 1316.65 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها طی هفته گذشته 1.3 درصد از ارزش خود را از دست داد.

میگوئل سانتالا، فعال بازار در این رابطه گفت: «به نظر می‌رسد که سقوط بازار بورس سبب شده است که مالکان طلا برای افزایش سرمایه خود شروع به فروش کنند.»

اوله هانسن، مدیر بخش کالاهای اساسی ساکسو بانک گفت اگرچه دلار تقویت شده است، اما سرمایه‌گذاران در حال رصد این موضوع هستند که آیا برنامه کاهش مالیات دولت آمریکا اقتصاد این کشور را تقویت می‌کند. «اگر این کار انجام نشود، تاثیر منفی بر رشد اقتصادی خواهد داشت که تقویت‌کننده دلار نیست.» تقویت دلار، طلا را برای مالکان دیگر ارزها گران می‌سازد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل