بازدید 2970

قرعه گرانی این بار به نام موز افتاد

در حالی قیمت موز به 8 هزار تومان رسیده است که فعالان این عرصه سرما،کمبود واردات و افزایش تعرفه را علت این افزایش قیمت عنوان می کنند.
کد خبر: ۷۷۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 10 February 2018

در حالی قیمت موز به 8 هزار تومان رسیده است که فعالان این عرصه سرما،کمبود واردات و افزایش تعرفه را علت این افزایش قیمت عنوان می کنند.

به گزارش میزان، ظاهرا داستان افزایش قیمت کالاهای مختلف در بازار تمامی ندارد و این موضوع هرازگاهی موجب افزایش قیمت کالاهای مختلف می شود.

پس از افزایش قیمتی که در لوازم خانگی، محصولات لبنی و تخم مرغ شاهد آن بودیم اینبار نوبت به موز رسید تا با بهانه های مختلف سیر صعودی قیمتی را طی کند و در این بین معدود افرادی از آن منفعت کسب کنند.

قیمت موز که تا چند هفته قبل هر کیلو حدود 3800 تا 4500 به فروش می رسد ناگهان با جهش قیمتی به 8 هزار تومان رسید.

البته صحبت درباره دلایل ناگهانی این میوه مختلف است حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان در این باره به اظهار کرد: میزان تولید موز در فیلیپین به عنوان یکی از عمده تولیدکنندگان این محصول در جهان کاهش پیدا کرده و به همین دلیل سهمیه کشورهایی مانند ایران نیز کمتر شده است، طبیعتا در چنین شرایطی میزان واردات و نهایتا عرضه موز در بازار داخلی ایران نیز کاهش پیدا می‌کند و خود عاملی برای افزایش قیمت تبدیل می‌شود.

البته آمارهای گمرک متفاوت با این اظهارنظر است و نشاندهنده افزایش میزان واردات موز به کشور دارد و اینکه کاهش واردات دلیل افزایش قیمت است درست نیست.

از طرفی حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در خصوص علت افزایش قیمت موز گفت: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش تعرفه وارادات موز شاهد افزایش 30 درصدی قیمت این محصول در میادین میوه و تره بار هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تصریح کرد: نبود نظارت در بازار و سوء استفاده برخی از فروشندگان موجب شده تا قیمت موز تا 8 هزار تومان افزایش یابد.

با توجه به اینکه در آستانه سال جدید تقاضا برای خرید میوه افزایش می یابد و با در نظر گرفتن افزایش 30 درصدی قیمت این میوه در بازار ظاهرا طبق گفته فعالان بازار میوه نباید شاهد کاهش قیمت این محصول به زودی باشیم و حتی امکان افزایش قیمت به دلیل بیشتر شدن تقاضا وجود دارد و در این بین باید کنترل دقیق تری روی بازار صورت گیرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل