بازدید 5459
۹

ضرب‌وجرح دانش‌آموز به سبک فیلم‌های رزمی!

کد خبر: ۷۷۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 10 February 2018
«این چندمین بار است که در یک ماه اخیر، ماجرای تنبیه بدنی دانش‌آموزان، از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سردرمی‌آورد. این بار داستان دانش‌آموزی روایت می‌شود که در پایه نهم یکی از مدارس زرین‌دشت، دچار شکستگی بینی و آسیب به دندان‌ها و شبکیه چشم شده است!»

روزنامه «ایران» با این مقدمه نوشت: «شواهد نشان می‌دهد که این دانش‌آموز هم شبیه همان دانش‌آموز مشهدی، قربانی خشم معلمی شده است که همه چیز در نهایت با این جمله آموزش و پرورش که «در دست پیگیری است!» ختم به خیر می‌شود! اما افکار عمومی با هر بار تکرار این اتفاق، از مسئولان می‌پرسد که چگونه می‌شود، در کشوری که تنبیه بدنی دانش آموزانش ممنوع اعلام شده، هر از گاهی یک دانش‌آموز با بدنی کبود و زخمی، راهی خانه‌شان شود؟ چرا ماجرایی که با واکنش‌های تند و تیز مسئولان روبه‌رو شده و مجازات‌هایی هم برای تنبیه‌کنندگان پیش‌بینی می‌شود، بدون کوچک‌ترین ترسی، بار‌ها و بار‌ها اتفاق می‌افتد و آیا به صرف اخراج یک معلم متخلف، می‌توان امیدوار بود که دست هیچ معلم دیگری به روی دانش‌آموزان بلند نشود که اگر این بود، طی یک هفته نباید، دو خبر مشابه سر از رسانه‌های کشور درمی‌آورد!

شکایت خانواده و ارسال پرونده به دادگاه

در این ماجرا رئیس آموزش و پرورش شهرستان زرین‌دشت هم شبیه سایر مدیران، حرف‌هایش را با یک جمله پر تکرار آغاز می‌کند: «پرونده تنبیه بدنی یک دانش‌آموز این شهرستان در حال پیگیری است.»

غلامحسین امانت می‌گوید: «در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع تنبیه بدنی در یکی از مدارس این شهر بلافاصله تیمی متشکل از چند نفر از کارشناسان این اداره در مدرسه مربوطه حاضر و مأمور بررسی و رسیدگی به این حادثه شدند. با توجه به گزارش اولیه این حادثه که سه‌شنبه هفدهم بهمن ۹۶ روی داد، این دانش‌آموز دچار صدمه دیدگی از ناحیه بینی شده و خانواده دانش‌آموز شاکی معلم مزبور شدند.»

وی از شکایت خانواده و ارسال پرونده به دادگاه خبر داده و تأکید می‌کند: «این خانواده با مراجعه به نیروی انتظامی از معلم مربوطه شاکی و پرونده‌ای تشکیل و به دادگاه ارسال شده است. هم‌اینک با توجه به تشکیل پرونده در دادگاه، منتظر مشخص شدن نتیجه هستیم و قطعاً آموزش و پرورش نیز موضوع را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد کرد.»

وی ضمن ابراز تأسف از وقوع چنین حادثه‌ای در این شهر با بیان این که این گونه اتفاقات در مدارس روالی مستمر نیست و به ندرت شاهد وقوع چنین حوادثی هستیم، می‌گوید: هتک حرمت به ساحت معلم و دانش‌آموز هر چند اندک هم باشد بسیار حساس و خط قرمز ماست.

در این میان البته شنیدن استعفای مدیری که خبر تنبیه دانش‌آموز مدرسه‌اش را دیر اطلاع‌رسانی کرده بود، هم جالب توجه است. خبر این بود: «مدیر یکی از مدارس غیر دولتی مشهد به دلیل تأخیر در اطلاع‌رسانی تنبیه یکی از دانش‌آموزان کلاس نهمی به آموزش و پرورش و خانواده این دانش‌آموز استعفا کرد که با آن موافقت شد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۹
ببینید این موجود(دانش آموز) چکارکرده که تنبیه شده؟؟اینقدردست به پشت بچه هاتان نکشید که بعدا باید اونا رو از توی پاسگاهها و... جمع کنید. این مملکت هرچه داره وهر باسوادی اگه داره از سخت گیری گذشته است حالا دانش اموزان روز به روز بیسوادتر و....شده اند.
آیا دانش آموزان بی تقصیر هستند ؟!
زمان ما دهه شصتی ها این چیزها نرمال بود. یادم میاد یک معلم ریاضی داشتیم دانش آموزان تنبل را به دیوار صف می کرد و یکی آپرکات و یکی مشت توی سینه و شکم به ترتیب تا آخر مثل کاراته کارها میرفت!
البته من موافق تنبیه بدنی دانش آموزان نیستمولی در پاسخ این مطلب که به تعریض نوشتید آموزش و پرورش می گوید در حال بررسی است عرض می کنم،دهها و صدها ممنوع مانند تنبیه بدنی داریم که هروز علیرغم ممنوعیت اتفاق می افتد و قانون و عقل می گوید باید بررسی شود.چون اولا به لحاظ حقوقی چه بسا رفتار خود مجنی علیه موجب جنایت بر او گردد. درثانی عدالت قضایی ایجاب می کند که اگر کسی متهم شد مورد بررسی و محاکمه قرار گیرد،دفاعیات او شنیده شود و آن موقع حکم تخلف یا مجازاتش صادر شود و می گویند اگر هزاران مجرم بدون مجازات بماند بهتر است تا یک بیگناه به اشتباه مجازات گردد.علاوه بر این به لحاظ قانونی رییس آموزش و پرورش و حتی مدیر کل استان قانوناً اختیاری در تنبیه معلمان ندارند الا اینکه می تواند از وزیر تقاضا کنن معلم متخلف سه ماه آماده به خدمت گرد و تبعا این درخواست هم از مصادیق در دست بررسی است و هروزیر نکته سنج و دقیق هم حتما موضوع را به کارشناسان ذیربط ارجاع می دهد تا پس از بررسی کارشناسی اتخاذ تصمیم مبنب بر آمادگی به خدمت نماید. باز نفرمایید که طبق معمول می گویند در دست بررسی است. لازم به ذکر است که بنده کارمند آموزش و پرورش یامدیر نیستم فقط اندکی اطلاعات در این زمینه دارم و دوست ندارم رسانه ها با رویکرد عوامانه و پوپولیستی با مسایل برخورد کنند.
معلمهای امروز محصول تربیت معلمهای دهه 60 هستند
همه جای دنیا این جور رفتارها بعنوان نمونه بارز کودک آزاری محسوب میشه واشد مجازات رو در پی داره. بجز کشور ما
دانش آموزان تبدیل شده اند به ابزار تخلیه خشم معلمان! همه اینها بخاطر نبود مجازات مناسب برای این عمل شنیع است.
در مراکز غیرانتفاعی معلمانی که حضور دارند با بدترین شرایط آموزشی و کمترین حقوق دریافتی مواجهه هستند دانش اموزانی که شهریه بالایی پرداخت می کنند معمولا توقعاتی نابجا و رفتار ناشابستی دارند که سبب کاهش صبر و تحمل معلمان و یرخورد فیزیکی می شود آموزش و پرورش نظارت درستی بروی مدارس غیرانتفاعی ندارد صدور دیپلم های که قابل رهگیری هستند از سوی مدارس غیرانتفاعی سبب کم ارزش شدن این مدارس و در نتیجه نگاه والدین و دانش آموزان به این مدارس نمره محور می شود و تمامی فشارها به سوی معلمی است که کمی سخت گیری می کند. ایرادات را نمی توان فقط به سمت دبیران دانست متاسفانه همیشه کاسه کوزه سر معلمان می شکند .
بقيه ا... خير لكم ان كنتم مؤمنين
تنبیه بدنی شدید دانش آموز لرستانی توسط معلم + تصاویر
تابناك عزيز
با سلام و احترام
لطفا تيتر بالا را با دقت و كاملا شفاف مورد بررسي قرار دهيد.
اين خبر مربوط به امروز مي‌باشد.
خداوند به اين بچه رحم كرده كه زنده مانده است!
در صورت حقيقت مطلب فوق كه به احتمال قريب به يقين درست مي باشد و از شواهد امر اينگونه بر مي آيد. اين فرد بايد پاسخگوي عمل زشت و قبيح خود به اضافه تشويق كودكان به بزه باشد!!!!!!!!!!!!!!
اين مسئله را نهايتا واضح و شرايط تنبيه خاطي را سريعا محيا بفرماييد تا موجب آشوب در آن منطقه نشود.
گاهي ديوانه اي سنگي در چاه مي اندازد كه صد عاقل هم نمي توانند آن را بيرون بكشند!
با توجه به حساسيت هاي ايجاد شده پيگيري اين امر ضروري مي باشد.
لطفا رئيس جمهور محترم در جلسه اي خصوصي بر اين مسئله نظارت بفرمايند و از وزير آموزش و پرورش در خصوص نحوه استخدام ها و بررسي كليه نيروهاي ذيربط توضيح كافي خواسته شود. لطفا وزير آموزش و پرورش با انجام مشورت هاي لازم با مسئولين مرتبط با حوزه آيين نامه نگاري آموزش و پرورش و بررسي حقوقي و اداري آن، آيين نامه اي تنظيم و در سرتاسر آموزش و پرورش ايران منتشر فرمايند كه تنبيه كودك در هر مقطع سني تا انتهاي دبيرستان و صدمه به وي از طرف معلم مربي و ... در مدرسه قابل پيگرد قانوني است و بنا به نوع تنبيه با جرم ايشان برخورد خواهد شد! اين آيين نامه همگاني در صورت بروز و انجام هر گونه تنبيه قابل پيگيري و شامل حد و حدود قانوني و پرداخت جريمه و ديه مي باشد.
در خصوص مورد فوق با تشكيل پرونده براي خاطي و دستگيري ايشان و تعيين ميزان ديه و پرداخت هزينه هاي بيمارستان - عذرخواهي ايشان از ملت ايران - خروج از سيستم آموزش و پرورش - دلجويي از كودك در حضور جمع نيز بايد انجام گيرد.
هرگز نميرد آنكه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جريده عالم دوام ما
الا ملك ايران بزي جاودان!
اضافه مي‌گردد كه ايشان به شدت معيارهاي اخلاقي انساني و اسلامي را در حوزه آموزش نه تنها ناديده گرفته اند بلكه با تشويق كودكان آن هم در محيط آموزشي و ترقيب ايشان بر انجام عملي زشت و نكوهش شده منجر به ترويج رفتاري اول غير اسلامي و سپس غير انساني گرديده اند. كه از اين جهت به شدت بايد با جنبه عمومي جرم ايشان از لحاط اعتقادي و رفتاري و انساني برخوردي محكم و اصولي گردد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی