بازدید 4091

توضیح فرانسه درباره کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه

کد خبر: ۷۷۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۷ 10 February 2018
شبکه خبری «روسیا الیوم» جمعه شب به نقل از وزیر دفاع فرانسه گزارش کرد: تاکنون، مدرک قابل اطمینانی مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی (گاز کلر) بدست نیامده است.

به گزارش ایرنا از این شبکه روسی، « فلورنس بارلی» در گفت و گو با رادیو «Inter radio» افزود: برهمین اساس نمی توان گفت که دمشق از خطوط قرمز عبور کرده است.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود اظهار کرد: علائم نشان می دهد که گاز کلر در سوریه استفاده شده است، اما تایید قطعی این موضوع وجود ندارد، ولی در تلاشیم که به حقیقت برسیم.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه نیز چهارشنبه گذشته (18 بهمن96) ضمن طرح ادعای استفاده دولت سوریه از گاز کلر، اعتراف کرد که اسناد و مدارک کاملا قطعی برای این موضوع وجود ندارد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه نیز در خصوص اتهام غرب مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی، گفت: آمریکا و متحدانش از حوادث شیمیایی در سوریه برای سیاه نمایی دولت قانونی این کشور استفاده می کنند.

منابع وابسته به گروه های مخالف و تروریستی سوریه 15 فروردین96 (4 آوریل 2017) از انفجار شیمیایی در شهر خان شیخون در جنوب استان ادلب خبر دادند و همسو با آنها، آمریکا و چند کشور غربی بدون ارائه دلیل و مدرک، دمشق را متهم به ارتکاب این اقدام کردند.

همین امر بهانه لازم را به آمریکا داد تا ارتش این کشور، 18 فروردین ماه 96 (هفتم آوریل) با شلیک 59 موشک، پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص سوریه را هدف حملات خود قرار دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر