بازدید 3992

افت ۲۲ درصدی تجارت ایران و آمریکا در دولت ترامپ

مبادلات تجاری ایران و آمریکا در نخستین سال حضور ترامپ در کاخ سفید ۲۲ درصد کاهش یافت و به حدود ۲۰۰ میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۷۷۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 09 February 2018

مبادلات تجاری ایران و آمریکا در نخستین سال حضور ترامپ در کاخ سفید ۲۲ درصد کاهش یافت و به حدود ۲۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش تسنیم، بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کردند با اجرایی شدن توافق هسته ای از ابتدای سال 2016 تحول مهمی در تجارت ایران و آمریکا پدید آید به ویژه آن که بحث فروش هواپیما از آمریکا به ایران و صادرات فرش و پسته ایران به آمریکا به طور صریح در متن توافق مورد اشاره قرار گرفته بود.

برخلاف این انتظارات، حجم تجارت ایران و آمریکا در نخستین سال اجرای برجام که آخرین سال حضور دولت دموکرات اوباما در کاخ سفید بود 11 درصد کاهش یافت.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ جمهوریخواه که سیاست های خصمانه و بی پرده ای را علیه ایران اتخاذ کرده است تجارت میان دو کشور بیش از پیش ضربه دید.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در سال 2017 که نخستین سال حضور ترامپ در کاخ سفید است افت 22 درصدی داشته است.

مبادلات تجاری دو کشور در سال 2016 بالغ بر 259.7 میلیون دلار گزارش شده بود. این رقم در سال 2017 به 200.9 میلیون دلار کاهش یافته است. 

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در سال 2017 با افت 20 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به 137.7 میلیون دلار رسیده است. آمریکا در سال 2016 بالغ بر 172 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. 

دشمنی های ترامپ علیه ایران مانع آن شد صنعت پسته و فرش ایران از عواید برجام بهره مند شود. واردات آمریکا از ایران در سال 2017 با افت 27 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به 63.2 میلیون دلار رسید. واردات آمریکا از ایران در سال 2016 بالغ بر 87.7 میلیون دلار گزارش شده بود.

ایران به لحاظ ارزش صد و سی و سومین مقصد صادرات کالاهای آمریکایی و صد و سی و هفتمین تامین کننده کالاهای مورد نیاز آمریکا در سال 2017 شناخته شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان