بازدید 2436

لندن: همه‌پرسی دوم برگزیت برگزار نمی‌شود

سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به اقدام بنیاد میلیاردر معروف یهودی که برای جلوگیری از جدایی لندن و بروکسل هزینه کرده است، گفت مردم انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و دولت آن را اجرا خواهد کرد.
کد خبر: ۷۷۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۵ 09 February 2018

سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به اقدام بنیاد میلیاردر معروف یهودی که برای جلوگیری از جدایی لندن و بروکسل هزینه کرده است، گفت مردم انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و دولت آن را اجرا خواهد کرد.

به گزارش فارس، سخنگوی «ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز پنج‌شنبه (امروز) گفت دولت انگلیس همه‌پرسی دومی برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) برگزار نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این واکنش پس از آن صورت می‌گیرد که «جورج سوروس» میلیاردر یهودی گفت برای جلوگیری از برگزیت هزینه خواهد کرد.

سخنگوی دولت انگلیس گفت گروه‌های سیاسی و کمپین‌های زیادی در این کشور وجود دارند که به دلیل وجود دموکراسی در انگلیس است. وی افزود، ولی موضع نخست وزیر درباره برگزیت مشخص است: «کشور رای به خروج از اتحادیه اروپا داده و این آن چیزی است که لندن قصد عملی شدن آن را دارد و همه‌پرسی دومی در کار نخواهد بود.»

رویترز روز چهارشنبه (دیروز) خبر داد، بنیاد سوروس ۴۰۰ هزار پوند برای جلوگیری از وقوع برگزیت به کمپین‌های مخالف آن اختصاص داده است.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و مذاکرات دو ساله خروج از مارس ۲۰۱۷ آغاز شد.

در نتیجه همه‌پرسی سال 2016، گروه‌های زیادی از مخالفان برگزیت تلاش کردند تا جلوی آن را بگیرند. همچنین بارها اتحادیه اروپا به بریتانیا گفته بود امکان جلوگیری از وقوع برگزیت و بازگشت انگلیس به اتحادیه وجود دارد.

تا کنون ۵ دور مذاکره میان مقامات لندن و بروکسل انجام شده و حدود یک سال دیگر برای به نتیجه رساندن مذاکرات زمان باقی است. بعد از آن که دوره پسابرگزیت آغاز می‌شود، به مدت دو سال دوره گذار برگزیت پیش‌بینی شده است.

روز ششم فوریه ۲۰۱۸ برای دور جدید نمایندگان بریتانیا و اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کردند تا در اولین دور گفت‌وگوها درباره دوره گذار یعنی دو سال پیش‌بینی شده بعد از برگزیت، گفت‌وگوها را آغاز کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل