بازدید 2956

کره‌شمالی: قصد دیدار با مسئولان آمریکایی را نداریم

یک مقام ارشد در کره‌شمالی اعلام کرد، مقام‌های پیونگ‌یانگ در جریان المپیک زمستانی در کره‌جنوبی، قصد ندارند با مسئولان آمریکایی دیدار کنند.
کد خبر: ۷۷۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 08 February 2018

یک مقام ارشد در کره‌شمالی اعلام کرد، مقام‌های پیونگ‌یانگ در جریان المپیک زمستانی در کره‌جنوبی، قصد ندارند با مسئولان آمریکایی دیدار کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «چو یانگ‌سام» یک مقام ارشد وزارت خارجه کره‌شمالی، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور، اعلام کرد: «در جریان سفرمان به جنوب (کره‌جنوبی) هیچ قصدی برای دیدار با مقام‌های آمریکایی نداریم.»

یانگ‌سام افزود: «ما هرگز برای انجام مذاکره با آمریکا را التماس نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.»

این در حالی‌ست که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، عالی‌ترین مقام سیاسی این کشور در جریان بازی‌های زمستانی «پیونگ‌چانگ» در کره‌جنوبی‌ است.

وزارت خارجه آمریکا، سه‌شنبه اعلام کرده بود، واشنگتن برنامه‌ای برای دیدار با مقام‌های پیونگ‌یانگ در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی ندارد.

مایک پنس گفته است، آمریکا «اجازه نمی‌دهد تبلیغات حکومتی کره‌شمالی، پیام و تصویر بازی‌های المپیک را تحت‌الشعاع قرار دهد.»

کره‌شمالی و کره جنوبی اخیرا اقداماتی را در راستای آن‌چه به «دیپلماسی ورزشی» موسوم است، انجام داده‌اند. این اقدامات پس از پیام سال نوی میلادی از طرف «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی، مبنی بر امکان انجام مذاکراتی با سئول و نیز احتمال شرکت در بازی‌های زمستانی آغاز شد.

روز گذشته، اعلام شد خواهر جوان‌تر رهبر کره‌شمالی، جمعه در کره‌جنوبی خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار