بازدید 2102

تجمع انبوه قوای نظامی چین در مرز با کره‌شمالی

براساس گزارش‌ها چین اقدام به تجمیع انبوهی از نیروهایش در مرز خود با کره شمالی کرده و به نظر می‌رسد که در حال آماده کردن خود برای روبرو شدن با یک بحران بالقوه در منطقه است.
کد خبر: ۷۷۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 07 February 2018

براساس گزارش‌ها چین اقدام به تجمیع انبوهی از نیروهایش در مرز خود با کره شمالی کرده و به نظر می‌رسد که در حال آماده کردن خود برای روبرو شدن با یک بحران بالقوه در منطقه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اکسپرس، طبق برخی گزارش‌های مربوط به رسانه‌های محلی چین در حال آماده کردن خود برای یک نوع حمله نظامی است و گزارش شده که نزدیک به ۳۰۰ هزار سرباز و چندین گروه از ادوات رزمی متحرک خود را در مرز با کره شمالی مستقر کرده است.

این در حالی است که طی یکسال گذشته در پی چندین آزمایش موشکی و هسته‌ای از سوی کره شمالی تنش‌ها در شبه جزیره کره به شدت افزایش یافته است.

این گزارش‌ها حاکی از آن هستند که چین ظاهرا خود را برای وخامت اوضاع در شبه جزیره کره آماده می‌کند.

یک خبرگزاری تایوانی در تاریخ ۲۴ ژانویه گزارش داد: ارتش چین در صورت بروز یک جنگ در کره شمالی برای رفتن به کره شمالی از مرز عبور خواهند کرد.

این خبرگزاری موسوم به خبرگزاری مرکزی تایوان نوشت که واحدهای نظامی ارتش چین که برای این منظور در حالت آمادگی قرار گرفته‌اند شامل جدیدترین موشک‌های زمین به هوایی است که می‌تواند با هواپیماهای کره‌ جنوبی و آمریکا مقابله کند.

رسانه‌های محلی کره‌ جنوبی نیز گزارش کردند: چین در حال آماده کردن خود برای یک جنگ بالقوه در شبه جزیره کره از طریق تقویت سیستم‌های دفاع موشکی‌اش در مرز با کره شمالی است.

این گزارش در عین حال تصریح کرد: در این راستا چین چند واحد نظامی را از استان هیلونگ جیانگ به منطقه یانبیان منتقل کردند و به این ترتیب ۳۰۰ هزار سرباز به مناطق مرزی با کره شمالی اضافه کرده است.

رادیوی آسیای آزاد نیز به نقل از یک منبع کره شمالی در چین گزارش داد که ارتش چین اقدام به مستقر کردن یک آتش بار موشکی اضافی در یک پایگاه لشکر زرهی در منطقه هلونگ نزدیک به مرز کرده است.

این تحولات در حالی رخ داده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا به منظور به رخ کشیدن قدرت نظامی آمریکا و ترساندن کره شمالی دستور به برگزاری یک رژه نظامی داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل