بازدید 2573

پایان نامه های ادبی و هنری بر مبنای نیاز جامعه نیست

کد خبر: ۷۷۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 07 February 2018

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: موضوعات بسیاری از پایان نامه های ادبی و هنری مورد استفاده جامعه قرار نمی گیرد.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه تهران، مجید سرسنگی در مراسم افتتاح انجمن ادبی دانشگاه تهران گفت: باید نسل جوان را با چهره واقعی انقلاب آشنا کنیم و مانع از آن شویم که رفتار غلط برخی افراد به حساب انقلاب و نظام اسلامی گذاشته شود و نباید توجه به مردم که ولی نعمتان ما هستند به فراموشی سپرده شود.

وی بر لزوم ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه ها با جامعه تاکید کرد و افزود: امروزه افتخار دانشگاه های برتر جهان در میزان تاثیرگذاری آنها بر جامعه است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اظهار داشت: متاسفانه هنوز دانشگاه های ما به طور کامل این رسالت را درک نکرده و انفکاکی بین آنها و نیازهای واقعی جامعه دیده می شود.

سرسنگی گفت: باید موضوع مسولیت ‌پذیری اجتماعی و ارتباط با جامعه جدی گرفته شود و دانشجویان را به گونه ای هدایت کنیم تا در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی یاد گیرند چگونه در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه ارتباط درستی بین فضای دانشگاهی و فضای حرفه‌ای هنر وجود ندارد، به همین دلیل است که تعداد زیادی از فارغ ‌التحصیلان رشته‌های هنری ما جذب فضای حرفه‌ای هنری نمی‌شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با طرح این سوال که چرا استادان رشته هنر و ادبیات، نقش کمی در ایجاد جریانات فرهنگی و هنری دارند، عنوان کرد: نگاهی به خیل پایان نامه های ادبی و هنری نشان می دهد که اغلب این پایان نامه ها بر مبنای نیازهای واقعی فضای فرهنگ و هنر تدوین نمی شوند و موضوعات آنها کمتر مورد استفاده جامعه فرهنگی و هنری قرار می گیرد.

سرسنگی گفت: انجمن ادبی دانشگاه تهران می‌تواند به عنوان پلی میان فضای ادبی دانشگاهی و جامعه نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: در این انجمن دانشجویان می توانند در کنار استادان و شعرای برجسته کشور، کیفیت کار خود را ارتقا دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی