بازدید 3148

قیمت طلا نزدیک به پایین ترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسید

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه در حالی با افزایش نسبی روبرو شده است که روز گذشته با کاهش شدید یک درصدی همراه گردید.
کد خبر: ۷۷۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 07 February 2018

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه در حالی با افزایش نسبی روبرو شده است که روز گذشته با کاهش شدید یک درصدی همراه گردید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا که روز سه شنبه با یک درصد کاهش به پایین ترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسیده بود، امروز با افزایش نسبی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1329 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه برای لحظاتی به کمتر از 1319 دلار رسید که این پایین ترین قیمت از 11 ژانویه به شمار می رود.

بازارهای سهام در آسیا همچنان در شوک ناشی از کاهش شدید شاخص سهام بورس وال استریت قرار دارند.

به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا قصد دارد برای نخستین بار در سال 2018 میلادی نرخ بهره را در نشست مارس افزایش دهد. فدرال رزرو در نشست هفته گذشته خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند ولی پیش بینی خود نسبت به نرخ تورم را افزایش داده است.

تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته عملکرد خوبی در زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید داشته و دستمزدها نیز با بیشترین رشد از سال 2009 میلادی روبرو شده است.

در صورتی که نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده افزایش یابد، فدرال رزرو مجبور به افزایش نرخ بهره خواهد بود.

البته برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سیاست های مالی دولت آمریکا به خصوص قانون کاهش مالیات ها می تواند مانع بزرگی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده باشد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 1.44 درصد کاهش به کمتر از 829 تن رسیده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا آلمان قرار خواهد داشت.

نوسانات ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار