بازدید 10484
۲

معدوم‌کردن ده‌ها دستگاه خودرو لوکس در فیلیپین

کد خبر: ۷۷۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 07 February 2018

رئیس جمهوری فیلیپین دستور داد به منظور مقابله با فساد در این کشور ده‌ها دستگاه خودرو لوکس و اسپورت به ارزش بیش از 1.2 میلیون دلار که به صورت قاچاق وارد این کشور شده بودند، در مقابل دیدگاه وی با بولدوزر تخریب شوند.

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی سان استار، 30 دستگاه خودرو معدوم شده از نوع جاگوار، بنز، لکسوس،استینگری و دهها دستگاه خودرو مدل بالای دیگر ساخت شرکت های آمریکایی، اروپایی و آسیایی به ارزش 61.6 میلیون پزو( واحد پول فیلیپین) بودند که به دلیل ورود غیرقانونی به این کشور در مراسم ویژه ای با حضوررئیس جمهوری و مسئولان عالی رتبه فیلیپینی به طور همزمان در مانیل و دوشهر دیگر فیلیپین معدوم شدند.

برخی از رسانه های آسیایی ارزش این خودروها را بیش از این میزان نیز اعلام کرده اند.

رودریگو دوترته که به مردم خود وعده داده است با قاچاق مواد مخدر، کالا و فساد در فیلیپین مبارزه خواهد کرد این اقدام را در چارچوب عمل به شعارهای انتخاباتی خود در زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری اش دانست.

وی تاکید کرد که برنامه وی برای مقابله با فساد در بخش های مختلف این کشور در 6 سال دوره ریاست جمهوری اش بدون وقفه تداوم خواهد داشت.

دوترته در سخنانی درمراسم ویژه انهدام خودروهای قاچاق به کارکنان گمرک این کشوردستور داد: این خودروهای لوکس را به قراضه ای تبدیل کنید، من هزینه آنها را پرداخت خواهم کرد.

این دستوردوترته اقدامی غیرمعمول در فیلیپین به شمار می رود، زیرا تا پیش از دوره وی، کالاهای قاچاق که توسط ماموران دولت کشف و ضبط می شد در حراج فروخته و درآمد آن به حساب دولت واریز می شد.

میزان قاچاق کالا در فیلیپین با جمعیت بیش از 100 میلیون نفر درادوار مختلف بالا بوده، بنابراین یکی از درآمدهای اصلی گمرگ این کشور از فروش کالاهای قاچاق است.

براساس بررسی های انجام شده، اداره های گمرک فعال در فیلیپین در راس سازمان های اداری با بیشترین میزان فساد مالی قرار دارند.

'لسیدرو لاپنا' رئیس سازمان گمرک فیلیپین که از افراد منصوب شده توسط دوترته است، گفت که ازآگوست سال گذشته میلادی پیش تاکنون که این سمت را عهده دار شده وضعیت و پرونده کاری بیش از 691 نفر از 7 هزار نفر از کارکنان این سازمان را دوباره بررسی شده است که حاصل آن اخراج 2 نفر و تعلیق 16 نفر دیگر به علت فعالیت های غیرقانونی بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲
اگر یک دستگاه بلدوزر 30 دستگاه خود رو رو خراب کرده باشه اونوقت برای 7000 دستگاه خورو وارداتی خلاف ( بقول تابناک) نه در فیلیپین که در مملکت خودمون 233 دستگاه بلدوزر لازم خواهد بود.
اینو میگن عمل به وعده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل