بازدید 2924

افت ۱۴ درصدی ارزش صادرات

ناظر گمرکات استان هرمزگان و رئیس کل گمرک شهید رجایی بندرعباس گفت: پرونده‌های مکشوفه قاچاق از نظر تعداد ۲۳ درصد رشد اما به لحاظ ارزشی ۸۴ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۷۷۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸ 06 February 2018

ناظر گمرکات استان هرمزگان و رئیس کل گمرک شهید رجایی بندرعباس گفت: پرونده‌های مکشوفه قاچاق از نظر تعداد ۲۳ درصد رشد اما به لحاظ ارزشی ۸۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش فارس به بندر عباس، در جریان بازدید خبرنگاران از گمرک شهید رجایی، براساس آمار ارائه شده از عملکرد گمرک این استان، در 10 ماه سال 96 ارزش واردات 63 هزار میلیارد تومان و معادل دلاری آن 19 میلیارد و 791 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال 95 به لحاظ ارزش ریالی 39 درصد و دلاری 36 درصد افزایش داشته است.

همچنین در بخش صادرات 26 هزار و 930 میلیارد تومان معادل ارزش دلاری 7 میلیارد و 999 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش دلاری 14 درصد کاهش یافته است، اما به لحاظ وزن 4 درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین در بخش ترانزیت داخلی با 437 هزار تن بالغ بر 7 درصد رشد نسبت به سال 95 نشان می‌دهد و در ترانزیت خارجی 3 میلیون تن عملکرد وجود داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش فارس، عمده صادرات گمرکات استان به کشورهای امارات متحده، هند، عمان، میانمار، چین، هنک‌کنگ و ویتنام است.

همچنین عمده کالاهای صادراتی سوخت‌های معدنی، روغن‌های معدنی، محصولات حاصل از تقطیر، مواد قیر، موم‌های معدنی، سنگ فلز، جوش، سنگ‌ آهک و گچ است.

وی ادامه داد: همچنین عمده واردات کالا از کشورهای چین، امارات، جمهوری کره، هند، آلمان و ایتالیا بوده که اقلام آن شامل وسایل نقلیه زمینی غیر از نواقل روی خط راه‌آهن ، رآکتورهای هسته‌ای دیگ بخار، ماشین دستگاه‌های برقی و پخش صوت، چدن آهن و مواد پلاستیکی است.

علیرضا دشتانی در بخش دیگری با اشاره به عملکرد گمرک استان افزود: در سال 96 تعداد پرونده‌های قاچاق 79 مورد به ارزش 13 میلیارد و 841 میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال 95به لحاظ تعداد 23 درصد رشد داشته، اما به لحاظ ارزش 84 درصد کاهش یافته است. سال 95 بالغ بر 85 میلیارد و 666 میلیون تومان کالای قاچاق کشف شده بود.

ناظر گمرکات استان هرمزگان و رئیس کل گمرک شهید رجایی بندرعباس به درآمدهای 10 ماهه اشاره کرد و افزود: در این مدت 9 هزار و 942 میلیارد تومان درآمد کسب شده که 40 درصد افزایش یافته است.

وی در مورد مسافران ورودی و خروجی گفت: تعداد 4 میلیون و 248 هزار و 724 مسافر ورودی با 2 درصد رشد و 4 میلیون و 359 هزار و 971 مسافر خروجی با 4 درصد رشد در 10 ماهه امسال ثبت شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل