بازدید 9513
۶
همه چیز درباره سؤال از رئیس جمهور؛

اگر سؤال تعیین تکلیف نمی شد شکایت می کردیم/ کسی مانع سؤال از رئیس جمهور نیست

بیش از یک سال است، سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری درباره سپرده‌های خود دچار نگرانی شده‌اند و روزی نیست که مقابل مجلس یا بانک مرکزی یا مؤسسات مالی و اعتباری تجمع نکنند و خواستار پس‌گرفتن سپرده خود نباشند.
کد خبر: ۷۷۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ 06 February 2018

اگر سؤال تعیین تکلیف نمی شد شکایت می کردیم/ کسی مانع سؤال از رئیس جمهور نیستبیش از یک سال است، سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری درباره سپرده‌های خود دچار نگرانی شده‌اند و روزی نیست که مقابل مجلس یا بانک مرکزی یا مؤسسات مالی و اعتباری تجمع نکنند و خواستار پس‌گرفتن سپرده خود نباشند.

به گزارش «تابناک»؛ این موضوعی است که برخی نمایندگان را نگران کرده و برای تعیین تکلیف سپرده مردم، به دنبال سؤال از رئیس جمهور هستند، حال آنکه وزرای اقتصادی دولت، پاسخ قانع کننده‌ای برای نمایندگان نداشته‌اند و چون رئیس بانک مرکزی هم طبق قانون به مجلس پاسخگو نیست، نمایندگان می خواهند برای زودتر به نتیجه رسیدن، از رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت سؤال کنند؛ اما با اینکه طبق ادعای نمایندگان 180 تن خواستار انجام این کار هستند، تا کنون برای این درخواست ترتیب اثر داده نشده است.

برخی نمایندگان از جمله احمد مازنی و علی وقفچی، که از طراحان اصلی این سؤال بودند، دلیل به تعویق افتادن سؤال را، ممانعت رئیس مجلس و هیأت رئیسه دانسته اند و حتی کار به جایی کشید که برخی نماینده ها طرح شکایت از لاریجانی در کمیسیون اصل نود را نیز پیشنهاد دادند.

با این حال، این موضوع در چند روز گذشته دوباره در مجلس از سوی نمایندگان مطرح شد و آنان با اینکه در روزهای اخیر مشغول بررسی جزئیات لایحه بودجه هستند، بارها از تریبون مجلس به هیأت رئیسه مجلس در خصوص این تعویق تذکر دادند، به گونه ای که در روزهای گذشته، نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس مجلس اظهار داشت: ۱۸۰ نماینده مجلس هنوز به سؤالشان از رئیس جمهور در رابطه با مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری اصرار دارند.

وی ادامه داد: درست است که تجربه شما بیشتر از ماست و عقل خودتان را بیشتر از ما می دانید، ولی خواهش می کنیم به نظر ۱۸۰ نماینده برای سؤال از رئیس جمهور در این خصوص احترام بگذارید و اجازه طرح سؤال بدهید. پس از آن نیز در هفته جاری، چند نماینده دیگر نیز در این خصوص تذکراتی به رئیس مجلس داده اند.

علی لاریجانی رئیس مجلس به این اظهارات واکنش نشان داد و در جلسه علنی سه شنبه گذشته پارلمان در پاسخ به تذکر حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس ـ که گفته بود عدم اجازه هیأت‌رئیسه مجلس برای حضور رئیس‌جمهور در مجلس، باعث ایجاد ناآرامی‌های خیابانی شده بود ـ گفت: تعجب می‌کنم این را می‌گویید و عدم طرح سؤال از رئیس‌جمهور را عامل اغتشاش می‌دانید.

وی افزود: سؤال از رئیس‌جمهور درباره مؤسسات مالی مطرح بود و ما از قبل موضوع را پیگیری کردیم، در جریان هستید که نمایندگانی از مجلس، قوه‌قضائیه و دولت در تلاش هستند تا موضوع حل شود و گزارش هم در صحن مجلس مطرح شد.

لاریجانی خطاب به نماینده مشهد گفت: کسی مانع طرح سؤال از رئیس‌جمهور نیست، چرا که شما کار مجلس را با دست خودتان تضعیف می‌کنید؟

با این حال امروز سؤال از رئیس جمهور به دستور لاریجانی به کمیسیون اقتصادی ارسال شد تا بعد از بررسی و طی مراحل قانونی در صورت نیاز در صحن علنی مجلس مطرح شود.

علی وقف‌چی در گفت وگو با تابناک، با بیان اینکه محور سؤال از رئیس جمهوری نحوه عملکرد مؤسسات مالی اعتباری و چگونگی رسیدگی به اعتراض مالباختگان است، گفت: پافشاری نمایندگان به منظور احقاق حق این مالباختگان به مؤسسات مالی و اعتباری است و با وجود برخی تلاش‌های صورت گرفته برای از نصاب افتادن سؤال، نمایندگان از خواسته خود کوتاه نیامدند و سرانجام طرح سؤال از رئیس جمهور به کمیسیون مربوطه یعنی کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر، با طرح سؤال از رئیس جمهور، فرهنگ پاسخگویی در کشور نهادینه می‌شود و با توجه به اینکه رئیس جمهور منشور حقوق شهروندی را ابلاغ کرده است، یکی از مهم‌ترین حقوق شهروندی پاسخگویی مسئولان و رئیس جمهور به مردم و نمایندگان مردم است.

وی با تأکید بر اینکه قطعا سؤال از رئیس جمهور امید ایجاد خواهد کرد که مجلس پیگیر مسائل و مشکلات مردم است، افزود: علاوه بر این، با گزارش رئیس جمهور به مردم، اعتماد عمومی به دولت بیش از پیش خواهند شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: بنا بر آیین نامه داخلی مجلس، نماینده رئیس جمهور برای پاسخگویی به نمایندگان در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر خواهد شد و به پرسش مربوطه پاسخ خواهد داد که در صورت قانع نشدن نمایندگان، رئیس جمهور باید ظرف یک ماه در صحن علنی مجلس حاضر شود.

علی وقفچی، نماینده مردم زنجان در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: 130 نماینده مجلس تا کنون، سؤال از رئیس جمهور را امضا کرده اند و 180 تن از نماینده ها نیز اصرار دارند هر چه زودتر سؤال در صحن علنی اعلام وصول شود.

این نماینده مجلس گفت: تنها راهکار ما در کشور، بازگشت به قانون و اجرای قانون اساسی است، اگر سؤال در مجلس اعلام وصول نمی شد، ما طبق قانون عمل و در صورت نیاز به کمیسیون اصل نود شکایت می کردیم.

وی افزود: مشکل بانک ها در کشور در حال تبدیل شدن به یک مشکل امنیتی می شود و چون تا کنون مشکلات سپرده گذاران کامل حل نشده است و کسی هم در این خصوص پاسخگو نیست، ما از کمیسیون می خواهیم هر چه زودتر این سؤال را تعیین تکلیف کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
دورود بر احمدی نژاد کسی که جلو همه حامیان زر و زور ایستاد و در این راه خود و اطرافیاتش را قربانی کزد و مظلوم دوره نام ن۶اده شد انایی که امروز جلو سوال از ریس جمهور ایستادند دیروز پیگیز سوال از دکتر احمدی نژاد بودند
قضیه کاسپین با سایر موسسات مالی واعتباری فرق دارد اولا کاسپین جزو ۵ موسسه مجوز دار بانک مرکزی بوده وامضای رییس کل بانک مرکزی پای مجوزش است.ثانیا بسیاری از سپرده گذاران با استعلام از بانک مرکزی در این موسسه مجاز سرمایه گذاری کرده بودند نه در موسسه فرشتگان ثالثا بر فرض وبنا به گفته مقامات بانک مرکزی اگر مردم در فرشتگان هم سرمایه گذاری کرده باشند ۵۱ درصد سهام کاسپین متعلق به فرشتگان است رابعا سود پرداختی حداکثر ۳۲ درصد بوده که ۳-۴ درصد بیشتر از بانکهای دولتی وخصوصی در آن مقطع زمانی بوده است
آقای روحانی باچه زبانی بازنشستگان بجان آمده ازوضعیت اقتصادی وخیم بگویند دیگر نمیتوانند بیش ازاین شرمنده خانواده هایشان باشند شما که مدعی هستید درآمد دولت بیشترازهزینه هاست پس چرابه وعده سال 92 خودتان عمل نمیکنید حقوق ناچیز دریافتی بازنشستگان کفاف هزینه های گران زندگی رانمی دهد
آقای روحانی من متاسفانه به شما رای دادم‌ اگر واقعا می گویید مردم باید مشکلاتشان را بگویند چرا مثل آقای احمدی نژاد با همه انتقاداتی که از او می شود عمل نمی کنید. دفتر ریاست جمهوری ایشان یک ایمیل داشت که به شکایت مردم گوش داده می شد و در بیشتر موارد رسیدگی می شد. ولی شما اصلاح طلب ها این را هم از مردم دریغ کرده اید. درست مثل دوران آقای خاتمی که یک تلفن دفترشان داشت ولی تنها جوابی که می شنیدی این بود وظیفه ما نیست به این مسایل رسیدگی کنیم. شما اصلاح طلب ها فقط شعار می دهید. اصول گراها برخورد قدیمی با مسایل دارند ولی حداقل به وعده های شان عمل می کنند‌.
چند بار هم از ابتدای رباست جمهوری شما چه در دوره قبل چه جدید ایمیل زدم ولی حتی دفتر شما ارزشی قایل نشد که حداقل ایمیل را جواب بدهد. به دفترهای ستاد انتخاباتی تان هم گفتم ولی کو گوش شنوا. مردم درگر از دورویی بیزارن. باید واقعیت را گقت. اقای احمدی نژاد اشتباه داشت بله ولی حداقل در میان مردم بود. بخدا من به ایشان رای ندادم. به اصطلاح اصلاح طلب بودم ولی حالا دیگر نه اصلاح طلبم نه اصول گرا. خسته شدم از فقر. خسته شدم از این که سر ماه بشینم تا جندرغاز حقوق بگیرن و نتوانتم حتی به مشکلات پزشکی ام رسیدگی کنم. کاش این مطالب را می خولندید تا ببینید چه مشکلاتی برای مردم وحود دارد. باز به آقای جنتی که می گوید غذا می خورم ناراحتم چون مردم گرسنه زیاد هستند.
دیگر کار از بحث اصولگرا و اصلاح طلب گذشته است.مردم دیگر هیچکدام را نمی خواهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار