بازدید 5759
۳

جزئیات کودک‌آزاری در خمینی‌شهر

کد خبر: ۷۷۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 06 February 2018
معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: شامگاه پنج‌شنبه دختربچه‌ای ۴ ساله در خمینی‌شهر توسط برادرش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و توسط مردم به بیمارستان اشرفی اصفهانی این شهرستان منتقل شد.

به گزارش تسنیم مجتبی ناجی با اشاره به کودک آزاری دختر ۴ ساله در خمینی‌شهر اظهار داشت: شامگاه پنج‌شنبه کودکی حدودا ۴ ساله با پای شکسته و صورتی کبود پشت بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر توسط مردم پیدا شده و به بیمارستان منتقل می‌شود.

وی افزود: بعد از تماس مددکار بیمارستان اشرفی اصفهانی با اورژانس اجتماعی بهزیستی و اعزام مددکار، متوجه شدیم کودک از نظر جسمی، روحی و روانی در حالت خوبی قرار ندارد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه کودک که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، عمل جراحی شد، گفت: در حال حاضر وضعیت جسمانی وی بهتر است و بعد از جراحی ناحیه لگن به بخش منتقل شده و بستری است.

وی ادامه داد: تیم مداخله در درمان، حکم دستگاه قضایی را گرفتند که پس از ترخیص از بیمارستان، کودک به مرکز خانه کودک بهزیستی ارجاع داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که مشکلات جسمی کودک رو به بهبود است، تنش روانی او نیز کاهش می‌یابد و می‌توان ارتباط عمیق‌تری با وی برقرار کرد و در زمینه تشخیص هویت کودک اقدام کرد.

وی با اشاره به صحبت‌های اولیه کودک با مددکار اظهار داشت: نام این کودک زهرا است و توسط برادرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته، اما پس از گفتن نام و علت مجروحیتش، دیگر صحبت نکرده است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان افزود: زهرا در شرایط پر استرس روحی بدی قرار دارد، اما با مداخلات درمانی و پزشکی رو به بهبود است. مسائل عاطفی و روحی وی نیاز به زمان دارد.

وی تصریح کرد: بعد از اعزام کودک به شیرخوارگاه، در صورت مراجعه والدین یا بستگان وی به بهزیستی در صورت داشتن خانواده با کفایت، زهرا به خانواده‌اش بازگردانده می‌شود و در صورت عدم داشتن لیاقت و کفایت برای سرپرستی والدین، اگر بستگان درجه ۲ کودک، صلاحیت و امکان نگهداری از زهرا را داشته باشند، کودک به آن‌ها واگذار می‌شود و ماهیانه مبلغی برای هزینه مراقبت و نگهداری به آن‌ها داده می‌شود.

ناجی خاطرنشان کرد: در صورت عدم مراجعه والدین یا عدم صلاحیت واگذاری، زهرا در خانه‌های کودک بهزیستی که کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست مجهول الهویه نگهداری می‌شوند، به شکل شبانه روزی پذیرش می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
چرا جامعه به این روز افتاده ؟

اینکه دیگه ربطی به برجام نداره ؟
خبر برادرش مهمتر از خودشه .
باید یه فکر اساسی برای تربیت پسر ها واقایان در جامعه کرد .............
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر