بازدید 3775

مجلس آماده کمک به آموزش و پرورش برای حذف مدارس خاص

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس حذف هر نوع آزمون تستی در مدارس ابتدایی و حذف مدارس خاص را جای تامل دانست و گفت: آموزش و پرورش باید مراقب دست‌های پشت پرده که منافع غیرقانونی آن‌ها به خطر افتاده باشد.
کد خبر: ۷۷۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 06 February 2018

 

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به صحبت‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش و تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش در حذف هر نوع آزمون تستی در مدارس ابتدایی کشور، حذف مدارس خاص و ممنوع شدن توزیع کتاب‌های تستی کمک درسی، گفت: این تصمیم قاطع، انقلابی و خداپسندانه در حذف مدارس خاص که در تاریخ آموزش و پرورش ماندگار خواهد بود و گام مهمی برای اجرای سند تحول بنیادین درآموزش وپرورش به شمار می‌آید، جای تامل و قدردانی دارد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمادگی لازم برای هر نوع کمک جهت اجرای احکام بالادستی ازجمله سند تحول و برنامه ششم توسعه به‌ویژه اجرای احکام ایثارگران و رتبه‌بندی معلمان ازسوی مجلس وجود دارد.

وی با تاکید براینکه دست‌های پشت پرده که منافع غیرقانونی آن‌ها به خطر افتاده است فشارهای خود را بر آموزش و پرورش آغاز کرده‌اند که چرا شورای عالی چنین تصمیمی گرفته است، اضافه کرد: اکثریت فرهنگیان و صاحب نظران تعلیم و تربیت سال‌ها چنین درخواستی داشته‌اند.

میرزاده اضافه کرد: کمیسیون آموزش و فراکسیون فرهنگیان مجلس نیز به چنین نتیجه‌ای رسیده بودند و چندین جلسه کارشناسی برای رفع معضلات پیرامون مدارس خاص همچون تیزهوشان و نمونه و کتاب‌های مضر تستی و به اصلاح کمک درسی تشکیل شده بود لذا خواست اکثر صاحب‌نظران تخصصی در مجلس نیز همین بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه این تصمیم فضای نشاط و توجه به خلاقیت و هنر و آموزش مهارت‌های اساسی زندگی را در مدارس که گام مهمی دراجرای سند تحول بنیادین است به همراه خواهد داشت، گفت: ضمن حمایت کامل درخواست برنامه‌ریزی فوری و اساسی برای استفاده از امکانات این مدارس برای تربیت عموم دانش‌آموزان داریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر