بازدید 3676

فعالیت‌های اقتصادی نیروهای نظامی رقیب بخش خصوصی نیست

دبیرکمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قرارگاه خاتم ۳۰ هزار میلیارد از دولت طلبکار است و همچنان فعالیت می‌کند، در زمان‌های این چنینی که دولت مشکل نقدینگی دارد بخش های خصوصی دچار مشکل می‌شوند.
کد خبر: ۷۷۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 06 February 2018

 

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص فعالیت‌های اقتصادی سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: مسائل اقتصادی در سپاه و ارتش به عنوان انتفاع مطرح نیست؛ حتی در آمریکا نیز به این گونه است که نیروهای مسلح در زمان صلح از امکانات، دانسمندان، سیستم‌های لجستیک، پشتیبانی و ماشسین آلات سنگین باید استفاده شود زیرا این سرمایه ها نباید بلا استفاده مانده و مستهلک شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه وقتی پیمانکاران داخلی توانی برای انجام کار و سرمایه گذاری ندارد نیروهای نظامی پای کار می‌آیند، بیان کرد: براساس قانون تا وقتی که بخش خصوصی داخلی بتواند کاری را انجام دهد سپاه و ارتش ورود نمی کنند و این موضوع معمولا از سوی وزارتخانه‌ها نیز رعایت می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرارگاه خاتم از جنوب کشور تا شمال غرب لوله گاز کشید، ادامه داد: انجام چنین اقدامی از توان بخش خصوصی خارج بود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌‎های اقتصادی برای نیروهای نظامی حدی دارد و اگر از حد مشخصی حجم کار کمتر باشد، نیروهای نظامی وارد نمی‌شوند، افزود: نیروهای نظامی در همه امور اقدامی انجام نمی‌دهند و این یک معیار است.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه فرماندهان نظامی نیز اعلام کردند تا جایی که توان بخش خصوصی داخلی اجازه دهد این نیروها ورود نمی‌کنند، گفت: قرارگاه خاتم نزدیک به 30 هزار میلیارد طلبکار است و اگر بخش خصوصی بود این توان را نداشت و در مواقعی که دولت نقدینگی ندارد بخش خصوصی تحت فشار قرار می‌گیرد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرارگاه خاتم سپاه پاسداران پول نگرفته ولی کار را انجام می‌دهد، گفت: ارتش نیز قرارگاه سازندگی دارد ولی با حجم کمتری فعالیت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار