بازدید 28845
آخرین خبر‌ها از حریق ساختمان ۸ طبقه وزارت نیرو در تهران؛

پلاسکوی دولتی در آستانه فروریختن! / تخلیه ساختمان‌های مجاور/ آب کم آمد، زمین را کندند! / آتش پس از ۴۰ ساعت خاموش شد

احتمال ریزش ساختمانی که حریق از بخش بایگانی آن که در قسمت‌های زیرین ساختمان شروع شده است. رویدادی که به دلیل مطرح شدن احتمال فروریختن سازه توسط برخی مسئولان، از هم اکنون برخی آن را با فاجعه پلاسکو مقایسه می‌کنند؛ پلاسکویی که این بار ساختمانی دولتی است و امیدواریم فرجام متفاوتی داشته باشد.
کد خبر: ۷۷۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 06 February 2018
حریقی که از صبح روز گذشته به جان سازه‌ای در حوالی مرکز شهر تهران افتاده، به رقم حضور بسیار وسیع نیرو‌های امدادی ظاهرا قرار نیست کنترل و خاموش شود تا جایی که مسئولان از احتمال ریختن این سازه سخن می‌گویند.

به گزارش «تابناک»، صبح روز گذشته ماموران آتش نشانی برخی ایستگاه‌های تهران در جریان حریقی قرار گرفتند که به جان ساختمانی دولتی در حوالی میدان ولیعصر (عج) افتاده و وسعت آن به گونه‌ای است که آتش نشان‌های چندین ایستگاه به محل رویداد فراخوانده شده‌اند.

اتفاقی که موجب بروز ترافیکی سنگین در این محدوده به دلیل ازدحام خودرو‌های پرشمار آتش نشانی و امدادی شد و توجه رهگذران را به خود جلب می‌کرد. اتفاقی که همراه با آن بوی شدید سوختگی تا کیلومتر‌ها آنسوتر می‌رفت. با حریقی که ظاهرا سر خاموش شدن ندارد و حتی ممکن است به دلیل آن، سازه ۸ طبقه متعلق به وزارت نیرو فروبریزد.

احتمال ریزش ساختمانی که متعلق به «شرکت تولید نیروی برق حرارتی» است و حریق از بخش بایگانی آن که در قسمت‌های زیرین ساختمان واقع شده شروع شده است. رویدادی که به دلیل مطرح شدن احتمال فروریختن سازه توسط برخی مسئولان، از هم اکنون برخی آن را با فاجعه پلاسکو مقایسه می‌کنند؛ پلاسکویی که این بار ساختمانی دولتی است و امیدواریم فرجام متفاوتی داشته باشد.

پایان عملیات اطفای حریق
۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۰۲:۰۰

مهدی داوری، رییس سازمان آتش نشانی تهران در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت عملیات اطفای حریق در ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو گفت: خوشبختانه به موفقیت های خوبی رسیدم و توانستیم در طبقه منفی 4 به حریق مسلط شویم.

او ادامه داد: در حال حاضر آخرین ساعات عملیات بوده و به زودی به اتمام می رسد. نیروهای آتش نشان در حال لکه گیری هستند و حدود یک ساعت دیگر عملیات به پایان می رسد.

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال خطر ریزش همچنان وجود دارد یا خیر گفت: به هر حال ما احتیاط لازم را در نظر گرفته ایم. عملیات اطفای کامل حریق تقریبا به اتمام رسیده و آتش نشانان در حال لکه گیری هستند. در چند ساعت گذشته هرگز دمای ساختمان به بالای 100 درجه نرسیده است.

افزایش شمار مصدومان حادثه
۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۱

تا ساعت ۲۳، شانزده مصدوم که همگی آتشنشان هستند و تا کنون پنج تن از مصدومین به بیمارستان منتقل شدند و یازده نفر در محل درمان شدند.

فیلم: عواقب آتش بازی نگران کننده و عجیب!
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۲۰:۴۸
تعداد بازدید : 381
فیلم: آتش بازی در مجاورت محل حادثه!
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۲۰:۴۴
تعداد بازدید : 354
آخرین وضعیت ترافیکی معابر منتهی به ساختمان برق حرارتی
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۲۰:۲۶

معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در طول مسیرها هیچگونه محدودیت ترافیکی نداریم. درحال حاضر ترافیک روان است و تمام تقاطع های محدود به سمت ولیعصر و خیابان های اطراف تیم مستقر و آمادگی کامل در صورت هرگونه انسداد وجود دارد. تیم های آتش نشانی نیز در حال انجام کار هستند و مشکلی در عبور و مرور ها نداریم.

نگران نباشید؛ آتش بازی است نه ریزش ساختمان!
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۲۰:۰۰

صدای انفجارهایی که دقایقی پیش از حوالی میدان ولیعصر(عج) در تهران شنیده شد، به دلیل اجرای نورافشانی به مناسبت دهه فجر بوده است.

به دلیل کوتاهی مسئولان امر و عدم اعلام قبلی، این صداها موجب ترس عده ای از مردم پایتخت شده است.

تمام اماکن اطراف ساختمان آتش گرفته تحت کنترل پلیس است
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۸:۰۲

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت عصر امروز با حضور در ساختمان برق حرارتی در جمع خبرنگاران درباره آخرین روند عملیات ماموران انتظامی در اطراف محل حادثه اظهار کرد: نخستین مجموعه‌ای که در صحنه حاضر شد پلیس بود، به محض وقوع حادثه همکاران پلیس راهور و انتظامی در محل حادثه حاضر شدند.

وی خاطرنشان کرد: همکاران انتظامی به دنبال انتظام‌بخشی و تسهیل عبور و مرور در محل حادثه هستند، مرکز فرماندهی و کنترل پلیس این منطقه را تحت رصد قرار داده و تلاش می‌کنیم فضا برای فعالیت امدادگران تلاشگر مهیا شود.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه فعلا هیچ مشکلی در محدوده محل حادثه وجود ندارد، تصریح کرد: تاکنون شاهد همکاری خوب مردم بوده‌ایم و انتظا رداریم که مردم به محل حادثه مراجعه نکنند همچنین هیچ محدودیت ترافیکی و مشکل خاصی درباره ترافیک در محدوده نداریم.

سردار رحیمی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر محافظت از اموال سکنه و دانشجویان تخلیه شده از اماکن اطراف محل حادثه متذکر شد: به مردم منطقه اعلام می‌کنم تمام این منطقه تا شعاع مناسب از لحاظ امنیتی کنترل می‌شود و توسط پلیس تحت نظارت است، مردم نگران نباشند، تمامی خانه‌ها، اماکن و اطراف محل حادثه (ساختمان برق حرارتی) تحت کنترل پلیس است.

صدا‌های ریزش پلاسکو از ولیعصر به گوش می‌رسید!
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۸:۰۰

به گزارش میزان، نژاد بهرام عضو شورای شهر گفت: طی صحبتی که با یکی از آتش نشان‌ها داشتم، وی اعلام کرد که در داخل ساختمان صدا‌هایی مهیب همانند صدای ساختمان قبل از ریزش پلاسکو می‌آید.

این عضو شورای شهر افزود: «این آتش نشان می‌گفت که همین موضوع سبب ترس آتش نشان‌ها شده و اکنون آنها بی محابا عمل نمی‌کنند. این ترس به هیچ وجه ترس منفی نیست و این ترس مثبت است.»

برنامه آتش نشانی پر کردن طبقات از آب است!
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۷:۵۰

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران عصر امروز در محل حادثه آتش سوزی ساختمان برق حرارتی حاضر شد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساختمان پیش از این از سوی شهرداری تذکر گرفته بود، گفت: در طبقه منفی 4 ساختمان بایگانی اسناد کاغذی است و حجم زیادی کاغذ در آن وجود دارد و به علت آن که قفسه های بایگانی در این طبقه چیده شده بودند ماموران آتش نشانی نتوانستند به منبع آتش دست پیدا کنند لذا فشار آتش و حرارت کماکان ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه سازه ساختمان فلزی است افزود: در زمان ساخت این سازه از مواد آتش زا برای ضد حریق کردن آن استفاده نمی شده و همین امر باعث گرم شدن اسکلت آهنی شده و می تواند خطرناک باشد لذا خود ساختمان و ساختمان های اطراف به طور کامل تخلیه شده است. آتش نشانان با تزریق شدید آب در تلاشند طبقات منفی 4 و 5 را با آب پر کرده و با همین روش آتش خاموش خواهد شد.

رییس شورا با بیان اینکه در خصوص ساختمان های ناایمن در شورا مصوبه ای وجود دارد، افزود: شناسایی ساختمان های ناایمن شروع شده است و دستگاههای بخش خصوصی باید در این زمینه با مسوولین ذیربط همکاری لازم را داشته باشد چرا که در هر حال ایمنی خودشان مطرح است ساختمان های دولتی نسبت به بخش خصوصی کارشان راحت تر است و به راحتی می توانند نیروی خود را جابجا کنند و تمهیدات ایمنی لازم را به کار بندد. به نظرم با توجه به تذکراتی که شهر تهران در حال دریافت آن است باید مسوولان این موضوع را جدی تر بگیرند.

دود غلیظی که مانع پیشروی آتش‌نشان‌ها در اطفای این حریق می‌شود
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۷:۳۴

پلاسکوی دولتی در آستانه فروریختن!/ تخلیه ساختمان‌های مجاور/ آب کم آمد، زمین را کندند!

امیدواریم تا شب آتش را خاموش کنیم
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۵:۲۷

ملکی، سخنگوی آتش نشانی در گفت‌وگو با رسانه ملی در خصوص زمان اطفای کامل حریق گفت: روند کار آتش نشانی به این گونه است که باید واکنش حریق به اطفا را مدنظر قرار دهیم. آن گونه که آتش نشانان رفته به طبقه منفی چهار اطلاع می‌دهند، هنوز حرارت بسیار زیاد است اما می‌توان برای دقایقی در معرض آن ماند و عملیات اطفا را انجام داد.

وی افزود: با این شرایط و اگر تغییری رخ ندهد، در نتیجه ادامه این روند فرسایشی می‌توان امیدوار بود تا عصر یا سر شب آتش به طور کامل اطفا شود.

آتش نشان ها به طبقه منفی چهار رسیدند
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۵:۱۹

با سپری شدن یک روز از بروز حادثه، آتتش نشان ها موفق شدند به طبقه منفی چهار ساختمان برسند؛ جایی که بایگانی شرکت در آن قرار دارد و حریق از آنجا شروع شده است.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی با اعلام این خبر گفت: به رغم اینکه تا ساعاتی پیش شدت دود و حرارت مانع می‌شد آتش نشان ها از طبقه منفی دو پایین تر بروند، خدا را شکر بالاخره توانستیم برای لحظاتی تا طبقه منفی چهار نیز نفوذ کنیم امیدواریم. اکنون لوله گذاری صورت گرفته و یک تیم در طبقه منفی سه مستقر هستند تا تیم بعدی بتواند به طبقه منفی چهار رفته و آتش را مهار کند.

 

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۴:۴۰

پلاسکوی دولتی در آستانه فروریختن!/ تخلیه ساختمان‌های مجاور/ آب کم آمد، زمین را کندند!

نگرانی از ریختن حجم بسیار بالای آب به ساختمان دچار حریق
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۴:۳۳

انبوه خودروهای آتش نشانی که به وسیله شیلنگ‌های مخصوص به هم متصل شده و آب مخزن هایشان روانه محل حریق می‌شود بسیاری را نگران ریزش ساختمان به دلیل حجم بالای آب و مسائلی چون نشست پی ساختمان نموده است.

نگرانی ای که یک کانال تلگرامی از مطرح شدن آن در ستاد بحران خبر داده و می‌نویسد: در جلسه ستاد بحران که ساعتی پیش با حضور وزیر نیرو، رضا اردکانیان، تشکیل شده، احتمال فروریختن ساختمان در اثر تزریق حجم بالای آب مثل پلاسکو داده شده و به همین خاطر برای جلوگیری از زیر آوار ماندن آتش‌نشانان مثل ماجرای پلاسکو گروه‌های آتش‌نشان ۴نفره و با فاصله‌زمانی‌های کوتاه و متناوب به طبقات زیرین فرستاده می‌شوند.

آب کم آمد، آتش نشان ها به کندن زمین مشغول شدند!
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۳:۲۰

خبرآنلاين با انتشار عکس زیر، نوشت: ️منابع تامین آب برای اطفای حریق کاهش یافته آتش نشانی در حال کندن زمین و رسیدن به لوله‌های آب شهری است.

پلاسکوی دولتی در آستانه فروریختن!/ تخلیه ساختمان‌های مجاور/ آب کم آمد، زمین را کندند!

آمار مصدومان اعلام شد
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۱:۴۸

تعداد مصدومین آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در تهران از روز گذشته (دوشنبه 16 بهمن) تا این لحظه بالغ بر 9 نفر اعلام شد.

برای آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو که در خیابان ولیعصر تهران و در سازمان برق حرارتی رخ داده است، 4 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس مستقر در محل حادثه تا پایان عملیات حضور خواهند داشت. همچنین 5 مصدوم به مرکز درمانی انتقال و 4 مصدوم در محل حادثه درمان سرپایی شدند.

پلاسکوی دولتی در آستانه فروریختن!/ تخلیه ساختمان‌های مجاور

تخریب بخشی از سقف طبقات بالایی و نصب فن
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۱:۴۵

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: ساعت ۱۰:۰۶دقیقه صبح دیروز (دوشنبه) به ما اطلاع دادند که آتش سوزی در ساختمان برق حرارتی در خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ولیعصر به وقوع پیوسته و کابین آسانسور دچار حریق شده است، بلافاصله به محل اعزام شدیم. پس از رسیدن به محل وقوع آتش سوزی مشاهده شد که حریق در محل بایگانی پرونده‌ها در طبق منفی چهار به وسعت ۳۰۰ الی ۴۰۰ متر روی داده و با توجه به وسعت محل و انباشت کاغذ و مواد آتش گیرنده و ورودی‌های مختلف، مهار آتش سوزی به سختی انجام شد. حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از کارکنان و ارباب رجوع را در همان دقایق اولیه از داخل ساختمان خارج کردیم و به هیچ یک آسیبی وارد نشد، فقط آتش نشان‌هایی که دچار دود گرفتگی شده بودند به مراکز درمانی جهت مداوا اعزام شدند.

وی در بیان علت وقوع حادثه گفت: الان به صراحت نمی‌توان علت آتش سوزی را مشخص کرد و پس از اطفای کامل حریق، کارشناسان بررسی و نتیجه قطعی را اعلام خواهند کرد. با نصب فن‌های بزرگی در ساختمان تلاش داریم تا دود حاصل از آتش سوزی را از ساختمان خارج کنیم، ولی به دلیل بالا بودن درجه حرارت هنوز قادر نیستیم به نقاط مرکزی در طبقه منفی ۴ که آتش سوزی از آنجا آغاز شده است نفوذ کنیم. به دلیل وجود دود غلیظ قادر نیستیم در ساختمان مانور زیادی انجام دهیم ولی بطور کلی بخش زیادی از آتش مهار شده و تلاش می‌کنیم این حادثه با کمترین خسارت جانی و مصدومیت مهار شود.

پاسخ آتش‌نشانی به شایعه‌های عجیب
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرآنلاین، عملیات اطفای حریق ساختمان خیابان ولیعصر کماکان دارد و همزمان خبرهایی مخابره می‌شود که در طبقه منفی پنج ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو دو هزار لیتر بنزین وجود دارد و موتور خانه در همین طبقه است. خبری که خیلی زود با واکنش سازمان آتش‌نشانی همراه شد و جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار داشت: هیچ یک از فرماندهان میدان وجود مقدار قابل توجهی بنزین در طبقات منفی ساختمان را اعلام نکرده اند.طرح مسائل اینچنینی حاشیه است.

او افزود: حفره‌هایی در سقف طبقه چهارم ساختمان ایجاد شده و این کار برای تخلیه دود بوده است. از روز گذشته یقین داشتیم که ممکن است نیرو‌ها نتوانند در طبقات زیرین حضور پیدا کنند به همین خاطر برای تخلیه دود اقدام به ایجاد حفره کردیم. در حال حاضر نیرو‌های آتش نشان برای اطفای حریق به صورت تیمی در منطقه حاضر می‌شوند و بعد از خارج شدن یک تیم، تیم بعدی به محل ساختمان می‌رود.

براساس اعلام سازمان آتش‌نشانی، آتش نشانان بیش از ۴ ایستگاه و ۲ گروه نجات همچنان مشغول عملیات هستند و با توجه به اینکه ساختمان قدیمی بوده و احتمال ریزش وجود دارد، ساختمان های مجاور تخلیه شده است.

تخلیه خودروهای امدادی از اطراف ساختمان
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۱:۰۳

با افزایش احتمال ریزش ساختمان آتش گرفته، ماشین‌های موجود در اطراف این ساختمان نیز در حال تخلیه است.

ترک‌های نگران کننده و ترسناک!
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۰:۵۰

آن گونه که تصاویر نشان می‌دهد، ترک هایی بر دیوار طبقات همکف سازه آشکار شده که بسیار هراس افکن است، آنقدر که دستور تخلیه ساختمان های اطراف محل حادثه را صادر کنند و احتمال فروریختن سازه را بدهند.

چند نکته درباره ساختمان آتش گرفته
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۰:۴۶

ساختمان‌ «شرکت تولید نیروی برق حرارتی» وزارت نیرو در شمال میدان ولیعصر، در کوچه «شهامتی»، برخلاف اسم پرحرارتش صرفا ساختمانی اداری است که بایگانی آن در طبقه منفی ۴ (زیر‌زمین) ساختمان ۸ طبقه واقع شده است.

هتل سه‌ستاره «ایران‌هتل» کنار ساختمان برق حرارتی و خوابگاه دانشجویی خصوصی و پسرانه «ایرانیان» هم روبه‌روی این ساختمان است که گفته می‌شود هردو تخلیه شدند.

شرکت تولید نیروی برق حرارتی یکی از شرکت‌‌های مادرتخصصی این وزارت‌خانه است که پس‌از خصوصی‌سازی فعالیت‌ها در وزارت نیرو، مسوولیت مدیریت فعالیت‌های دولتی در زمینه نظارت یا تصدی‌گری در تولید برق حرارتی را برعهده دارد.

پلاسکوی دولتی در آستانه فروریختن!/ تخلیه ساختمان‌های مجاور

اسکان دانشجویان در نمازخانه!
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۰:۴۲

در حالی که شهردار تهران از انتقال ساکنان ساختمان های اطراف حادثه به هتل ها و مناطق امن خبر می‌دهد و رئیس یگان حفاظت شهرداری تهران از شعاع 100 متری تخلیه ساختمان ها و پوشش امن خبر می‌دهد، میزان از سرگردانی دانشجویان خوابگاهی که در این کوچه واقع شده خبر می‌دهد و می‌نویسد:

خوابگاه دانشجویی روبروی محل حادثه ۳۰۰ دانشجو دارد که تعدادی از آنها در نمازخانه دانشگاه اسکان داده شده و تعدادی دیگر همچنان در خیابان محل خوابگاه هستند.

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۰:۳۰
سه بار در خصوص ایمنی این ساختمان تذکر داده شده بود
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۹:۳۶

شهردار تهران از تخلیه ساختمان های اطراف محل حادثه خبر داد و گفت: ساختمان‌های اطراف محل حادثه در بخش جنوبی، شرقی و غربی تخلیه شده‌اند و ساکنین نیز به هتل‌ها و مکان‌های امن منتقل شده‌اند.

وی در خصوص ایمنی ساختمان نیز توضیح داد: تاکنون سه بار در خصوص ایمنی به این ساختمان تذکر داده شده و به دلیل دولتی بودن ساختمان، مشکلاتی در خصوص اجرای کامل این اخطارها وجود داشته است. در اطراف همین خیابان، ساختمان‌های مشابه این ساختمان دولتی بسیار وجود دارد که اسناد و مدارک کاغذی در آنجا نگهداری می‌شود و باید ساختمان‌های دولتی و خصوصی که اسناد و مدارک نگهداری می‌کنند، به هشدارهای آتش‌نشانی توجه ویژه داشته باشند.

نجفی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود این ساختمان مقاوم‌سازی شده و اگر مقاوم‌سازی نمی‌شد، پس از ۲۰ ساعت عملیات، حتماً ریزش می‌کرد، توضیح داد: مقاوم‌سازی شده است، این ساختمان یک عمر ۵۱ ساله دارد و اگر مقاوم‌سازی نمی‌شد، نمی‌توانست این حجم از بار را تحمل کند. اخطارهایی که داده شده، در خصوص مسائل آتش‌نشانی است که اخطارهای ویژه‌ای است که به آن مسائل توجه نشده است؛ مجموعه اقداماتی که باید، انجام نشده است.

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۹:۳۰
شهردار تهران از احتمال ریزش ساختمان خبر داد
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۹:۲۴

به گزارش مهر، محمدعلی نجفی در جریان بازدید از آتش‌سوزی ساختمان ۸ طبقه خیابان ولیعصر اظهار کرد: این ساختمان از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته در حال سوختن است و بر اساس سخنانی که نیروهای آتش‌نشانی داشتند، محل آتش‌سوزی در محل بایگانی است و حجم زیادی از اسناد، مدارک و کاغذ در آن وجود داشته و دسترسی به طبقه منهای چهار بسیار دشوار بوده است و نمی‌توان در ابتدا به کانون آتش‌سوزی دسترسی پیدا کنند و از طریق حفره‌هایی که از طبقات دیگر ایجاد کردند، کنترل آتش را در دست گرفتند.

وی ادامه داد: هنوز آتش به صورت صد درصد کنترل نشده است و به نظر می‌رسد بخش غربی ساختمان فروکش کرده است، تَرک‌هایی هم در ورودی‌های پارکینگ مشاهده می‌شود و احتمال اینکه ساختمان نشست کامل کند، وجود دارد؛ احتمال یا ریزش به صورت کامل یا نشست بخشی از ساختمان وجود دارد.

مدیرعامل آتش نشانی: احتمال ریزش ساختمان نیست!
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۸:۰۰
داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران به فارس گفت:‌بیش از ۱۴۰ آتش‌نشان از روز گذشته تا کنون مشغول اطفای حریق هستند. طبقه منفی ۴ یک ساختمان اداری در میدان ولیعصر (عج) روز گذشته دچار حریق شد که با توجه به اینکه قسمت بایگانی ساختمان بود، این حریق همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ ساعت از عملیات اطفای حریق این ساختمان می‌گذرد، گفت: بیش از ۱۴۰ آتش‌نشان از روز گذشته تا کنون در حال اطفای حریق بودند و ایستگاه‌های آتش‌نشانی در محل حادثه حضور داشته‌اند. آتش هنوز اطفاء نشده است و دستور تخلیه ساختمان‌های مجاور نیز داده شده است.

به گزارش فارس، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا احتمال ریزش ساختمان وجود دارد، گفت: در وضعیت ساختمان تغییری مشاهده نشده است و تا کنون احتمال ریزش ساختمان نیست.
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۸:۰۰
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۱
چرا شهردار میخند ؟؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
ب بنده و جنابعالی.
اول اینکه مگه ساختمونا سیستم اطفا حریق ندارن؟ دوم اینکه مگه بایگانی فقط کاغذ نیست توش؟ چرا نمیشه خاموشش کنن؟ سوم اینکه از دیروز هیچ کس نمیگفت ساختمان دولتی هست و قصد بر لاپوشونی بود علتش چیه؟ باز شروع شد؟؟؟
اخه چرا نمیتونن خاموش کنن!!!
بحث کمبود امکانات همچنان ادامه داره؟!
حریق بایگانی؟؟؟
بیابید پرتغال فروش را
امیدوارم که زودتر این آتش خاموش بشود. ساختمان دولتی هست و همه مردم ایران در صورت فرو ریختن در این ضرر شریک هستند.
در ضمن باسم سوال شده که نیروی های زحمت کش آتش نشانی بعد از گذشت 26 ساعت چرا توان خاموش کردن آتش رو ندارند ؟
آیا آموزشهای تخصصی و به روز رو دیدن؟
آیا ضعف از آموزش نیروهای هست؟ ضعف از عدم کارآمدی مدیران منطقه هست؟ ضعف از عدم استفاده از وسایل و امکانات کافی در جهت خاموش کردن آتش هست؟
تا کی قرار هست یکجا آتش بگیره بعد از یه مدت کوتاه هم باید منتظر خراب شدن به دلیل عدم مهار آتش باشیم؟
این آه مردم تهیدست است که تاوان سوء مدیریت مسولین در زمینه آب،برق وانرژی و ناکارآمدی و عدم بهره وری آن را از جیب خود می پردازنند!
به حوادث 1-2 سال اخیر . وزارت اطلاعات باید قویآ ورود و بررسی کامل کند این اتفاقات طبیعی بنظر نمی رسد
آیاواقعا ممکنه که آتش سوزی عمدی باشه؟ امیدوارم که این طور نباشه چون مثل این هست که آتش رو به جان خانه ای بیاندازید که دارید در آن زندگی می کنید! آتش سوزی عمدی یعنی این که تو آتش افروز اهل آن خانه نیستی!
اسناد و مدارک سوخت!!!... عمدی بودن!!؟ شاید... یک یا چند اختلاس دود شد رفت هوا!!؟
دهه فجر مبارك. اينم منتشر نكني ميفهمم كلا نظرات سايت رو بستي
قالیباف استعفا
لطفاً جان آتش نشان ها را به خطر نیاندازید .
مسئولین میگفتند که آتش‌سوزی کنترل شده پس چی شد باز؟
از قسمت بایگانی چه جالب
يك روزه داره ميسوزه !!! اين را كه همان موقع گفتن كه ، ساختمان سيستم اخطار داشته و پودر پاشي كردن و تموم شده
دلار 4750 ولی همه حواس ها به تیر اندازی و آتش سوزی
چرا اخبار رو به روز رسانی نمیکنید؟
به درک
درس آموخته:
پیشنهاد می شود همه بایگانی های ساختمانهای این شکلی به طبقات بالاتر منتقل شود تا کنترل حریق و اطفاء آن راحت تر و کم هزینه تر شود.
""ساختمان‌ «شرکت تولید نیروی برق حرارتی» وزارت نیرو در شمال میدان ولیعصر، در کوچه «شهامتی»، برخلاف اسم پرحرارتش صرفا ساختمانی اداری است که بایگانی آن در طبقه منفی ۴ (زیر‌زمین) ساختمان ۸ طبقه واقع شده است.""
منظورتان از این عبارت چیه؟ یعنی مثلا انتظار دارین در این ساختان هم برق و آن هم با شیوه ی حرارتی تولید می شد؟؟؟؟!!!!!!
احتمالا انجا باید چاه نفت باشه که اتشش هنوز خاموشش نشده وابن کارشناسان باید بفهمند که چنین اتش سوریهایی عمدی اشت ودر ایتجا هم اتش نشانان از ترس پلاسکو کار زیادی در ابتدی اتش سوری نکردند ومنتظر شدند تا خودش خاموش بشه
عجب! فقط آتش نشان بیگناه نفرستند اون داخل بزارند خودش بریزه برای خودش
سخنگوی اتش نشانی در شبکه خبر اعلام کردند آتش کنترل شده است و بدنبال کنترل درجه حرارت هستیم تا برای ساختمان اتفاقی نیفتد. این تصمیم با مشورت با شهرداری گرفته شده است.

واقعا متاسفم برای مسئولان که چنین تصمیماتی می گیرند. اتفاقا حالا که چنین اتفاقی افتاده و کل ساختمان های اطراف را هم تخلیه کردند اگر ساختمان ریزش هم نکند باید خودشان تخریب کنند. واقعا انتظار دارند ساختمان 51 ساله با این آتش سوزی دوباره مشغول به فعالیت بشود.

والله مسئولان نمی خواهند پیگیر امور مردم باشند که اگر بودند این همه مهندس و اقتصاددان در مجموعه دولت و شهرداری وجود دارد به فکرشان نمی رسد کلیه ساختمان های با سن بالا را خودشان با یک ضرب الاجل 3 ماهه تخلیه و تخریب کنند. تا شاهد این اتفاقات نباشیم. مگر چقدر هزینه دارد. 10 هز ار میلیارد یا صد هزار میلیارد. یا چند صد هزار میلیارد د و بررسی کنید مردم با این موضوع مشکلی ندارد همین تابناک نظرسنجی کند اگر بالای 80 درصد مردم نگفتند با بررسی حسابهایشان مشکلی ندارد تا شفافیت مالی صورت گیرد. افرادی مخالف بررسی حسابها هستند که پول های نامشروع وارد حساب شان می شود وگرنه یک کارگر و کارمند و کشاورز که درامد اندکی دارند و آن هم کاملا معلوم است بیشترین امار جمعیتی کشور را تشکیل می دهند و با بررسی حسابها مشکلی ندارد.

سوء مدیریت مشکل اصلی جامعه ایران است
آیا اتش نشانان بی سیم و تجهیزات لازم را دارند؟ این بار جان این جوانان را برای این ساختمان بی ارزش نگیرید.
ای کاش وزیر نیرو بازدیدی از این شرکت مادر تخصصی در حال سوختن میداشت
هر روز یک بدبختی جدید.
جان آتش نشانها و کارکنان از هر چیز واجب تر است
خدایا اتش نشانان شجاع را به تو می سپاریم.
چرا هیچکس هش تگ استعفا نمیزنه؟ چرا الان همه تخصصی و موردی به مساله آتیش میپردازن؟ چرا سیاسی کاری نداریم الان؟
آتش سوزی پلاسکو از طبقه دهم امتحان شد؟ آتش سوزی ساختمان وزارت نیروی از طبقهٔ منفی چهار ،هر دو سازهٔ فلزی ،و هر دو با اختلاف سن شش سال ،عامل آتش سوزی پلاسکو پارچه بود ،وعامل آتش سوزی این کاغذ ؟ چقدر عالی است که توان موشکی ایران قادر به خاموش نمودن آتش پوشکی نیست ؟ اگر میشد امتحان دیگری کرده که آیا میشود با شلیک یک موشک آتش را خاموش کنند ،همه چیز تکمیل میشد ،وآنگاه جهانیان شاهد ابر قدرتی ایران بودند؟ که امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند؟‌‌ مرگ بر اسراییل ،وآل سعود ، با ترامپ روانی ،،،،؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار