بازدید 2970

«گل آقا» به اتهام سرقت دستگیر شد

کد خبر: ۷۷۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 06 February 2018

سارقی که با شیوه‌ای خاص دست به سرقت از فروشندگانی می‌زد که اقدام به خرید از آنان کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ابتکار، از حدود دو ماه پیش برخی از شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ اعلام کردند که فردی با فروشگاه آنان تماس گرفته و سفارش خرید لوازم خانگی را داده و درخواست کرده که این لوازم به آدرسش ارسال و در همان محل نسبت به تسویه حساب اقدام شود اما در آن محل مورد سرقت از سوی سارقان قرار گرفته و سفارش‌دهنده نیز ناپدید شده است که بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری۱۱۲ ابوسعید رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

در تحقیقات ماموران مشخص شد که تمامی مالباختگان به شیوه‌های مشابه مورد سرقت قرار گرفته بودند.

آنها در این‌باره به ماموران پلیس گفتند که سارقان از طریق تماس تلفنی با فروشگاه‌هایشان و ثبت سفارش خرید اجناس مختلف همچون کولر گازی، جاروبرقی، لوازم خودرو و... از آنان می‌خواستند که اجناس را به وسیله آژانس یا وانت‌بار به آدرس ارائه شده بفرستند.

سارقان محل ارجاع کالا را در محل‌های شلوغ، پرتردد و پرترافیک انتخاب می‌کردند تا امکان پارک کردن برای رانندگان خودروهای حامل اجناس وجود نداشته باشد و آنها بتوانند با همین بهانه نقشه خود را اجرایی کنند.

سوء‌استفاده از غفلت رانندگان
یکی از مالباختگان در این‌باره به ماموران پلیس، گفت: راننده با توجه به نبود جای پارک به ناچار با فرد سفارش‌دهنده کالا تماس گرفته و اعلام کرده بود که در موقعیت حضور دارد اما جای پارک نیست که در واکنش به این اظهارات متهم از او خواسته بود که خودرو را پایین‌تر از محل پارک کرده و با فاکتورها برای پرداخت هزینه مراجعه کند که با ترک خودرو و رفتن راننده به محل برای تحویل فاکتور به خریدار، همدستان متهم سریعا به محل پارک خودرو رفته و با سوء‌استفاده از غفلت رانندگان اقلام سفارش داده شده را ربوده و با وسیله‌ای دیگر به سرعت از محل متواری شدند.

ماموران پلیس در ادامه اقدامات خود با بررسی شیوه و شگرد سارقان و ساعات سرقت‌ها و رصد اطلاعاتی منطقه، سرانجام با وانت‌باری که یکی از سفارش‌ها را حمل کرده بود، روبرو شدند و آن را تحت‌نظر قرار دادند، همه چیز مانند ماجرایی پیش رفت که مالباختگان دیگر شرح داده بودند و همین موضوع شک ماموران را افزایش داد.

دستگیری متهم درحال سرقت بار خودرو
با مراجعه وانت‌بار با بار لوازم خودرو، راننده خودرو با سفارش‌دهنده تماس گرفته و خودرو را در گوشه‌ای پرت مقابل یک مرکز درمانی رها کرد، پس از آن متهم اصلی به محل پارک خودرو رفته و در حال سرقت بار خودرو بود که سریعا توسط عوامل کلانتری دستگیر و همراه با شاکی به کلانتری انتقال داده شد.

متهم که «گل آقا» نام داشت، تحت بازجویی قرار گرفته و با استفاده از استنطاق فنی و روش‌های پلیسی به چندین مورد از سرقت به همین روش اعتراف و دو نفر از همدستان خود را نیز معرفی کرد و اقدامات قانونی برای شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ صادق ضرونی رئیس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید با تایید این خبر گفت: هشت نفر از شکات در همان لحظات ابتدایی دستگیری متهم شناسایی شدند و برای اعلام شکایت به کلانتری مراجعه کردند و پرونده متهم نیز برای سیر مراحل قانونی به دادسرای ناحیه ۱۱ ارسال شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان