بازدید 3900
وزیر ارتباطات:

دولت مسئولیتی در توسعه پیام‌رسان‌ها ندارد

وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۳۱ پروژه برای زیرساخت‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات تعریف و از ۶ ماه آینده پروژه‌ها آغاز می‌شود، گفت: دولت مسئولیتی در توسعه پیام‌رسان‌ها ندارد.
کد خبر: ۷۷۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۳ 06 February 2018

 وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۳۱ پروژه برای زیرساخت‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات تعریف و از ۶ ماه آینده پروژه‌ها آغاز می‌شود، گفت: دولت مسئولیتی در توسعه پیام‌رسان‌ها ندارد.

به گزارش تسنیم، محمد جواد آذری جهری امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه ارتباطی به طور خاص نقاطی در استان خراسان جنوبی هستند که در سالهای گذشته تلفن ثابت داشته و دچار مشکلاتی هستند که باید برنامه ریزی شود و تا شهریور ماه مشکلات برطرف شود.

وی با بیان اینکه مطابق برنامه ریزی صورت گرفته دو سال آینده در زیرساخت به نقطه مطلوب مصوبه شورای عالی می رسیم افزود: از شش ماه آینده 31 پروژه ارتباطی تعریف شده آغاز می‌شود.

وزیر ارتباطات فناروی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای است که سه ناحیه داشته وشامل ناحیه زیرسخت، لایه خدمات که پیام‌رسان جزئی از این لایه است و ناحیه محوطه دارد وشبکه ملی اطلاعات و پیام‌رسان بومی دو موضوع متفاوت است.

آذری جهرمی افزود: از نظر اخلاقی شورای عالی فضای مجازی سند توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات را مصوب کرده که ماموریت آن به ویژه در بیش از 95 درصد بر عهده وزارت ارتباطات است.

وی بیان داشت: بخش خصوصی متولی پیام رسان بوده وبخشهای مختلف دولتی وظایفی برای حمایت از بخش خصوصی دارند و در حوزه پبام رسان دولت مسئولیتی برای توسعه آن ندارد.

وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات گفت: فضای پیام رسان یک فضای اقتصادی بزرگ برای کشور است و تکالیف وزارت ارتباطا ت در حوزه پیام رسان نسبت به بخش خصوصی شامل در اختیار قراردادن فضا برای سرورها، تعیین تعرفه و اختصاص وامهای کم بهره وم تناسب با نیازها، دراختیار قرار دادن پهنای باند است.

وی با بیان اینکه کارکردن بیشتر در حوزه توسعه ارتباطات در استان خراسان جنوبی و توسعه توانمندسازی نوپا و ایجاد پارک های تخصصی مورد درخواست استان خراسان جنوبی بوده است افزود: سال گذشته در این استان مرکز توانمندسازی اقتصاد نوپا راه اندازی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل