بازدید 3257

بازار شب عید تنظیم می‌شود

معاون شرکت بازرگانی داخلی با اشاره به طرح تنظیم بازار شب عید گفت: 60 هزار تن برنج وارداتی در ایام پایانی سال برای ایجاد تعادل بازار عرضه می شود.
کد خبر: ۷۷۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰ 06 February 2018

باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون شرکت بازرگانی داخلی با اشاره به طرح تنظیم بازار شب عید گفت: 60 هزار تن برنج وارداتی در ایام پایانی سال برای ایجاد تعادل بازار عرضه می شود.

معروفان معاون شرکت بازرگانی داخلی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای تنظیم بازار شب عید گفت:برای پایان سال بر اساس طرح کلی تنظیم بازار عرضه 60 هزار تن برنج وارداتی در نظر گرفته شده که مرحله نخست آن از دیروز 15 بهمن شروع شده و تا 20 اسفند ادامه دارد و مرحله دوم آن تا تاریخ 15 فروردین ماه سال بعد است که در صرت نیاز بازار باز هم ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: بخشی از این برنج ها از نوع مرغوب درجه یک دانه بلند هندی به قیمت هرکیلو 5600 تومان برای مصرف کننده نهایی ، بخشی دیگر برنج پرمحصول با قیمت هر کیلو 2600 تومان و و برنج نوع سوم نیز تایلندی با قیمت هر کیلو 3900 تومان است.
معاون شرکت بازرگانی داخلی تصریح کرد: هیچ مشکلی برای توزیع در این طرح نداریم و هدف اصلی ما حفظ قیمت و تنظیم بازار است؛ درکشور 3 میلیون تن مصرف برنج داریم که 2 میلیون و 300 تن از داخل و 700 هزار تن از واردات تامین می شود.
وی ادامه داد: 37 کیلو سرانه مصرف برنج است که بیش از 75 درصد از برنج های داخلی و مابقی از محصولات واردات تامین می شود.
معروفان درباره واردات برنج در سال جاری گفت: میزان تولید کشور و سطح زیر کشت در سه استان شمالی کشور مشخص است و با توجه به تولید داخلی و نیاز 80 میلیون جمعیت کشور مجبور هستیم برای تنظیم بازار و ذخیره سازی 700هزار تن تا یک میلیون تن وارد کنیم .
وی ادامه داد: زمان واردات بر اساس زمان برداشت برنج تعیین می شود و تغییر قیمت در محصولات وارداتی مانند برنج بر اساس نرخ ارز است .
این مقام مسئول افزود: در این ایام تعادل قیمت را مدنظر داریم و در حال حاضر حباب قیمتی در برنج نداریم و افزایش قیمت نیز نخواهیم داشت.

وی درباره قیمت روغن گفت: به اندازه کافی در بازار روغن وجود دارد وآمادگی کامل برای توزیع به موقع در بازار را داریم .
بر اساس این گزارش ور ناصری مدیر عامل شرکت پشتیبانی دام کشور درباره تمهیدات تنظیم بازار شب عید گفت: در بحث تخم مرغ به دلیل آنفولانزا اقدامات اساسی برای تنظیم بازار انجام دادیم و تامین اصلی را از تولید داخلی انجام دادیم و مابقی را از طریق واردات تامین می کنیم.
وی گفت : در حدود 2هزار تن واردات روزانه انجام می شود و بر اساس نیاز هر استان از واردات تامین می کنیم و طبق مصوبات هر شانه 12600 تومان در قالب تنظیم بازار عرضه می گردد .

ور ناصری درباره گوشت مرغ گفت: با توجه به اینکه سالانه 2میلیون و یکصد هزارتن مرغ در کشور تولید می شود، ذخیره بسیار خوبی داریم و با توجه به اینکه مازاد تولید داریم واردات در این حوزه نخواهیم داشت .
این مقام مسئول تصریح کرد:برنامه نیاز استانی به همه کشور ابلاغ کرده ایم و هر کدام از استان ها بر این اساس توزیع را انجام می دهند و قیمت گوشت مرغ 5هزار 700 تومان می باشد.
وی ادامه داد:گوشت قرمز در دو بخش گوشت منجمد گوساله وارداتی و گوشت گرم گوسفندی است که قیمت گوشت گوسفندی به قیمت هر کیلو 43 هزار تومان است ودر ایام پایانی سال هیچ افزایش قیمت نخواهیم داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل