بازدید 7656
طبق برنامه از پیش تعیین شده

موشک "فالکون هوی" فردا پرتاب می‌شود

شرکت "اسپیس ایکس" فردا(سه‌شنبه) موشک "فالکون هوی" خود را به فضا پرتاب خواهد کرد.
کد خبر: ۷۷۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹ 05 February 2018

شرکت "اسپیس ایکس" فردا(سه‌شنبه) موشک "فالکون هوی" خود را به فضا پرتاب خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمودو، نیروی پرتاب این موشک معادل 140660 پوند است که آن را به قدرتمند‌ترین موشک عملیاتی در جهان تبدیل خواهد کرد.

"الون ماسک"، مدیرعامل اسپیس ایکس اعلام کرد که موفقیت یا شکست این پروژه در حد یک احتمال است و ممکن است این موشک با موفقیت به فضا پرتاب شده یا شکست خورده و به زمین بازگردد.

ممکن است در سال جاری این موشک پیشران غول‌پیکر، حتی برای ارسال "گردشگران فضا" به اطراف ماه نیز استفاده شود.

ولی این امر مشروط به پرتاب اولیه ایمن این موشک خواهد بود. قطعا دسترسی به فضا سخت است و اسپیس ایکس در پروژه‌های فضایی خود با شکست نیز مواجه شده است. به عنوان مثال در تاریخ 1 سپتامبر 2016 موشک "فالکون 9" در جایگاه فرود زمینی در"کیپ کاناورال" منفجر شد و یک ماهواره 200 میلیون دلاری همراه آن از بین رفت.

الون ماسک علنا گفته است، اگر پرتاب موشک " فالکون هوی" هم مانند " فالکون 9 " با یک شکست فاجعه بار رو به رو شود، تعجب نخواهد کرد.

وی افزود: "فالکون هوی" نیزمانند "فالکون 9" به گونه ای طراحی شده است که قابل استفاده مجدد باشد. نیروی این موشک 70 متری توسط 27 موتور "مرلین" درمرحله اول و یک موتور "مرلین" در مرحله دوم تامین می شود.

برای مدیریت این فشار و استرس هسته مرکزی این موشک طراحی شده است و دلیل اصلی تعویق 3 ساله پرتاب موشک "فالکون هوی" نیز همین مسئله بوده است. قابل اعتماد بودن هسته "فالکون 9" قطعی نیست، ولی هسته "فالکون هوی" کاملا جدید است.

اسپیس ایکس مشخصا در تجارت ساخت موشک‌های مختلف است. بنابراین اگر به هنگام پرتاب این موشک نیز انفجار رخ دهد و پرتاب این موشک با شکست مواجه شود، این شرکت به راحتی دوباره برای ساخت موشکی دیگر اقدام خواهد کرد.

نمی‌شود در مورد پرتاب موفقیت آمیز این موشک در روز "سه شنبه" اطمینان داشت ولی به تضمین الون ماسک، این پرتاب بسیار هیجان انگیز خواهد بود. فردا همه می‌توانند این پرتاب را در "وبسایت" اسپیس ایکس مشاهده کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان