بازدید 5374

آیت‌الله جنتی: باید صدای اعتراض مردم را شنید

کد خبر: ۷۷۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ 05 February 2018
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که مسئولان باید با وضع فقیرانه زندگی کنند تا فقرا از غصه دق نکنند تاکید کرد: باید صدای اعتراض مردم را شنید.

به گزارش فارس، آیت‌الله احمد جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عصر امروز در نشست هماهنگی برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که در محل شورای نگهبان برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی را خداوند نصیب ملت ایران کرد و شاید در آینده هم نصیب هیچکس نشود.

وی افزود: این انقلاب توانسته است توطئه‌های سیاسی و امنیتی را از بین برود و حتی دوستان ما باور نمی‌کردند که انقلاب 40 سال سرپا بماند و پیشرفت‌های خوبی نصیب کشور کند.

جنتی با اشاره به اینکه خون شهدا توانسته این نظام را حفظ کند، گفت: نظام امروز در دست ما است و دستاوردهای بسیار خوبی داشته است که باید جنبه‌های معنوی و مادی خوب آن را حفظ کرده و در برابر تمامی تهدیدات بایستیم.

وی تصریح کرد: باید تهدیدات داخلی و خارجی را شناخت و این موضوع مهمی است؛‌ البته من نگران سال آینده‌ام که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد چرا که باید احتمالات را بررسی کرد و مدنظر قرار داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: دشمن نمی‌تواند بپذیرد نظامی 40 سال در برابر او ایستادگی کرده است از این رو هر کاری که بتواند می‌کند تا این نظام را ساقط کند ولی تاکنون هیچ کاری نتوانسته است انجام دهد.

وی با تاکید بر لزوم شنیدن صدای مردم و هم صدا شدن با آنان بیان داشت: نباید خود را از مردم جدا کرد؛ وضعیت معیشتی مردم بسیار بد است البته من وارد این حوزه نمی‌شوم چون کاری از دستم برنمی‌آید اما زمانی که غذا می‌خورم ناراحتم که چرا ما دستمانم به دهانمان می‌رسد ولی برخی دیگر از مردم این امکان را ندارند.

جنتی با انتقاد از اینکه مسئولین در این باره کاری نمی‌کنند اظهار داشت: مسئولان باید با وضع فقیرانه زندگی کنند تا فقرا از غصه دق نکنند؛ وقتی وضع معیشتی بد باشد همین فقرا در خیابان اعتراض می‌کنند چرا که نمی‌توانند زندگی را تحمل کنند.

دبیر شورای نگهبان گفت: ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که صدای اعتراض کسی بلند نشود؛ صدای اعتراضات باید بلند باشد اما باید طبق موازین قانونی صورت گیرد.

وی افزود: ما یک مجموعه وظایف عمومی داریم و باید مانع حرکت ماشین‌های میلیاردی در خیابان‌ها باشیم. مردم مستضعفی که نان برای خوردن ندارند این ماشین‌های گران‌قیمت را در خیابان‌ها می‌بینند؛ باید به فکر اینها بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در این زمینه کارهایی می‌توان انجام داد؛ یک موقع نمی‌شود کاری کرد همانند پدری که درآمدی ندارد، خانواده‌اش باید قانع باشند و بسازند اما وقتی می‌توان چاره‌ای اندیشید باید اقدام کرد.

وی اظهار داشت: اکنون هم که مقرر شده است وزرا و مسئولان با مردم صحبت کنند به مردم بگویند که چه کرده‌اند و چه می‌توانند بکنند تا مردم آرام بشوند؛ خدمات بسیاری در کشور صورت گرفته است اما از نظر معیشتی وضع مطلوبی نداریم اما باید مردم را قانع کرد تا متوجه شوند که به فکرشان هستیم و اگر هم نتوانسته‌ایم کاری بکنیم تصمیم داشته‌ایم ولی موفق نشده‌ایم.

جنتی در ادامه خطاب به اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از شما توقع دارم که همانطور که در همه صحنه‌ها خوب وارد می‌شوید و به نظام آبرو می‌دهید همانند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاهی که خدمتی بی‌سابقه بود در عرصه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب نیز به همان خوبی وارد شوید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همه باید بدانند ما با آمریکا و اسرائیل و عربستان طرف هستیم و باید اینها را سر جایشان بنشانیم.

وی تصریح کرد: اینها باید بدانند که با مردم طرف هستند نه اینکه صرفا با مسئولان نظام طرف باشند. بلکه 80 میلیون جمعیت کشور در مقابل آ‌نها هستند و این را در مراسم باشکوهی که برگزار می‌کنیم باید نشان دهیم.

دبیر شورای نگهبان مساله امروز را توطئه براندازی نظام و اسلام عنوان کرد و بیان داشت: باید توطئه‌ها را خنثی کرد و مساله ‌براندازی را جدی گرفت.

در ادامه نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سخنانی با تاکید بر اینکه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی محدود به ده روز دهه فجر نیست و بازه زمانی از دهه فجر 97 تا 98 را در بر می‌گیرد اظهار داشت: بیش از 85 درصد جمعیت کشور انقلاب اسلامی را و بیش از 50 درصد هم دفاع مقدس را ندیده‌اند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه جزئیاتی از روند کار ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان