بازدید 2026

فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است

کد خبر: ۷۷۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 05 February 2018

سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص فروش اینترنتی دارو و کالاهای سلامت محور عنوان کرد: ممنوعیت فروش دارو بر بستر فضای مجازی ولو داروهای بدون نسخه(OTC) کماکان بر قوت خود باقی است و متخلفین مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش فارس، کیانوش جهان‌پور سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به نقل قول های مختلف در خصوص داروخانه های مجازی و فروش اینترنتی دارو و کالاهای سلامت محور عنوان کرد: ممنوعیت فروش دارو بر بستر فضای مجازی ولو داروهای بدون نسخه(OTC) کماکان بر قوت خود باقی است و متخلفین مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

جهانپور اضافه کرد: موضوع فروش دارو از فروش مجازی و اینترنتی اقلام غیر دارویی متفاوت است و کماکان ضوابط موجود در خصوص فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی به قوت خود باقی است .

وی افزود : موضوع کسب و کارهای نوین و نحوه بکارگیری ابزارهای فرآهم آمده بر بستر فضای مجازی، توسط سازمان غذا و دارو رصد می شود و هرگونه تغییر احتمالی در ضوابط در آینده متناسب با فضای نوین کسب و کار اطلاع رسانی خواهد شد، لکن کماکان کلیه ضوابط در این خصوص بر قوت خود باقی است.

وی در پایان اظهار داشت : داروخانه های دارای مجوز فروش اینترنتی صرفا مجاز به فروش کالاهای بهداشتی، آرایشی و مکملهای تغذیه ای، شیرخشک، فرآورده های طبیعی و سنتی، ملزومات مصرفی پزشکی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو از طریق اینترنت و فضای مجازی هستند و هرگونه مجوز فروش اینترنتی عبارت است از مجوز فروش اینترنتی اقلام غیر داروئی در داروخانه، و داروخانه های دارای مجوز فروش اینترنتی اگر با کسب مجوز و یا به دلیل دیگری برای مدت معینی تعطیل شده باشند، مجاز به فروش اینترنتی نخواهند بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار