بازدید 8550

«سارینا» کوچولو هم قربانی قصور پزشکی شد

کد خبر: ۷۷۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸ 05 February 2018
رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به‌بررسی‌های مقدماتی صورت گرفته درباره پرونده دختر 8 ساله که درکما به سرمی‌برد گفت: شواهد نشان داده تزریق اشتباه دارو، محرز بوده است.

به گزارش ایران آنلاین، هادی هاشمیان گفت: پرونده قصور پزشکی «سارینا» کوچولو در دادسرای شهرستان علی‌آباد کتول تشکیل شده است و در تحقیقات مقدماتی پزشک و کارکنان بیمارستان اعلام کرده‌اند علت به کما رفتن این کودک تزریق اشتباه دارو بوده است. به‌همین خاطر پرونده به‌صورت ویژه در حال بررسی است و منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی و مشخص شدن وضعیت کودک هستیم تا بتوانیم کیفرخواست را صادر کنیم.

بهبود سطح هوشیاری سارینا

عباس بدخشان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان- هم دیروز درباره این پرونده گفت: در حال حاضر سطح هوشیاری کودک بالاتر آمده و بدون دستگاه تنفسی می‌تواند نفس بکشد ولی هنوز امکان بروز خطر وجود دارد.

وی در خصوص قصور پزشکی در پرونده سارینا نیز تصریح کرد: «قصور پزشکی در همه‌ جای دنیا وجود دارد. ولی برای وزارت بهداشت این مسأله حائز اهمیت بوده که پرستار بعد از مشاهده حال کودک، به اشتباه خود اذعان کرده و با اطلاع‌رسانی به پزشکان، موجب شده مراحل سم‌زدایی در مورد کودک انجام شود.»

دختر بچه ۸ ساله گلستانی، ۱۰ روز پیش در نیمه‌های شب به بیمارستان علی‌آباد کتول انتقال یافت که با تشخیص عفونت در بیمارستان بستری شد و با دستور پزشک معالج آمپولی به وی تزریق شد.اما کودک پس ازاین تزریق با کاهش سطح هوشیاری مواجه شد و به کما رفت. درحال حاضرتلاش تیم پزشکی ودرمانی برای نجات وی ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۰
خدایا به حق محمد و ال محمد، الساعه سلامتی این طفل معصوم و سایر بیماران رو بهشون برگردون
بله قصور پزشکی در همه جای دنیا وجود دارد ولی نه به انداره ایران.
چرا قصور پزشکی؟
قصور پرستاری هست.
چرا درست نمی نویسید؟!!
در ایران مدام میگویند همه جای دنیا قصور پزشکی هست. خوب چرا در مثلا کانادا یا آمریکا انقدر کمه. برای اینکه اگر قصور کنه بسیار سخت برخورد می کنند. در ایران پزشکان فقط پول گزاف می گیرند.
وقتی همه خانواده ها تلاش میکنن که فرزندشان حتما دکتر شود بخاطر درآمد و اسم و .... و از روی علاقه نیست نتیجه این میشود مرتب دنبال آمار نباشید در فلان کشور بیشتر است اینجا هنوز خوبه اختلاف درآمد ها اگه درست بشه مشکل خیلی چیزا حل میشه
عکسی که گذاشته اید اشتباهه. مربوط به سارینایی هست که تو کرمانشاه از سرما فوت کرد.
بنظرم پدر و مادرها باید در مورد بیماریها و داروها اطلاعات کسب کنند . همین دیروز دکتر برای دخترم که بخاطر آلرژی خیلی سرفه میکرد آمپول "متیل پردنیزولون استات" تجویز کرد . قبل از تزریق دارو تو اینترنت و شبکه های اجتماعی سرچ کردم دیدم خیلی ها نوشتن که آمپول خطرناکیه و چند تا بچه با تزریق اون به کما رفتن و حتی موجب مرگ کودکان شده . موضوع را با دکتر مطرح کردم و ایشان گفت من نوشتم که یک چهارم از دارو تزریق شود . باز هم از دکتر دیگری سوال کردم و حتی از داروخانه چی هم سوال کردم و جلوی چشمم روی جعبه دارو نوشت یک چهارم تزریق شود . بعدش هم تا موقعی که پرستار توی اون شلوغی ها بخواد دارو رو تزریق کنه مثل عقاب بالای سرش بودم و یکی دو بار محض یادآوری ازش سوال کردم که آیا باید یک چهارم تزریق شود؟ پرستار علیرغم گیجیش و شلوغی درمانگاه مقدار درست رو جلوی چشمم توی سرنگ کشید و تزریق کرد و خدارو شکر مشکلی هم پیش نیامد . حالا تصور کنید اگه پدر و مادرها تحقیق نکنند و همه چیز را به پرستار بسپارند به راحتی با یک خطای انسانی یک خانواده داغدار میشن.
هنوز در باغ سبزمان است. با این افت تحصیلی که میبینیم دیر نخواهد بود که به امروزمان قبطه بخوریم. تازه افت تحصیلی دارد خودش را در بخش پزشکی آشکار میکند و مطمئنا در آینده خبرهای ناگوارتری خواهیم شنید. قابل توجه دوستان و هموطنانی که افزایش حقوق اساتید دانشگاهها را جفا به خود میبینند دوستان عزیز نتیجه حرفهایتان در اینگونه موارد دیده میشود. نه اینکه اساتید کوتاهی کرده اند یا عمدی در کار بوده باشد نه ولی استادی که بدود در دو یا سه جا کار کند انتظار داری نتیجه بهتر از این بشود؟ معلمی مثل مکانیکی یا لوله کشی نیست که فقط خستگی جسمانی داشته باشد شاید از آنها هم جسما کمتر خستگی داشته باشد ولی ذهنی وحشتناک خسته میشوند و بقیه ماجرا را خود حدس بزنید چه میشود. بهتر است کمی بیشتر فکر کنیم.
البته من پزشک نیستم ، ولی واقعا جالبه که حتی وقتی در خود خبر آمده که یک پرستار (اونهم به طور سهوی) باعث به وجود اومدن این مشکل شده، باز هم رسانه های ما از تیتر "قصور پزشکی" استفاده می کنند.

خوب البته قابل درکه، چون در حال حاضر مردمِ ما از شنیدن این کلمات لذت می برن! در کشور به اصطلاح پیشرفته ای که من زندگی میکنم (آلمان)، پزشکها بین مردم به تشخیص اشتباه معروف هستن! برای خودم هم چندین بار این اتفاق افتاده! ولی می بینم در کشور عزیزم ایران، جنگی بر علیه پزشکان ایرانی شروع شده که متاسفانه سرآخر دودش به چشم همه خواهد رفت!
خودتون ميگيد پرستار به اشتباه خود پي برده بعد تيتر ميزنيد قصور پزشكي!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر