بازدید 2125

ارتش سوریه در دروازه‌های شهر استراتژیک "سراقب"

ارتش سوریه در میان فروپاشیدن خطوط دفاعی هیئت تحریر الشام و گروه‌های هم‌پیمان آن در حال پیشروی سریع در حومه جنوبی ادلب است تا جنگی سرنوشت ساز را کلید بزند.
کد خبر: ۷۷۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 04 February 2018

ارتش سوریه در میان فروپاشیدن خطوط دفاعی هیئت تحریر الشام و گروه‌های هم‌پیمان آن در حال پیشروی سریع در حومه جنوبی ادلب است تا جنگی سرنوشت ساز را کلید بزند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، ارتش سوریه روز گذشته به روستای تل علوش در حومه جنوب شرقی ادلب یورش برد و به سمت "تل سلطانه"، "منه" تا "جزرایه" در هم‌جواری آن پیشروی داشت تا مقابل یک نبرد سرنوشت‌ساز و استراتژیک باشد چرا که اکنون در چند کیلومتری شهر استراتژیک "سراقب" است که از مهمترین کانون‌های حضور هیئت تحریر الشام (النصره سابق) در حومه جنوبی ادلب محسوب می‌شود.

نبرد سراقب دروازه و پایگاه اصلی برای آغاز مادر درگیری‌ها در شهر ادلب آخرین مقر اصلی هیئت تحریر الشام در کل جغرافیای سوریه است.

براساس نقشه درگیری‌ها در این منطقه ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در حال پیشروی به سراقب و تل العیس هستند که آن هم منطقه‌ای استراتژیک است تا به این ترتیب زمینه برای ایستادن مقابل النصره در ادلب فراهم شود. 

این در حالی است که به گفته یک مقام نظامی سوری، ارتش سوریه اکنون در ۱۳ کیلومتری اتوبان بین‌المللی حلب - دمشق است.

طی ۲۴ ساعت گذشته روستاهای المشیرفة، الطویحنة، الحسینیة، تل السلطان، مسعدة، تل خارطة، جبل الطویل، تل کلبة و تل مسعدة در حومه جنوب ادلب و نیز سه روستا در حومه شمال شرقی حماه آزاد شدند.

فعالان در ادلب در بیانیه‌ای تاکید کردند، تحریر الشام قصد دارد دست به یک سری بازداشت‌ها در شهر بزند در حالی که همزمان حملات هوایی به این شهر افزایش یافته و ارتش سوریه مساحت‌های زیادی را به سمت اتوبان دمشق - حلب و شهر سراقب به دست آورده‌ است.

شهرهای دیگری در این محور شاهد عقب‌نشینی نیروهای هیئت تحریر الشام همزمان با پیشروی ارتش سوریه بوده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها