بازدید 8601

احداث بزرگترین پروژه‌ی برقی دنیا در استرالیا

به گفته ی مقامات استرالیایی، دولت این کشور قصد دارد که تا قبل از انتخابات این کشور در ماه مارچ سال جاری در جنوب این کشور شبکه ای از ۵۰ هزار صفحه ی خورشیدی برای تولید برق خانگی ایجاد کند.
کد خبر: ۷۷۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 04 February 2018

احداث بزرگترین پروژه‌ی برقی دنیا در استرالیابه گفته ی مقامات استرالیایی، دولت این کشور قصد دارد که تا قبل از انتخابات این کشور در ماه مارچ سال جاری در جنوب این کشور شبکه ای از ۵۰ هزار صفحه ی خورشیدی برای تولید برق خانگی ایجاد کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، به گفته ی یکی از مقامات این کشور، استرالیا در رتبه ی اول تولید انرژی به وسیله ی منابع تجدید پذیر در دنیا قرار دارد و اکنون دولت استرالیا قصد دارد که با نصب صفحه های خورشیدی بر روی پشت بام خانه ها، بزرگترین شبکه ی تولید برق را که به وسیله ی باتری های لیتیومی Tesla Powerwall کار می کند احداث کند. به گفته ی این مقام استرالیایی، مراحل اولیه ی این ‍پروژه با نصب ۱۱۰۰ صفحه ی خورشیدی بر روی ''مسکن های عمومی'' آغاز خواهد شد.

احداث بزرگترین پروژه‌ی برقی دنیا در استرالیا 

لازم به ذکر است که سیستم صفحه های خورشیدی ۵ کیلوواتی و باتری های لیتیومی Tesla Powerwall 2 با قدرت ۱۳.۵ کیلووات بر ساعت بدون اخذ هیچ گونه هزینه ای برای خانوارهای علاقمند نصب شده و منابع مالی آن به وسیله ی ترکیبی از پول به دست آمده از فروش برق معمولی، مالیات و وام تامین خواهد شد.

همچنین، در اولین روز ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ دولت استرالیا موفق شد که بزرگترین ''باتری لیتیوم-یون'' دنیا را را با هدف تقویت سیستم برق رسانی این کشور در تابستان راه اندازی کند. حامیان تولید این باتری معتقدند که این اختراع توانسته است تا حد زیادی سیستم برق رسانی استرالیا را تقویت کند. باید به این نکته اشاره گردد که ۴۰ درصد تولید برق در کشور استرالیا به وسیله ی توربین های بادی تامین می گردد و اخیرا سیستم برق رسانی این کشور به طور مکرر شاهد قطعی و اختلال بوده و قیمت منابع مختلف انرژی را به شدت بالا برده است.

از سویی دیگر، مخالفان احداث سیستم صفحه های خورشیدی خانگی این ‍پروژه را یک ''بی پروایی'' در حوزه ی انرژی دانسته و معتقدند که باعث خواهد شد قیمت برق افزایش یابد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل