بازدید 7351
تأملی بر بخشنامه صادره توسط گمرک کشورمان؛

تحقق «شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» برای خارجی‌ها و وارد کنندگان!

در حالی که مشتریان رستوران‌ها و فست‌فود‌ها گاه ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند و کسی نیست به دادشان برسد، برخی مسئولان در تلاشند مبادا این مالیات به واردات کالا‌های خارجی گزندی وارد کند؛ آنقدر که حاضرند ماهی یک بار قوانین خود را مرور کرده و برخی واردکنندگان را مشمول معافیت کنند!
کد خبر: ۷۷۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 04 February 2018
در حالی که مشتریان رستوران‌ها و فست‌فود‌ها گاه ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند و کسی نیست به دادشان برسد، برخی مسئولان در تلاشند مبادا این مالیات به واردات کالا‌های خارجی گزندی وارد کند!

به گزارش «تابناک»؛ گمرک ایران طی نامه‌ای به مدیران اجرایی این دستگاه، ضمن اشاره به یکی از مفاد برنامه ششم توسعه، واردات و توزیع چای خارجی را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف خواند و مستند این تصمیم را، اعلام سازمان امور مالیاتی اعلام کرد؛ نامه‌ای که چند روز پیش ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است.

این در حالی است که مسئولان گمرک در دی ماه اعلام کرده بودند، آن دسته از چای‌های وارداتی از پرداخت مالیات معاف است که افزودنی نداشته باشند؛ یعنی «معافیت عرضه و واردات چای خشک بدون هیچ‌گونه افزودنی اعم از اسانس و نظایر آن ... [با این ملاحظه که] این معافیت قابل تسری به خدمات بسته بندی، فرآوری و توزیع انواع چای خشک نخواهد بود.»

بدین ترتیب، نامه اخیر مشخص می‌کند، موارد مشمول معافیت که پیشتر توسط گمرک در خصوص واردات چای اعلام شده بود، همگی برچیده شده‌اند؛ چه انحصار این معافیت به واردات چای خشک بی هیچ افزودنی و چه غیرقابل تسری بودن این معافیت به خدمات بسته‌بندی، فرآوری و توزیع این محصولات در داخل کشور.

 
تحقق «شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» برای خارجی‌ها و وارد کنندگان!
تغییری در جهت تسهیل واردات چای خارجی که به فاصله بسیار کوتاهی از تغییر قبلی رقم می‌خورد و از این روی، بسیار عجیب به نظر می‌رسد. اینکه نوزدهم دی ماه خبر برسد، واردات چای خشک به شرطی که هیچ گونه افزودنی نداشته باشد، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است و به یک ماه نکشیده، این شرط حذف شده و همه نوع چای خشک وارداتی معاف از این نوع مالیات شود؛ گویی عده‌ای پشت در سازمان مالیات بر افزوده ایستاده بودند تا موارد شمول این قانون تغییر کند و بتوانند چای‌های وارد شده به مبادی گمرکی را با هزینه کمتر ترخیص کرده و روانه بازار کنند!

شائبه‌ای که البته به این اندازه محدود نمی‌ماند و فراتر از اینهاست. تنها کافی است یکی از هزاران گلایه چایکاران کشورمان در خصوص حمایت نکردن مسئولان از ایشان و بها دادن به واردات محصولی را که مشابه آن در کشور تولید می‌شود،به یاد آورید تا ماجرا برایتان روشن شود. گلایه‌هایی که مسئولان همواره از شنیده شدنشان خبر می‌دهند، اما امثال این نامه گمرک ثابت می‌کند که شنیده نشده‌اند!

نامه‌ای که بر بالای آن شعار سال، یعنی «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نقش بسته، اما فحوای آن نه با اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد و نه با تولید و اشتغال، که برعکس، ضد همه اینهاست. گویی قرار است از تولید و اشتغال دیگر کشور‌ها حمایت کرده و به اقتصاد ایشان سود برسانیم، وگرنه چه دلیلی دارد چای خارجی را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کنیم؟ آیا قصد داریم مانع از افزایش نرخ آن شویم تا قدرت بیشتری در مقابل چای تولید داخل داشته باشد یا چه؟

آیا می‌توان پذیرفت که اعمال مالیات بر ارزش افزوده در برخی امور، مانند مراجعه به رستوران‌ها و فست‌فود‌ها امان مردم کشوری را بریده باشد، اما مسئولان سازمان مالیات بر ارزش افزوده ماهی یک بار جلسه بگذارند و بخشی از واردات را از پرداخت این نوع مالیات معاف کنند و دیگر مسئولان به سرعت خواستار اعمال این مصوبه در واحد‌های خود باشند؟ آیا این اقدام نسبتی با آن شعار مندرج در بالای نامه‌های اداری هم دارد یا اساس مسئولان بر تحقق آن شعار، اما برای خارجی‌ها قرار گرفته؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۷
شماها باید عذرخواهی کنید

یجور مطلب نزنید و رنگ عوض نکنید که انگار از اول منتقد این روش یودید
بالاخره به قول پرویز پرستویی راه برای رسیدن به خدا زیاده
حالا راه برای گمرگ زیاده چه ماشین چه چایی چه مواد غذایی و ...
ترامپ خطاب به کشورهای غربی

تا میتوانید دولت ایران را بدوشید!!




برجام
از ما کارمندا که مالیات رو قبل از این که حقوقمان را بدهند تاریال آخر کسر کرده و بعد واریز می کنند . ایکاش ماهم یه وارده کننده بودیم......
حالا این چای که معاف از مالیات شده بعد از بسته بندی با احتساب ارزش افزوده به مشتری فروخته خواهد شد.
بذارین هر کاری میخان کنن حوابه دلار شد 4800
این شعارها در عمل فقط برای مردم عادی هست و برای مسئولین فقط در حد شعار طبق معمول
بنویس قربان قلمت
یکشنبه 15 بهمن نرخ ارز همچنان در مسیرصعود :
دلار آمریکا 4780 یورو 6160 پوند 6780 دلار کانادا 4000 تومان !!!!
خنده کنیم یا گریه
یکشنبه 15 بهمن
دلارآمریکا درآستانه ثبت رکورد تاریخی 5000 تومان !!!
دلار آمریکا 4780 یورو 6160 پوند 6780 دلار کانادا 4000 تومان !!!!
بابا چه ربطي داره وقتي توليد داخل كفاف نميده يا بي كفايتي و سود جويي باعث ميشه قيمت بره بالا و مردم هم از لطف شما قدرت خريد ندارن چي كار كننن مثال بارزش برنج هست كدوم كارمندي با يه خانواده 4 نفره مستاجري ميتونه برنج داخلي كيلو 13000 تومن بخوره .

مسولين آسوده بخوابيد شهر در امن و امان است !!!!!!!!!!!!!!!!!!
مجوز ورود چند قلم کالای حساس از جمله چای فقط توسط شورای امنیت ملی صادر میشه و به هر کسی هم نمیدن مگر ژن خوب داشته باشه.
اما بالای سرکاعذی گمرک که دستور حذف مالیات را صادر کرده ، شعار اقتصاد مقاومتی جالب توجه است .؟!
انگار تو دوران قاجار هستیم که اینهمه امتیازات رنگارنگ به خارجی ها میدیم
دیگه داریم به همه دنیا با ج میدیم
قبلا هم نوشتم مالیات بر ارزش افزوده بر غذا خیانت به ملت ایران است وهمه جای دنیا سعی میکنند تا غذا ارزان در اختیار ملتشان قرار بگیرد.اگر کشوری بخواهد نیروی کار پر انرژی داشته باشد باید غذا ارزان شود.نگاهی به قیمت یک ساندویچ گوشت در اذربایجان ترکیه ارمنستان گرجستان امارات و...بشما میگوید ما گرانترین غذا با توجه به در امدها در کشورمان نسبت به همسایه ها داریم.
سالهاست که هر سال را به یک نام اختصاص داده می شود متاسفانه در تمام سالها عملکردها دقیقآ برعکسآن نام انجام می شود
در حال حاضر وزارت صنایع و بازرگانی ا که مجوز و ثبت سفارش کالایی را میدهد که در ایران بهترین آنها تولید میشود و تازه حتی اگر تولید نشود و یا با آن کیفیت تولید نمیشود هم نباید در موقعیت فعلی که ارز هر روز گرانتر و مردم ما فقیرتر میشوند، اجازه واردات کالاهای غیر اساسی را بدهند. این امر و این ثبت سفارشات میتواند منجر به اغتشاشات جدید شود که مسئولش وزیر صنایع و بازرگانی در درجه اول و آقای سیف در درجه دوم بدلیل حرفهای کذب ایشان در مورد نرخ ارز هستند.
اخه یا خودشون واردکننده هستند یا شریکند که میخان سودشون زیاد شه
آمریکا سالهاست ورشکست شده و فروش اسلحه بخش عمده ای از درآمدش رو تشکیل می دهد. بنابراین تنها کشوری که سالهاست نه به دنبال صلح که بلکه به دنبال جنگ افروزی در منطقه است، آمریکاست. البته روسیه هم در رقابت با آنهاست. می بینیم که آنها برخلاف سابق رسماً به صورت مستقیم وارد جنگ نمی شوند و به دنبال گروههای ناراضی از دولتهای منطقه می گردند که اهداف شوم خود را عملی کنند و در این میان از نقش حکومت های وابسته و غیر مردمی هم نباید غافل شد که کمک به سزایی به آنها می کنند. حفظ قدرت به هر قیمتی توسط حکام منطقه مردم خاورمیانه را به خاک سیاه نشانده است. متاسفانه گروههای تروریستی منسوب به کردها هم در حال حاضر مثل برخی حکام منطقه هم به هر قیمتی و تنها با توسل به اقدامات مسلحانه منطقه را با مشکل بسیار بزرگ مواجه کرده اند و راه هر گونه حرکات دموکراتیک و صلح طلبانه را بسته اند. در هر کشوری مردم بخواهند به روشهای امروزی به دنبال حق خود باشند اینها اسلحه به دست گرفته و با تحریک تاجران اسلحه در صدد تصرف شهرها بر می آیند و این مسأله منجر به خون‌ریزی‌های زیاد می شود. کردها باید بدانند که حتی اگر کشوری به نام کردستان تشکیل شود، ماموریتش جنگ افروزی و ایجاد بازار اسلحه برای تولید کنندگان اسلحه خواهد بود. مردم منطقه هم بر این امر واقف هستند و سرسختانه در برابر آن ایستاده و خواهند ایستاد. چرا عده ای نباید بر این امر واقف باشند که آدم نژادپرستی مثل ترامپ که نفرت از مردم جهان از کلامش می بارد نمی تواند خیرخواه بخشی از مردم منطقه باشد؟
با سلام . فراربود که اداره کشور با پایه مالیات باشد . و همه برای استفاده از امکانات رفاهی . خدماتی و امنیتی کشور مالیات بپردازند . جلا چرا معاف شدند ؟
در آستانه سالگرد شکوهمند پیروزی حق بر باطل
چند روز پیش رفتم ایرانخودرو دستمزد باز و بسته کردن سرسیلندر پژو رو 200 و هزینه قطعات رو 250 تومن حساب کردن فاکتور هم دادن بعدش دیدم زده 9% مالیات بر ارزش افزوده نزدیک 40 تومن مالیات زور ازم گرفتن
در صورتیکه اگه بیرون رفته بودم تعمیر نصف این هزینه پرداخت میکردم ماشینمش هم 3 روز نمی خوابید و مالیات زوری هم نمیدادم
مسئولین بدونن که ما هم خدایی داریم
اين بخشنامه هم روبزاريد دركنارممنويت ثبت سفارش خودرو وافزايش تعرفه....
فقط وسط دعوابا اجازه نرخ تعيين كنم! همين چاى بدون افزودنى معاف ازهمون بندهاى فسادبرانگيزه كه توتعرفه هاى گمركى زياد داريم، چاى چايه ديگه بايديه تعرفه داشته باشه، يا تخمه تخمه است حالا چه براى روغن كشى چه براى خوردن، مشكل اينجاست بارشوه و...كالا جز اقلام باتعرفه پايين تعيين ميشه يا بلعكس بخوان حالت رو بگيرن صدبارهى گمرك سوال مى پرسه مى شى توپ فوتبال بين گمرك واستاندارد...اونوقت با يك مى تواند روزگارت سياه ميشه سرتعرفه ياخوشبحالت ميشه بستگى به ...، مثلا تخمه خوب علاوه بر روغن كشى مى تواندبراى تخمه خوراكى هم استفاده بشه يا...كارآگاه شرلوك هلمز كه دنبال كالا نمى ره ببينن سرنوشتش چى ميشه... خلاصه داستان تعرفه خودش ماجرايى است خواندنى توهر زمينه اى از كاغذ بگير تا كريستال
حتما ژن خوب داشتن وگر امثال من و شما برای خرید فلافل هم باید مالیات بدیم
اینجور کارا هست که مردم رو دلسرد میکنه
اون وارد کننده محترم چای یعنی کی میتونه باشه !!!!!!!
اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادش برای مسئولین و مقاومتش برای مردم !!!
تا زمانی هر نوع معافیت چه برای ارگانها یا هر عنوانی وجود داشته باشد باتوجه به نفوذی ها در ادارات کشور از آن برای اهداف شخصی یا ارگانی استفاده خواهد شد لذا تنها راه حذف کلیه معافیت های گمرکی است و در صورت نیاز واقعی بعضی از ارگانها در قبال ارائه مدارک مستند مصرف کالای وارده توسط ارگان مربوطه معادل ریالی آن بصورت کمک به آن ارگان پرداخت شود تا ضمن جلوگیری از سوء استفاده کننده ها میزان کمک نیز قانونمند شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار