بازدید 6054
۸

دلایل گران شدن موز تا کیلویی ۸۰۰۰ تومان

طی روزهای اخیر قیمت موز تا کیلویی۸۰۰۰ تومان هم پیش رفت که رئیس اتحادیه بارفروشان دلیل این افزایش قیمت را عوامل متعددی از جمله کمبود تولید این محصول در فیلیپین، افزایش نرخ جهانی، افزایش نرخ ارز، سرما و غیره اعلام کرد.
کد خبر: ۷۷۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹ 03 February 2018

 

طی روزهای اخیر قیمت موز تا کیلویی۸۰۰۰ تومان هم پیش رفت که رئیس اتحادیه بارفروشان دلیل این افزایش قیمت را عوامل متعددی از جمله کمبود تولید این محصول در فیلیپین، افزایش نرخ جهانی، افزایش نرخ ارز، سرما و غیره اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، قیمت موز طی هفته گذشته با افزایش قیمت مواجه شد و تقریبا ۳۰ درصد گران‌تر از هفته قبل از آن فروخته شد؛ به گونه‌ای که موز ۶۱۰۰ تومانی در هفته منتهی به ششم بهمن‌ماه، به کیلویی ۸۰۰۰ تومان در هفته گذشته رسید.

حسن صابری - رئیس اتحادیه بارفروشان - در این باره به ایسنا گفت: عوامل متعددی می‌توان برای افزایش قیمت موز برشمرد که هم‌اکنون قیمت عمده‌فروشی آن بیش از ۶۰۰۰ تومان است که با احتساب سود منطقی حدود ۳۵ درصدی انواع میوه از عمده‌فروشی تا خرده‌فروشی، قیمت حدود ۸۰۰۰ تومانی هر کیلوگرم موز در بازار مصرف منطقی به نظر می‌رسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان افزود: یکی از عوامل افزایش قیمت موز طی هفته گذشته افزایش نرخ ارز و بالارفتن قیمت جهانی این محصول ناشی از کمبود تولید آن در برخی از کشورها است البته سهمیه موز ایران از سوی کشورهایی مانند فیلیپین کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: میزان تولید موز در فیلیپین به عنوان یکی از عمده تولیدکنندگان این محصول در جهان کاهش پیدا کرده و به همین دلیل سهمیه کشورهایی مانند ایران نیز کمتر شده است. طبیعتا در چنین شرایطی میزان واردات و نهایتا عرضه موز در بازار داخلی ایران نیز کاهش پیدا می‌کند و خود عاملی برای افزایش قیمت تبدیل می‌شود.

صابری اظهار کرد: در این وضعیت فشار بسیاری از کشورها مانند ایران برای تامین موز مورد نیاز بازارشان به کشورهایی مانند اکوادور است که این کشور هم نمی‌توان تامین‌کننده این نیاز باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۸
هر ایرانی سال گذشته از نظر مبلغ ریالی چقدر میوه خارجی خوردند و با این پول چه کار ها که نمی توان کرد پیرامون این موضوع مقاله ای تهیه بفرمایید
همه کالاها و مواد خوراکی داره آروم آروم با جهش دلار افزایش پیدا میکنه دلار امروز رسید به 4700 پس یه تورم شدید با رکود در انتظار مردم عزیز خواهد بود قبل از موز تخم مرغ سه برار شد
اشتباهه انفولانزای موزی دلیلشه
واقعا کلمه*سهمیه* را خوب اومدی - در این بلبشوی بی قانونی - سهمیه موز دیگه چه صیغه ای است ؟
دلیل اصلی همون و غیره است
بله به علت افزایش تولید برف در ایران کشور چهار روز فلج بود.
برای گرون کردن هزار تا دلیل میارید ولی برای ارزان کردن هیچ دلیلی نداریم
زياد حاشيه رفتيد راجب موز ، به عنوان وارد كننده موز به چند كشور توليد كننده تقاضا بدهيد خواهيد ديد كه موز را حتى با قيمّت ٣٠٠٠ تومان هم مى توانيد عرضه كنيد . ان هم نوع درجه يكش را.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر