بازدید 2385

«ولید بن طلال» شکنجه‎اش در هتل‎ زندان را رد کرد

شاهزاده تبرئه شده سعودی در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» از داخل هتل زندان «ریتز کارلتون» در واکنش به گزارش بی بی سی درباره شکنجه وی، آن را تکذیب و اعلام کرده است که «من در این هتل همانند منزل شخصی خود آزاد هستم.»
کد خبر: ۷۷۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 03 February 2018

شاهزاده تبرئه شده سعودی در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» از داخل هتل زندان «ریتز کارلتون» در واکنش به گزارش بی بی سی درباره شکنجه وی، آن را تکذیب و اعلام کرده است که «من در این هتل همانند منزل شخصی خود آزاد هستم.»

به گزارش فارس، شبکه خبری بی بی سی مصاحبه‎ای را با یک تاجر کانادایی در اواخر ژانویه گذشته منتشر کرده است و در آن اعلام کرد که ولید بن طلال در هتل پنج ستاره نیست، بلکه داخل زندان است و عربستان این هتل را به زندانی «فاخر» تبدیل کرد و در آن صدها نفر از ثروتمندان زندانی هستند.

خبرگزاری رویترز برای پیگیری این موضوع با مقامات سعودی ارتباط گرفت، اما سعودی‎ها آن را تکذیب کردند و سپس از این خبرگزاری برای مصاحبه با ولید بن طلال دعوت به عمل آمده است.

ولید بن طلال در مصاحبه رویترز، اتهامش به فساد را رد و اعلام کرد که وی از این اتهامات تبرئه خواهد شد وکنترل همه اموال و شرکت های خود را در دست خواهد گرفت.

ولید بن طلال در پاسخ به اولین سوال خبرنگار رویترز که چرا در بازداشت به سر می برید، گفت: تعدادی در اینجا(ریتز کارلتون) بازداشت هستند و طبیعی است که به طور کامل با حکومت همکاری کنیم، زیرا من بخش از خاندان حاکمه عربستان هستم. پرونده من در روزهای پایانی خود را سپری می کند.

وی درباره اتهاماتش گفت: اتهامی وجود ندارد، بلکه یک سری سوال و جواب‎هایی بین من و حکومت وجود دارد و من تنها در خصوص امور متعدد که نمی توانم آن را آشکارا بیان کنم، با حکومت بحث و مناقشه می‏کنم.

وی درباره علت مصاحبه‎‏اش با رویترز گفت: شایعاتی از شبکه بی بی سی درباره شکنجه من مطرح شده است که آن را به صراحت رد می کنم. من در هتل به سر می برم و همه چیز خوب است، گویا من در منزل شخصی خود به سر می برم.

بن طلال افزود: تحقیقات مربوط به من در چارچوب مبارزه با فساد به این دلیل است که من در تعدادی از پروژ‎ه‎های محلی و طرح‎های منطقه‎ای و بین‎المللی مشارکت دارم و چیزی ندارم که بخواهم آن را مخفی کنم.

شاهزاده سعودی گفت: شایعاتی را نیز روزنامه بلومبرگ درباره اینکه بخش اعظمی از سرمایه های من مصادره می شود، منتشر کرد که آن را نیز رد می کنم. من در حال حاضر در حال مناقشه با حکومت هستم و این مساله ربطی به مسایل سیاسی و حتی اقتصادی و فساد ندارد و دوست دارم در اینجا بمانم تا کاملا تبرئه شوم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه مناقشه شما با حکومت درباره چه مسایلی است، گفت: نمی توانم به این سوال پاسخ بگویم. حدد ۳۰ سال است که در عربستان فعالیت می کنم و اکنون سیستم پادشاهی جدیدی در عربستان وجود دارد که فقط می خواهد همه جزئیات را مورد بررسی قرار دهد و من نیز پاسخ مثبت دادم و همکاری می کنم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر