بازدید 2436

نماینده پارلمان سومالی: عوامل امارات قصد ترور مرا داشتند

رئیس کمیته امور قانون اساسی در پارلمان و مجلس سنای سومالی تأکید کرد که دستگاه اطلاعات امارات و عوامل وی قصد ترور او را داشته‌اند.
کد خبر: ۷۷۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 03 February 2018

رئیس کمیته امور قانون اساسی در پارلمان و مجلس سنای سومالی تأکید کرد که دستگاه اطلاعات امارات و عوامل وی قصد ترور او را داشته‌اند.

به گزارش فارس، «عبد حسن عوالی قیبدید» گفت که دستگاه اطلاععات امارات در پشت قضیه یورش به منزل او در موگادیشو (دسامبر گذشته) قرار دارد.

عوالی در یک کنفرانس خبری در موگادیشو افزود که دستگاه اطلاعات امارات چند نفر از اعضای دستگاه اطلاعاتی سومالی و نیروهای این کشور که در اردوگاه‌های امارات در موگادیشو آموزش دیده‌اند به خدمت گرفته بود تا طرح ترور مرا اجرا کنند.

وی تصریح کرد که همچنان جانش در خطر است به خصوص اینکه دولت سومالی و دستگاه‌های مختلف آن هنوز هیچ نتیجه‌ای از تحقیقات مربوط به منزلش را اعلام نکرده‌اند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، ۳۰ دسامبر گذشته چند نیرو که گفته می‌شود وابسته به امارات بودند به منزل عوالی یورش بردند که دولت سومالی نیز این قضیه را محکوم و اعلام کرد که تحقیقاتی در این باره انجام خواهند داد.

ابوظبی از سال پیش اردوگاهی به منظور آموزش نیروهای ارتش سومالی در موگادیشو احداث کرده است و نوامبر سال گذشته ۴۰۰ سرباز که در این اردوگاه آموزش دیده‌اند تحویل دولت سومالی داد. ابوظبی همچنین اردوگاه آموزش نیروهای وابسته به منطقه «بونتلاند» در شمال شرقی سومالی را مدیریت می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر