بازدید 2008

پس از راخین، کاچین میانمار باعث نگرانی بین‌المللی است

در گزارش حقوق بشری سازمان ملل آمده است، درگیری‌های دامنه‌دار میان ارتش میانمار و چریک‌های "ارتش استقلال کاچین" در شمال این کشور از ۹ ژانویه سال جاری میلادی افزایش یافته و شدت گرفته است.
کد خبر: ۷۷۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 03 February 2018

در گزارش حقوق بشری سازمان ملل آمده است، درگیری‌های دامنه‌دار میان ارتش میانمار و چریک‌های "ارتش استقلال کاچین" در شمال این کشور از ۹ ژانویه سال جاری میلادی افزایش یافته و شدت گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این گزارش همچنین آمده است: سازمان ملل و دیده‌بان حقوق بشر این نهاد بین‌المللی نگران امنیت غیرنظامیان در این منطقه از میانمار هستند. منطقه "تانای" از ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸ درگیری‌های زیادی را به خود دیده و گزارش‌هایی از کشته یا زخمی شدن غیرنظامیان در این منطقه منتشر شده است.

ارتش استقلال کاچین یکی از قدرتمندترین گروه‌های چریکی میانمار است و از ۲۰۱۱ با ارتش میانمار به صورت منظم درگیری دارد؛ این درگیری‌ها با نقض آتش‌بس ۱۷ ساله میان دو طرف از سر گرفته شده است.

سازمان ملل در گزارش خود آورده است، گروه‌های کمک‌رسان گزارش دادند که حدود ۱۸۰۰ تن که اکثرا کارگر هستند از منطقه تانای و در نتیجه این درگیری‌ها خارج شدند اما غیرنظامیان هنوز در مناطق درگیری هستند و نمی‌توانند خارج شوند.

کارمندان سازمان ملل نیز نمی‌توانند به مناطق درگیر وارد شوند و به همین دلیل از صحت این اطلاعات اطمینانی وجود ندارد.

در منطقه "سومپرابوم" در کاچین نیز بیش از ۷۰۰ غیرنظامی پس از آغاز درگیری‌ها در ۲۲ ژانویه سال جاری میلادی در مناطق جنگلی پناه گرفته‌اند که شامل روستاییان و حدود ۵۰۰ تن از افراد بی‌خانمانی می‌شوند که پس از انفجار بمب‌های خمپاره‌ای در نزدیکی اردوگاهشان فرار کرده و در جنگل پناه گرفته‌اند.

این تنش در حالی شدت گرفته که دولت میانمار اکنون با بحران مسلمانان روهینجایی در مرز بنگلادش دست به گریبان است.

یانگهی لی، بازرس حقوق بشر سازمان ملل که مسئول بررسی اوضاع روهینجایی‌هاست، از دسامبر ۲۰۱۷ برای بررسی مناطقی که این افراد در آن ساکن هستند، ممنوع الورود شده است.

وی از جامعه بین‌الملل خواسته تا فشارهای بیشتری را بر فرماندهان نظامی وارد کند و از چین نیز درخواست کرده تا از وضعیت حقوق بشری در جریان درگیری‌ها اطمینان حاصل کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر