بازدید 4277

سود چندین هزارمیلیاردی در جیب واردکنندگان انحصاری خودرو / پیشنهاد اخذمالیات ویژه از واردکنندگان خاص

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ مجلس، انحصار واردات خودرو توسط چند شرکت را عامل افزایش حدود دوبرابری قیمت خودرو در یکسال گذشته دانست.
کد خبر: ۷۷۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 03 February 2018

رحیم زارع در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص واردات خودرو گفت:در حال حاضر چند واردکننده خودرو در کشور وجود دارد که مدعی هستند نمایندگی اصلی شرکت های خودروسازی در دنیا می باشند و در یکسال گذشته باعث شدند قیمت خودرو خارجی تا حدود دو برابر افزایش یابد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی ادامه داد:شنیده می شود چند شرکت واردکننده خودرو که انحصار واردات را در اختیار دارند، حدود چندین هزار میلیارد تومان از محل واردات خودرو سود داشته اند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه قیمت خودرو وارداتی در طی یکسال حدود دو برابر می شود و سود این کار به حساب چند شرکت واردکننده برود، رانت اقتصادی محسوب می شود که باید به این موضوع رسیدگی شود.

پیشنهاد اخذ 60 درصد مالیات از واردکنندگان انحصاری خودرو خارجی

زارع در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:پیشنهادی تهیه شده است که در بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 97 در صحن علنی مطرح خواهم کرد تا 60 درصد از درآمد واردات خودرو در دو سال گذشته در قالب مالیات ویژه با توجه به دلایل مذکور به حساب خزانه واریز شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:براساس پیشنهاد مذکور مالیات ویژه اخذ شده از شرکت های واردکننده خودرو باید تحت نظارت سازمان بازرسی کل کشور وارد خزانه شود، و این منابع صرف یارانه سود تسهیلات تولید و حمایت از اشتغال شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار